contact-side-fixed
חיפוש מתקדם

תכניות לימוד

רשימת התמחויות

מימון ובנקאות– התמחות ראשית, משנית או מורחבת (אופציה לחמישי-שישי)

שיווק– התמחות ראשית, משנית או מורחבת

אסטרטגיה ויזמות– התמחות ראשית, משנית או מורחבת

התנהגות ארגונית ומינהל משאבי אנוש– התמחות ראשית, משנית או מורחבת

לימודי אינטרנט– התמחות ראשית או משנית

חקר ביצועים וניהול התפעול– התמחות ראשית או משנית

ניהול ביו-רפואי - בחמישי-שישי

 
מימון

מימון ובנקאות

בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים הוא מהמובילים בתחומו בארץ. במסגרת לימודי התואר השני (MBA), מוצעות לסטודנטים התמחויות. הגדולה והבולטת שבהן הנה ההתמחות במימון ובנקאות. ניתן לבחור בהתמחות במימון כראשית, כמשנית או כמורחבת.

הסגל האקדמי:

סגל המרצים רחב ומוכר, מרצים אשר בין השאר לימדו ומלמדים במוסדות אקדמאיים מהשורה הראשונה בעולם, ונחשבים למומחים בתחומם: פרופ' דורון אברמוב, פרופ' דן גלאי, פרופ' צבי וינר, פרופ' ישי יפה, ד"ר עידן חודור, פרופ' משה לוי, פרופ' חיים לוי, פרופ' יוג'ין קנדל, פרופ' אילן קרמר, פרופ' אורלי שדה וד"ר יבגני מוגרמן.

ישנם מרצים נוספים, המלמדים בהתמחות: אלי יונס, רון הדסי, דודו זקן, איציק זקן, אוהד גיל, פיני שחר.

הקורסים:

הקורסים כוללים סמינרים וסדנאות בתחומי שוק ההון, מימון חברות, בנקאות, ביטוח, אופציות, קרנות הון סיכון, שיטות מסחר, מימון התנהגותי, ניהול סיכונים, ניהול השקעות, חידושים פיננסיים ועוד.

סדנה מיוחדת הפתוחה בפני סטודנטים מצטיינים היא הסדנה ב"ניהול קרן השקעות". במסגרתה מנהלים הסטודנטים תיק השקעות בהיקף של כ-9 מיליון ₪ (כסף אמיתי), תוך שימוש בחדר עסקאות ייעודי המוקצה לכך.

מקומות עבודה אפשריים בהמשך:

ההצעות בשוק העבודה, הפרושות בפני הסטודנטים, בין אם כבר סיימו ובין אם לקראת סיום לימודיהם, הינן רבות, מגוונות ומציעות תנאים מן המעלה הראשונה.

בין אפיקי התעסוקה השונים בהם יכולים הסטודנטים להשתלב ניתן למצוא את המערכת הבנקאית בישראל, חברות ייעוץ עסקי (management consulting), חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, בתי ההשקעות הגדולים, בנק ישראל על כל מחלקותיו, הרשות לניירות ערך, משרד האוצר, חברות מובילות במשק ועוד.

הבוגרים:

רבים מבוגרינו נמצאים בעמדות מפתח בחברות המספקות ייעוץ כלכלי ו/או פיננסי ובמחלקות הכספים בחברות פרטיות וציבוריות בארץ ובחו"ל.

בין אלפי בוגרינו נמנים:

רון איילון (מנכ"ל יס), יוסי בכר (יו"ר בנק דיסקונט), רונן בראל (יו"ר ארנסט אנד יאנג), סמדר ברבר-צדיק (מנכ"לית הבנק הבינלאומי), אבי גבאי (השר להגנת הסביבה לשעבר מנכ"ל בזק), שמואל האוזר (יו"ר הרשות לניירות ערך), ערן היימר (מנכ"ל מידרוג), סטלה הנדלשר (מנכ"לית בזק), אלי יונס (מנכ"ל בנק מזרחי טפחות לשעבר), ענת לוין (מנכ"ל כלל ביטוח), יאיר לפידות (מנכ"ל ילין לפידות), אלדד פרשר (מנכ"ל בנק מזרחי טפחות)

מלבד הידע הרב אותו זוכים לרכוש הסטודנטים במסגרת הלימודים האקדמאיים, הם זוכים גם ליוקרה שהיא מנת חלקם של המסיימים לימודיהם באוניברסיטה העברית, האוניברסיטה המובילה בישראל ובין 100 המובילות בעולם.

