contact-side-fixed
חיפוש מתקדם

תכניות לימוד

רשימת התמחויות

מימון ובנקאות– התמחות ראשית או מורחבת ( אופציה לחמישי-שישי )

שיווק– התמחות ראשית או מורחבת

אסטרטגיה ויזמות– התמחות ראשית או מורחבת

התנהגות ארגונית ומינהל משאבי אנוש– התמחות ראשית או מורחבת

לימודי אינטרנט (Data Science)– התמחות ראשית או מורחבת

חקר ביצועים וניהול התפעול– התמחות ראשית

ניהול ביו-רפואי - בחמישי-שישי

BigData Analytics

חדש מימון נדל"ן עם הכשרה לשמאות מקרקעין

חדש ניהול רכש

חדש ניהול פיננסי לחשבונאים

* חדש מקבץ קורסים בפינטק

 
מימון

מימון ובנקאות

ההתמחות מציעה מגוון של סמינרים וסדנאות בתחומי שוק ההון, מימון חברות, בנקאות, ביטוח, אופציות, קרנות הון סיכון, שיטות מסחר, מימון התנהגותי, ניהול סיכונים, ניהול השקעות, חידושים פיננסיים ועוד.

סדנה מיוחדת הפתוחה בפני סטודנטים מצטיינים היא הסדנה ב"ניהול קרן השקעות". במסגרתה מנהלים הסטודנטים תיק השקעות בהיקף של כ-9 מיליון ₪ (כסף אמיתי), תוך שימוש בחדר עסקאות ייעודי המוקצה לכך.

ישנה אפשרות למסלול מרוכז בחמישי אחה"צ ושישי בבוקר.

מקומות עבודה אפשריים בהמשך

ההצעות בשוק העבודה, הפרושות בפני הסטודנטים, בין אם כבר סיימו ובין אם לקראת סיום לימודיהם, הינן רבות, מגוונות ומציעות תנאים מן המעלה הראשונה.

בין אפיקי התעסוקה השונים בהם יכולים הסטודנטים להשתלב ניתן למצוא את המערכת הבנקאית בישראל, חברות ייעוץ עסקי (management consulting), חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, בתי ההשקעות הגדולים, בנק ישראל על כל מחלקותיו, הרשות לניירות ערך, משרד האוצר, חברות מובילות במשק ועוד.

בוגרי ההתמחות

רבים מבוגרינו נמצאים בעמדות מפתח בחברות המספקות ייעוץ כלכלי ו/או פיננסי ובמחלקות הכספים בחברות פרטיות וציבוריות בארץ ובחו"ל.

בין אלפי בוגרינו נמנים:

יוסי בכר (מנכ"ל האוצר ויו"ר בנק דיסקונט לשעבר), רונן בראל (יו"ר ארנסט אנד יאנג), סמדר ברבר-צדיק (מנכ"לית הבנק הבינלאומי), אבי גבאי (מנכ"ל קבוצת סלקום), שמואל האוזר (יו"ר הרשות לניירות ערך לשעבר), ערן היימר (מנכ"ל מדרוג לשעבר),אלי יונס (מנכ"ל בנק מזרחי טפחות לשעבר), ענת לוין (משנה למנכ"ל כלל ביטוח), יאיר לפידות (מנכ"ל ילין לפידות), אלדד פרשר (מנכ"ל בנק מזרחי טפחות)

חברי הסגל בהתמחות הם חוקרים מובילים בתחום, ורובם היו מרצים באוניברסיטאות מובילות בעולם. מלבד הידע הרב אותו זוכים לרכוש הסטודנטים במסגרת הלימודים האקדמאיים, הם זוכים גם ליוקרה שהיא מנת חלקם של המסיימים לימודיהם באוניברסיטה העברית, האוניברסיטה המובילה בישראל ובין המובילות בעולם.