לקבלת פרטים נוספים 02-5881698

הדפסה

 
marketing
 

שיווק

מהו שיווק?

שיווק עוסק בעיצוב של מוצרים ושירותים, המבוסס על ניתוח עמוק של נתונים, בשילוב יצירתיות, בכדי למלא את צרכי הלקוחות באופן אופטימלי.

שיווק איננו מכירות, ושיווק איננו פרסום. מכירות ופרסום הם חלק מהתהליך השיווקי, אך הם אינם שיווק.

שיווק הוא התהליך האסטרטגי שבאמצעותו חברה מנהלת את הון הלקוחות שלה.

שיווק הוא, בעצם, אוסף של שיטות וגישות מתקדמות לזיהוי צרכים ורצונות של קבוצות מגוונות של צרכנים, איתור שווקי מטרה רווחיים ופיתוח של אסטרטגיות שיווק מתוחכמות עבור מוצרים חדשים ומוצרים קיימים.

מעבר לעובדה שלמשווק חייבת להיות הבנה עמוקה של הצרכן, המשווק גם חייב ללמוד ולהבין את סביבת הצרכן, את המתחרים, את הספקים ובאופן כללי, את התרבות והחברה שבה הצרכן חי את חיי היום יום שלו. בשימוש במידע הרב-תחומי העשיר, שהמשווק אוסף ומנתח, ניתן לתכנן מוצרים ושירותים מוצלחים ולבנות להם תכניות תמחור, הפצה וקידום אפקטיביות.

בין השאר, למשווק טוב צריך להיות ידע נרחב בנושאים של מיתוג, מיצוב, פרסום, מדיות חברתיות ופיתוח מוצרים חדשים.

מטרת ההתמחות:

מטרת ההתמחות בשיווק היא להכשיר את התלמיד למלא את התפקיד החשוב כל כך של להיות איש הקשר בין החברה לצרכן.

אלו קורסים אנחנו מציעים?

בין הקורסים בהתמחות: ניהול השיווק, אסטרטגיה שיווקית, התנהגות הצרכן, ניהול מותגים, מחקרי שוק, יצירתיות, ניהול קשרי לקוחות, שיווק באינטרנט, מדיניות מוצרים חדשים

הסגל האקדמי של התכנית:

בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, יש לנו חברי סגל, שהם חוקרים מהשורה הראשונה ומורים מצטיינים. המחקר שלנו מתפרסם בעיתונים המדעיים הטובים ביותר בהם אנחנו גם מכהנים במועצות העורכים והשופטים. מחקרינו מקבלים תשומת לב גם בעיתונות הכתובה הישראלית והעולמית, אנחנו זוכים במענקי מחקר יוקרתיים ובפרסים אקדמיים. חברי הסגל שלנו הם חוקרים מובילים בתחומם, מה שמאפשר להם לשלב את הידע העדכני ביותר והתחרותי ביותר בקורסים שהם מלמדים, ולהעניק יתרון ניכר לתלמידים של בית הספר בעולם השיווק הדינמי והמתפתח.

שמות חברי הסגל:

פרופ' חזי אופיר

ד"ר יניב דובר

ד"ר נירה מוניצ'ור

ד"ר רננה פרס

לקבלת פרטים נוספים 02-5881698

הדפסה

 
strategy
 

יזמות ואסטרטגיה

האם אתם יזמים? האם חשבתם להקים start-up משלכם?

האם אתם רואים את עצמכם מובילים עסק? האם אתם רוצים לפתח עסקים חדשים?

האם אתם רוצים להבין אם לחברה בה אתם עובדים יש סיכוי להצליח?

אם תשובתכם חיובית, אך אין לכם מושג כיצד לבחון את סיכויי ההצלחה של העסק או איך ניתן לשפרם, וגם לא כיצד פועל שוק ההון סיכון הישראלי ואיך מגייסים כספים, אתם מוזמנים אלינו, להתמחות באסטרטגיה ויזמות.

מה תקבלו אם תבחרו בהתמחות הזו?

כלים אנליטיים להסתכלות מערכתית על הארגון מנקודת הראות של ההנהלה הבכירה, כלים שיאפשרו לכם להבין כיצד מתמודדים עם שאלות עסקיות, הנוגעות לשאלה, כיצד עסקים יכולים לבנות יתרונות תחרותיים ארוכי טווח, וזאת על ידי:

• זיהוי ואפיון הסביבה העסקית בה פועלת החברה.