לפרטים נוספים

ראש ההתמחות - פרופ' משה (שיקי) לוי 02-5883110 mslm@huji.ac.il

הדפסה

 
marketing
 

שיווק

יודעים מה ראשי התיבות של CEO? באופן רשמי, CEO הוא Chief Executive Officer, אבל בעצם מדובר ב Customer Equity Officer. ולמה? כי האתגר הגדול ביותר של מנהלים ומנהלות הוא לנהל את הלקוחות שלהם. האם יש משמעות לבנק בלי לקוחות, לחברה סלולרית שאין לה מנויים, או להוצאת ספרים שאיש אינו קונה את הספרים שהיא מוציאה?

לא רק חברות מסחריות תלויות בלקוחותיהן, ארגונים רבים עוסקים בקידום רעיונות פרו-חברתיים - בימים אלה, בהם אנחנו עסוקים בשאלות כיצד לגרום לאנשים לעטות מסכות, לגלות אמפתיה ואחריות כלפי הזולת, להתייחס בכבוד לסביבה, ולמגר התנהגויות פוגעניות- היכולת להבין איך להגיע לקהלים הרלבנטיים ולרתום אותם למטרותינו היא חשובה ביותר.

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. שיווק הוא התחום במדעי הניהול העוסק בלקוחות. מי יכולים להיות הלקוחות שלנו? מה הם רוצים? למה הם עוזבים? איך בונים עבורם מוצרים ומותגים? איך נותנים להם שירות?

עולם השיווק היום מתנהל גם במרחב הממשי וגם במרחב הדיגיטלי. מנהלים נדרשים להכיר לעומק את העולמות האלה ולדעת להשתמש בנתונים שמגיעים מהלקוחות כדי לקבל החלטות.

חשוב להדגיש: שיווק איננו מכירות, ושיווק איננו פרסום. מכירות ופרסום הם חלק מהתהליך השיווקי, אך הם אינם שיווק. שיווק הוא התהליך האסטרטגי שבאמצעותו חברה מנהלת את הון הלקוחות שלה. מכירות, פרסום, מבצעים, תכניות נאמנות, מוצרים חדשים ומסעות קידום מכירות הם רק כלים העוזרים לחברה ליישם את המדיניות שאותה גיבשה בתהליך השיווקי.

שיווק מתאים מאוד כהתמחות משנית לכל מי שרוצה לעסוק בניהול, וכהתמחות ראשית למי שרוצים לעסוק בניהול בכיר, בפרסום, בשיווק דיגיטלי, בניהול מוצרים, ובניהול לקוחות. בפרט, השילוב של שיווק והתמחות ב Data Science נותן לכם יתרון עצום בחברות מובילות העוסקות באנליזה של לקוחות כמו פייסבוק, אמאזון וגוגל.

למה שיווק?

מטרת ההתמחות בשיווק היא לתת לכם את כל הכלים הנדרשים לניהול נכון של סביבת הלקוחות שלכם. להבין איך בוחרים את קבוצות הלקוחות המתאימים, איך מנתחים את הכמויות העצומות של נתונים על לקוחות, איך בונים מוצרים מנצחים, איך יוצרים מיצוב ובונים מותגים חדשים, כיצד מנהלים שיווק במרחב הדיגיטלי, וכיצד קובעים מכירים ובונים אסטרטגית תקשורת שיווקית..

קורסי ההתמחות

בין הקורסים בהתמחות: ניהול השיווק, אסטרטגיה שיווקית, התנהגות הצרכן, ניהול מותגים, מחקרי שוק, יצירתיות, ניהול קשרי לקוחות, שיווק דיגיטלי, מדיניות מוצרים חדשים, שימוש במודלים של מדעי הטבע להבנת תופעות שונות בהתנהגות לקוחות, ועוד. בנוסף, תלמידי ההתמחות משתתפים בסדנאות וסמינרי מחקר עם מנהלים ומנהלות בכירים בעולם השיווק.

עם מי תלמדו

המרצים שלכם מגיעים מהתעשייה ומהאקדמיה. חוקרים וחוקרות מובילים בתחומם, ומנהלים ומנהלות בכירים בתעשייה.. המחקרים שלנו מתפרסם בעיתונים המדעיים הטובים ביותר בהם אנחנו גם מכהנים במועצות העורכים והשופטים. מחקרינו מקבלים תשומת לב גם בעיתונות הכתובה הישראלית והעולמית, אנחנו זוכים במענקי מחקר יוקרתיים ובפרסים אקדמיים. חלק מחברי הסגל שלנו הם מנהלים ומנהלות בכירים בתעשייה שיסייעו לכם לקבל את הידע והכלים המתאימים ביותר להצלחה בעתיד.