• זיהוי וניסוח תחומי פעילות אטרקטיביים לחברה

• בניית חזון, הגדרת מטרות והצבת יעדים לכלל החברה.

• הקצאת משאבים ובניית יכולות למימוש מטרות החברה.

• בניית תהליכים ליישום אפקטיבי של אסטרטגיית החברה.

כדאי מאד לדעת!

• ההתמחות באסטרטגיה ויזמות שמה דגש על חיבור ממשי לעולם העסקים. היא מתאימה למי שרואה את עצמו מוביל חברה עסקית או ארגון גדול ביום מן הימים, למי שרוצה לעסוק ביעוץ אסטרטגי, למי שרוצה להשתלב בתפקידי פיתוח עסקים או למי שברוחו הוא יזם עצמאי....

• לפיכך, הקורסים שלנו מציעים לכם מגוון אפשרויות להתחיל ביישום החומר התיאורטי בעולם האמיתי כבר כיום.

• אנו מאמינים כי רק השילוב בין תיאוריה לפרקטיקה יכין אתכם לעשייה אמיתית טובה יותר ומצליחה יותר.

מהי אסטרטגיה?

• אסטרטגיה הוא התחום המשלב בתוכו את כל תת התחומים השונים במנהל עסקים, ומגבשם לכדי ביצוע תפקוד ועשייה מאוחדים. פירמה, עסק, חברה , תאגיד – מושתתים כולם על אותם יסודות: שיווק, מימון, תפעול, משאבי אנוש, מערכות טכנולוגיות וכדומה, אך בעוד שבכל אחת מההתמחויות האחרות מתמקדים ביסוד זה או אחר, באסטרטגיה אנו מסתכלים על החברה כולה באופן מערכתי ומכנסים את כל הגורמים לכדי תכלית אחידה.

• למעשה, באמצעות ההתבוננות, החשיבה והעשייה האסטרטגית – אנו בונים את הכיוון אליו החברה צריכה ללכת. זאת, תוך התייחסות לשלוש רמות ניתוח: הסביבה המאקרו כלכלית, הסביבה הענפית בה פועלת החברה והסביבה הפנימית של החברה. מבטי רוחב ואורך אלה מאפשרים קבלת החלטות ארוכת טווח על ידי שימוש במודלים שונים.

מהי יזמות?

• יזמות היא התחום בתוך מנהל עסקים, העוסק בהקמת עסק חדש, על כל ההיבטים הקשורים לסיכוייו להצלחה.

• נהוג לחשוב, כי יזמות אינה תכונה נרכשת, אלא מולדת. אנחנו מאמינים כי כמו בכל דבר, ישנם אנשים עם נטייה ליזמות הלוא הם ה"יזמים הסדרתיים", וישנם אנשים עם מאפיינים יזמיים, אשר בשבילם הקמת עסק אחד הוא די והותר.

• במסגרת ההתמחות תלמדו כיצד להקים עסק חדש. מהם המכשולים העיקרים בפניהם עומד יזם וכיצד יש להתמודד איתם. מהם השלבים השונים בדרך למימוש היוזמה, כיצד כותבים תכנית עסקית, כיצד מגייסים הון, מהם קווי הדמיון והשוני בין עסקים בתחום ה- Hi Tech לבין עסקים בתחום ה- Low Tech ועוד...

ת'כלס, אילו קורסים אנחנו מציעים?

ההתמחות באסטרטגיה ויזמות מציעה לכם מגוון קורסים חדשניים, השמים דגש על יישום מודלים תיאורטיים הלכה למעשה. הדגש של ההתמחות הוא על קורסים המדגישים התנסות אמיתית ככלי למידה מרכזי. צוות המרצים בהתמחות הינו בעל ניסיון רב בהוראה במוסדות מובילים בארץ ובעולם, ובעיקר בעל ניסיון ממשי בניהול ובהובלת חברות וארגונים:

• קורסי חובה בסיסיים בהתמחות: אסטרטגיה בינלאומית, יזמות עסקית, חדשנות הפירמה.

• קורסי חובה מתקדמים בהתמחות:

• ישום אסטרטגיה - משחק עסקים גלובלי שכולל יזמות, טכנולוגיה ומה לא?

• יעוץ אסטרטגי - יעוץ אסטרטגי לחברות אמיתיות (ישום) והכנת תכניות עסקיות

• ביודיזיין - סמינר רב תחומי בשיתוף הפקולטה לרפואה וביה"ס להנדסה – מרעיון לאב טיפוס, תכנית עסקית ופטנטים

קורסי בחירה בהתמחות: אסטרטגיה של התאגיד, יזמות חברתית וניהול מלכ"רים, מימון יזמות טכנולוגית, משא ומתן, חדשנות ויצירתיות בארגונים, רגולציה והגבלים עסקיים, תחרות ומבנה שווקים, שיתופי פעולה אסטרטגיים ועוד...

מדי שנה אנו מציעים קורסי בחירה חדשים, המועברים במתכונת מרוכזת ע"י מרצים בכירים מחו"ל!

לפרטים נוספים:

פרופ' ניראון חשאי, ראש ההתמחות באסטרטגיה ויזמות

לקבלת פרטים נוספים 02-5881698

הדפסה

 
ob
 

התנהגות ארגונית ומינהל משאבי אנוש

מהם תחומי ההתמחות?

בהתמחות מפנים מבט חוקר על מגוון רחב של נושאים הקשורים בעבודה, בארגונים, ובאנשים שבהם, דרך מספר עדשות.

עדשה מרכזית היא תיאורטית: באמצעות תיאוריות במדעי החברה (פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, תקשורת ועוד) אנחנו מתבוננים בתופעות כגון מנהיגות, הלימת אדם-עבודה, מפגש בין תרבויות, סינרגיה וקונפליקט בקבוצה, הבניית מציאות ברמת הארגון, קבלת החלטות בארגון, יחסי ארגון וסביבה ופוליטיקה בתוך ובין ארגונים. מחד, התיאוריות עוזרות לנו לקרוא ולפרש את המציאות האישית, הקבוצתית, הארגונית והבין-ארגונית, ומאידך, המחקר מאפשר לנו להרחיב ולעדכן את התיאוריות.

עדשה שנייה היא הפרקטיקה. אנחנו שואפים לחבר בין התיאוריות והידע המחקרי לבין המציאות בשטח. למשל, אנחנו עוסקים באופן ביקורתי בכלי ניהול שונים כגון כלי מיון לעבודה, גיוס עובדים, הדרכה, הצבת יעדים וכדומה. אנחנו לומדים לבחון אותם בהקשריהם, לזהות את הנחות היסוד העומדות בבסיסם, ולחקור את האפקטיביות שלהם. אנחנו מאמינים, כי הבנה תיאורטית טובה היא תנאי מקדים לפיתוח כלים אפקטיביים לפרקטיקה, ולכן מקפידים לערב תיאוריה ופרקטיקה גם יחד בקורסים הנלמדים במסגרת ההתמחות.

עדשה שלישית היא הרלוונטיות. אנחנו מתבוננים בתופעות השונות בהקשר של החוויות האישיות, והמטרות האישיות של התלמידים, על מנת לשכלל את היכולת שלהם להתנהל בעולם מתוך מודעות עצמית, ביקורתיות כלפי המציאות וכלפי עצמם, ומבט רחב ורגיש.

למה התנהגות ארגונית ומִנְהל משאבי אנוש?

אנחנו חותרים להרחיב ולהעמיק את ההבנה של תופעות ארגוניות. באמצעות זאת נוכל להפוך עסקים וארגונים למקומות שהם אפקטיביים ורווחיים יותר, אך לא פחות חשוב, טובים יותר לאנשים העובדים בהם. בוגרי ההתמחות עוסקים בייעוץ ארגוני (כיועצים פנימיים או חיצוניים), בהדרכה ופיתוח ארגוני, בניהול משאבי אנוש ועוד.

למי מתאימה ההתמחות?

לכל מי שרוצה לדעת עד כמה המרכיבים ה"רכים" והסמויים בהתנהגות האנושית קובעים את איכות חיינו בעבודה ואת סיכויי מקום העבודה לשרוד ולפרוח. למי שחשוב לו להבין טוב יותר את מקום העבודה והתופעות המתרחשות בו, למי ששוקל להיות מנהל שעובד עם אנשים, למי שרוצה לפתח הבנה וכישורים בינאישיים בעצמו, למי ששוקל לפתח קריירה במשאבי אנוש, למי ששוקל לפתח קריירה בייעוץ ארגוני ולמי ששוקל להפוך לחוקר בתחום.