לפרטים נוספים

ראש ההתמחות - ד"ר רננה פרס 02-5883073 renana.peres@mail.huji.ac.il

הדפסה

 

 
strategy
 

יזמות ואסטרטגיה

האם אתם יזמים? האם חשבתם להקיםstart-upמשלכם?

האם אתם רואים את עצמכם מובילים עסק? האם אתם רוצים לפתח עסקים חדשים?

האם אתם רוצים להבין אם לחברה בה אתם עובדים יש סיכוי להצליח?

אם תשובתכם חיובית, ואתם רוצים להבין כיצד לבחון את סיכויי ההצלחה של העסק או איך ניתן לשפרם, וגם כיצד פועל שוק ההון סיכון הישראלי ואיך מגייסים כספים, אתם מוזמנים אלינו, להתמחות באסטרטגיה ויזמות.

ההתמחות באסטרטגיה ויזמות שמה דגש על חיבור ממשי לעולם העסקים. היא מתאימה למי שרואה את עצמו מוביל חברה עסקית או ארגון גדול ביום מן הימים, למי שרוצה לעסוק בייעוץ אסטרטגי, למי שרוצה להשתלב בתפקידי פיתוח עסקים או למי שברוחו הוא יזם עצמאי. ההתמחות מספקת כלים אנליטיים להסתכלות מערכתית על הארגון מנקודת הראות של ההנהלה הבכירה, כלים שיאפשרו לכם להבין כיצד מתמודדים עם שאלות עסקיות, הנוגעות לשאלה, כיצד עסקים יכולים לבנות יתרונות תחרותיים ארוכי טווח.

מה תקבלו אם תבחרו בהתמחות הזו?

כלים אנליטיים להסתכלות מערכתית על הארגון מנקודת הראות של ההנהלה הבכירה, כלים שיאפשרו לכם להבין כיצד מתמודדים עם שאלות עסקיות, הנוגעות לשאלה, כיצד עסקים יכוליםלבנות יתרונות תחרותיים ארוכי טווח, וזאת על ידי:

• זיהוי ואפיון הסביבה העסקית בה פועלת החברה.

• זיהוי וניסוח תחומי פעילות אטרקטיביים לחברה

• בניית חזון, הגדרת מטרות והצבת יעדים לכלל החברה.

• הקצאת משאבים ובניית יכולות למימוש מטרות החברה.

• בניית תהליכים ליישום אפקטיבי של אסטרטגיית החברה.

קורסי ההתמחות

קורסי ההתמחות ירוכזו בשני ימי לימוד כך שניתן יהיה לסיים את התואר במהלך שנתיים.

הדגש של ההתמחות הוא על קורסים המדגישים התנסות אמיתית ככלי למידה מרכזי.

קורסי חובה בסיסיים בהתמחות:

אסטרטגיה בינלאומית, יזמות עסקית, חדשנות הפירמה.

קורסי חובה מתקדמים בהתמחות:

• יישום אסטרטגיה- משחק עסקים גלובלי שכולל יזמות, טכנולוגיה ומה לא?

• יעוץ אסטרטגי- יעוץ אסטרטגי לחברות אמיתיות (ישום) והכנת תכניות עסקיות

• BioDesign- סמינר רב תחומי בשיתוף הפקולטה לרפואה וביה"ס להנדסה – מרעיון לאב טיפוס, תכנית עסקית ופטנטים

קורסי בחירה בהתמחות:

אסטרטגיה של התאגיד, יזמות חברתית וניהול מלכ"רים, מימון יזמות טכנולוגית, משא ומתן, חדשנות ויצירתיות בארגונים, רגולציה והגבלים עסקיים, תחרות ומבנה שווקים, שיתופי פעולה אסטרטגיים ועוד...