מהם הקורסים בהתמחות?

קורסי היסוד בהתמחות מציעים בסיס תיאורטי להבנת האדם, הקבוצה, הארגון והדינאמיקה הבין-ארגונית (שיקולים תיאורטיים בניהול משאבי אנוש, חקר ארגונים, תיאוריות ארגוניות) כמו גם מושגי יסוד בחשיבה מדעית (שיטות מחקר). קורסים מתקדמים מאפשרים להתמקד בסוגיות מרכזיות (תרבות וארגונים, הנעת עובדים, מיון עובדים, ארגונים וסביבתם מפרספקטיבה מוסדית, ארגון-זהות-כוח, סיפורים, מנהיגות, קבלת החלטות ומשא ומתן), להיחשף לעולם הפרקטיקה הייעוצית (פרקטיקום בארגונים, יזמות עסקית, הלימת אדם-עבודה) ולהעמיק בהבנה וביכולת לבצע מחקר (סמינר מחקר ארגוני איכותני, סמינר כמותני).

מי הם חברי הסגל ומהי מומחיותם? (לפי סדר א-ב)

פרופ' שאול אורג. אני חוקר את השפעתם של משתנים אישיים וקולקטיביים על עמדות והתנהגויות של אנשים בהקשרים חברתיים וארגוניים. בפרט, התמקדתי בתופעת ההתנגדות לשינוי במטרה להבין את הגורמים המובילים אנשים בכלל, ועובדים בפרט, לסלוד או להימנע משינויים וחדשנויות, לעיתים גם כאלה שעשויים להיטיב עמם. במחקרים נוכחיים אני מתעניין בהשפעה של משתנים אישיותיים ומצביים על מנהיגות והשלכותיה לארגון ולעובדים בו.

ד"ר מיקי אייזנמן. אני מתעניינת באופנים בהם ארגונים מייצרים סמלים— דגשים ממשיים או מופשטים המייצגים רעיונות מורחבים יותר— בכדי ליצור ערך מוסף. במיוחד, אני מתעניינת בסמלים אסטטיים (לדוגמא, צורות, צבעים, מרקמים או קישוטים) ובאופנים בהם סמלים אלה מייצרים ערך בתעשיות עתירות טכנולוגיה, למשל, מוצריה של חברת אפל. במחקר, אני משתמשת בניתוחי תוכן בכדי לבחון כיצד מנהלים ועיתונאים פועלים בכדי לייצר משמעויות, המבוססות על סמלים אסטטיים.

פרופ' תמר זילבר. אני מתעניינת באופן בו קבוצה של אנשים הופכת ל"ארגון", וקבוצה של ארגונים הופכת ל"קהילה", כלומר כיצד יוצרים וחולקים מציאות משותפת ברמת הארגון ובין-ארגונים. איך נוצרת שפה משותפת, איך נוצרת מסורת ואיך נוצרים כללים, ומה מקור הכוח של כל אלה להשפיע עלינו לנהוג על פיהם? ומדוע אנו מתייחסים לכל אלה כחיצוניים לנו, אף שהם מעשה ידינו? דינאמיקות אלה של הבנייה חברתית אני חוקרת באמצעות מתודולוגיות איכותניות.

פרופ' אבי קלוגר. למעלה מ- 20 שנה, חקרתי את הנזקים שמשובים (והערכת עובדים) גורמים לביצועים. כלומר, חקרתי את הנזקים בנטייה "להגיד" לאחר משהו על ביצועיו. כיום, אני חוקר את התועלות שיש בנטייה (של מנהלים, ובכלל) "להקשיב" לאחר. מוקד במחקר הוא בהשפעת ההקשבה על בניית יחסי אמון וקירבה, התפתחות במבנה ה"אני" של הזולת, ויצירת צוותים אפקטיביים.

פרופ' לילך שגיב. ראש ההתמחות. אני חוקרת את המוטיבציות הבסיסיות, המאפיינות אנשים בארגונים, כפי שהן מתבטאות בערכים. ערכים מתייחסים למה שנתפס כחיובי ורצוי, והם מהווים מבנה בסיסי ברמת הפרט, הארגון, המקצוע והחברה כולה. במחקר ובהוראה אני בוחנת את המשמעות של ערכים ברמות השונות, את הקשרים האינטראקטיביים ביניהם ואת הדרכים המורכבות שבהם הם משפיעים על התנהגות בעבודה.

ד"ר שוהם חושן- הלל. אני חוקרת קבלת החלטות של אנשים בסביבות חברתיות וארגוניות. אני בוחנת, למשל, כיצד אנשים מכריעים בין עקרונות של יעילות ושוויון, כיצד הם תופסים חלוקת משאבים הוגנת וכיצד הם מחלקים משאבים בעצמם, וכן כיצד אנשים משתמשים בעצות ובדעות של אחרים כדי לשפר את הליכי קבלת ההחלטות שלהם.

לקבלת פרטים נוספים 02-5881698

הדפסה

 
internet
 

לימודי אינטרנט

מהי התמחות לימודי אינטרנט?

בית-הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית הוא מהראשונים בעולם להציע התמחות, אשר מתמקדת בטכנולוגיות ובמחקר בתחום האינטרנט.

ההתמחות בלימודי האינטרנט, כוללת הן קורסים תאורטיים, הנוגעים לאספקטים השונים של האינטרנט ותכניו המגוונים והן קורסים מעשיים, העוסקים בנושאים בקדמה התעשייתית והמחקרית של האינטרנט. ההתמחות תעודד ותקדם שיתופי פעולה בין הסטודנטים לבין תעשיית ההיי-טק בארץ על ידי שימוש בקשרים הענפים של חברי הסגל של ההתמחות.

ההתמחות כוללת שני אשכולות:

האחד עוסק ברשתות, במדיה חברתית, ובהשפעה של טכנולוגיה על החברה, באחריותו האקדמית של ד"ר לב מוצ'ניק.

השני עוסק בכריית מידע וטקסט ובניתוח נתונים, באחריותו האקדמית של פרופ' רונן פלדמן. התמחות זו ניתן לבחור כהתמחות מורחבת, כהתמחות ראשית או כהתמחות משנית.

למה אינטרנט?

השנים האחרונות היו שנות "מהפכת אינטרנט" בעולם הניהולי-העסקי והאקדמי.

בפרקטיקה, האינטרנט חדר עוד יותר, והיום שימושי אינטרנט מהווים שדרה מרכזית בכל ארגון מודרני, החל מחברות הזנק וכלה בתאגידי ענק. במחקר, האינטרנט גרם לשינויים יסודיים בתחומי מדע שונים ואף לחפיפה בין דיסציפלינות שונות.

בוגרינו יוכלו להשתלב כ:

• מנהלי מוצר בחברות טכנולוגיות.

• מדעני דאטה.

• מנהלי שיווק בחברות טכנולוגיות (בשילוב עם התמחות בשיווק).

• יזמי אינטרנט.

• מנהלי מערכות מידע בארגונים שונים, האמונים על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום מערכות אינטרנט.

• חוקרים בתחומי מסחר אלקטרוני, שווקים ורשתות, תורת משחקים אלגוריתמית, כריית מידע וכריית טקסט.

בין הקורסים אותם אנו מציעים:

1. מבוא לטכנולוגיות אינטרנט

2. תורת הרשתות ושימושיה

3. כריית טקסט ויישומים עסקיים

4. כריית מידע וניתוח נתונים

5. תורת המשחקים האלגוריתמית

6. מערכות מידע בניהול

7. פרקטיקום בטכנולוגיות אינטרנט,

8. שימושים עסקיים באינטרנט.

9. מערכות סוציו-טכניות

10. כלכלת אינטרנט

חברי הסגל בהתמחות:

פרופסור רונן פלדמן, ראש ההתמחות.

ד"ר לב מוצ'ניק

ד"ר ליעד בלומרוזן

לקבלת פרטים נוספים 02-5881698

הדפסה

 
operations
 

חקר ביצועים

מה זה חקר ביצועים?

חקר ביצועים הינו ארגז כלים וטכניקות אנליטיות לצורך ניתוח ושיפור תהליכים של קבלת החלטות. המטרה היא להביא לניצול מיטבי של משאבים מוגבלים. בוגרי ההתמחות משתלבים בין היתר בעבודות ייעוץ בתחומים שונים, בניתוח עסקי ושיווקי, בתכנון לוגיסטי, בתחומי התעשייה, ההיי-טק, הבריאות והבנקאות, ובקיצור בכל מערכת גדולה, פרטית או ציבורית.