מדי שנה אנו מציעים קורסי בחירה חדשים, המועברים במתכונת מרוכזת ע"י מרצים בכירים מחו"ל!

עם מי תלמדו?

צוות המרצים בהתמחות הינו בעל ניסיון רב בהוראה במוסדות מובילים בארץ ובעולם, ובעיקר בעל ניסיון ממשי בניהול ובהובלת חברות וארגונים.

לפרטים נוספים

ראש ההתמחות - ד"ר מיקי אייזנמן 02-5883114 mickie@huji.ac.il

הדפסה

 

 
ob
 

התנהגות ארגונית ומינהל משאבי אנוש

בהתמחות מפנים מבט חוקר על מגוון רחב של נושאים הקשורים בעבודה, בארגונים, ובאנשים שבהם, דרך מספר עדשות.

עדשה מרכזית היא תיאורטית: באמצעות תיאוריות במדעי החברה אנחנו מתבוננים בתופעות כגון מנהיגות, הלימת אדם-עבודה, מפגש בין תרבויות, סינרגיה וקונפליקט בקבוצה, הבניית מציאות ברמת הארגון, קבלת החלטות בארגון, יחסי ארגון וסביבה ופוליטיקה בתוך ארגונים וביניהם.

עדשה שנייה היא הפרקטיקה. אנחנו שואפים לחבר בין התיאוריות והידע המחקרי לבין המציאות בשטח. למשל, אנחנו עוסקים באופן ביקורתי בכלי ניהול שונים כגון כלי מיון לעבודה, גיוס עובדים, הדרכהו הצבת יעדים. אנחנו לומדים לבחון אותם בהקשריהם, לזהות את הנחות היסוד העומדות בבסיסם, ולחקור את האפקטיביות שלהם.

עדשה שלישית היא ההתפתחות הפרופסיונלית. אנחנו מתבוננים בתופעות השונות בהקשר של החוויות האישיות, והמטרות האישיות של הסטודנטים, על מנת לשכלל את היכולת שלהם להתנהל בעולם מתוך מודעות עצמית, ביקורתיות כלפי המציאות וכלפי עצמם, ומבט רחב ורגיש.

למי מתאימה ההתמחות?

לכל מי שרוצה לדעת עד כמה המרכיבים ה"רכים" והסמויים בהתנהגות האנושית קובעים את איכות חיינו בעבודה ואת סיכויי מקום העבודה לשרוד ולפרוח. למי שחשוב לו להבין טוב יותר את מקום העבודה והתופעות המתרחשות בו, למי ששוקל להיות מנהל שעובד עם אנשים, למי שרוצה לפתח הבנה וכישורים בינאישיים בעצמו, למי ששוקל לפתח קריירה במשאבי אנוש, למי ששוקל לפתח קריירה בייעוץ ארגוני ולמי ששוקל להפוך לחוקר בתחום.

קורסי ההתמחות

קורסי יסוד

בקורסי היסוד מציעים בסיס תיאורטי להבנת האדם, הקבוצה, הארגון והדינאמיקה הבין-ארגונית (שיקולים תיאורטיים בניהול משאבי אנוש, חקר ארגונים, תיאוריות ארגוניות) כמו גם מושגי יסוד בחשיבה מדעית (שיטות מחקר).

קורסים מתקדמים

הקורסים המתקדמים מאפשרים להתמקד בסוגיות מרכזיות (תרבות וארגונים, הנעת עובדים, מיון עובדים, ארגונים וסביבתם מפרספקטיבה מוסדית, ארגון-זהות-כוח, סיפורים, מנהיגות, קבלת החלטות ומשא ומתן), להיחשף לעולם הפרקטיקה הייעוצית (פרקטיקום בארגונים, יזמות עסקית, הלימת אדם-עבודה) ולהעמיק בהבנה וביכולת לבצע מחקר (סמינר מחקר ארגוני איכותני, סמינר כמותני).