אז למה לבחור בהתמחות בחקר ביצועים?

1. זו הזדמנות לצאת מ"הבועה" ולפתור בעיות המופיעות בעולם האמיתי - ארגונים העוסקים בתחומים כמו בריאות, מדיניות ציבורית, ניהול משאבי אנוש, ורווחה מתמודדים עם בעיות תפעוליות, ובוגרי ההתמחות יכולים בעזרת הידע, שרכשו להוביל לשינוי שיש לו השפעה דרמטית על חיי אנשים.

2. זו הזדמנות להשתמש במיומנות האנליטית והיצירתית שלך- לא חשוב מאיזה רקע את/ה מגיע/ה, מהנדסה, ממדעי המחשב, מכלכלה, ממערכות בריאות או ייצור, מניהול כספים, ממשל או משירות צבאי – תוכל/י להשתלב בתחום חקר הביצועים.

3. זו הזדמנות לחצות גבולות ולעבור בין תחומי עניין שונים - עם המיומנויות שתרכוש/תרכשי בהתמחות תוכל/י להתמודד על תפקידים מתחומי עניין שונים, ולהביא לתפקיד ראיה כוללת של המערכת/הארגון/הפירמה.

4. זו הזדמנות להשתחרר מהשקפות עולם מקבעות - המשמעות היא שלעולם לא תשתעמם שכן לכל בעיה נדרש הפתרון האופייני ההולם אותה.

5. זו הזדמנות לרכוש מיומנויות אסטרטגיות טובות יותר - הדיסציפלינות הנרכשות בהתמחות מאפשרת לך לבחון בעיה, לנתח אותה, לפתור אותה ולהסיק מסקנות אופרטיביות.

6. זו הזדמנות להיות חוליה חיונית, המקשרת בין היחידות הטכנולוגיות ובין הנהלת הארגון - כבוגר/ת ההתמחות את/ה משמש/ת לעיתים כמגשר/ת בין תחומי העיסוק השונים בארגון שיכולים להיות מהנדסים, מתכנתים, מנהלי תפעול ואנשי הנהלה. לעיתים קרובות את/ה מצביע/ה על צורך, שעולה מלמטה למעלה ולהיפך. בארגונים רבים פרויקטים לא מקודמים כל עוד לא מתקבלים חוות דעתו ואישורו של החוקר התפעולי.

7. זו הזדמנות להרגיש סיפוק מהעבודה - תפקידים רבים אינם מאפשרים לך ליישם את פירות עבודתך... אם חברות מאמצות את ההמלצות של העוסקים במחקר התפעולי, הן יכולות לחסוך מיליונים, ואפילו מאות מיליונים, והדבר גורם לתחושת גאווה גדולה ולהתרוממות רוח.

8. זו הזדמנות להתמחות בתחום רלוונטי וחשוב כיום - ארגונים רבים מוצאים עצמם מוצפים במידע, ומתקשים למנף את המידע הזה להישגים טובים יותר. עם הידע הנרכש בהתמחות הזו את/ה מביא/ה כלים וגישות, שהם פרי "מדע של מצוינות, ומחולל שיפורים דרמטיים לרוחב ולאורך הארגון.

9. זו הזדמנות להרוויח - הדרישה לאנשים בעלי יכולת אנליטית הולך ועולה בעשור האחרון באופן מובהק.

10. זו הזדמנות להשתלב בתחום נדרש, שאינו מהווה גחמה חולפת - בהתמחות מגוון טכניקות הוראה לנושאים של קבלת החלטות, ואלה נתמכות לא מעט בניתוח קייסים מתאימים.

מהם הקורסים בהתמחות?

ההתמחות כוללת קורס בסיסי: מודלים כמותיים בניהול. וקורסים נוספים שהם: חקר ביצועים 1, חקר ביצועים 2, ניהול התפעול, ניהול התעופה, ניהול שרשרת אספקה, ניהול פרודוקטיביות, תהליך ניהול שיבוץ, וכמובן סמינר בחקר ביצועים וניהול התפעול.

חברי הסגל המלמדים בהתמחות:

פרופ' ניקול אדלר

פרופ' גור מושיוב , ראש ההתמחות

פרופ' יונתן קורנבלוט

ד"ר ניר הלמן

לקבלת פרטים נוספים 02-5881698

הדפסה