לפרטים נוספים:

ראש ההתמחות - פרופ' תמר זילבר 02-5883898 TZilber@huji.ac.il

הדפסה

 

internet
 

לימודי אינטרנט (Data Science)

העולם העסקי המודרני מאופיין בכמות חסרת תקדים של נתונים עסקיים העומדים לרשותם של מקבלי ההחלטות בארגון. התמחות במדעי המידע תוכננה להכשיר את מנהלי העתיד לקבל החלטות מבוססות ניתוח נתונים. ההתמחות מיועדת לסטודנטים ממגוון רקעים, בין אם הם מגיעים ממדעי החברה או מדעי הטבע. הסטודנטים ילמדו תאוריה של Data Science, יתנסו בשימוש בכלים מודרניים לפתרון בעיות עסקיות טיפוסיות והסקת מסקנות מנתוני עתק.

התוכנית משלבת בין פיתוח יכולות טכניות במטרה להכשיר את הסטודנט לעבודה עצמאית לבין פיתוח היכולת להפעיל את הכלים לפתרון בעיות עסקיות. רוב קורסי המסלול מסתיימים בפרויקט מעשי המתרגל את השימוש בכלים שנלמדו. במסלול מגוון קורסי בחירה העוסקים בנושאים קרובים כגון פינטק, מסחר אלקטרוני ושיווק דיגיטלי.

שימו לב: שימו לב:

ניתן לשלב את הלימודים בהתמחות במדעי המידע עם לימודים בשלל התמחויות אחרות בבית הספר (כגון מימון, שיווק, התנהגות ארגונית וכד').

בוגרינו יוכלו להשתלב במגוון תפקידים, ביניהם :

• מנהלי מוצר בחברות טכנולוגיות

• מדעני דאטה

• מנהלי שיווק בחברות טכנולוגיות (בשילוב עם התמחות בשיווק)

• יזמי אינטרנט

• מנהלי מערכות מידע בארגונים שונים, האמונים על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום מערכות אינטרנט

• חוקרים בתחומי מסחר אלקטרוני, שווקים ורשתות, תורת משחקים אלגוריתמית, כריית מידע וכריית טקסט

בין קורסי ההתמחות

• מבוא למדע המידע

• מדע המידע

• למידת מכונה

• פרקטיקום במדע המידע

• מסחר ופרסום אלקטרוניים

• כריית טקסט ויישומים עסקיים

• מדעי הנתונים במימון

• אקונומטריקה למנהל עסקים

• יזמות בפינטק

לפרטים נוספים:

ראש ההתמחות - פרופסור רונן פלדמן 02-5883084 Ronen.Feldman@huji.ac.il

הדפסה

 

operations
 

חקר ביצועים

חקר ביצועים וניהול התפעול מספקים לכל סטודנט כישורים הנדרשים ליישום שיטות מתמטיות בניתוח בעיות אמיתיות העומדות בפני חברות, ממשלות ומוסדות.

השילוב בין לימודים תאורטיים ופרקטיים יאפשר לכם לקבל תובנות מעמיקות בניתוח הבעיות. מבחינה מעשית תלמדו כיצד לנתח מגוון בעיות עסקיות ותפעוליות באמצעות אופטימיזציה, סימולציה וסטטיסטיקה, וכל זאת בעזרת תוכנה מקצועית הנלמדת במפגשים נלווים.

מבחינה תיאורטית תלמדו לפתור בעיות מתמטיות בסיסיות בשיטות חדשניות.

זהו שילוב מנצח שיעזור לכם בשוק העבודה ולמעוניינים יסייע להתקבל לדוקטורט במידה ותחום המחקר מושך אתכם.

למה לבחור בהתמחות זו?

1. הזדמנות לצאת מ"הבועה" ולפתור בעיות המופיעות בעולם האמיתי- ארגונים העוסקים בתחומים כמו בריאות, מדיניות ציבורית, ניהול משאבי אנוש, ורווחה מתמודדים עם בעיות תפעוליות, ובוגרי ההתמחות יכולים בעזרת הידע, שרכשו להוביל לשינוי שיש לו השפעה דרמטית על חיי אנשים.

2. הזדמנות להשתמש במיומנות האנליטית והיצירתית שלך- לא חשוב מאיזה רקע את/ה מגיע/ה, מהנדסה, ממדעי המחשב, מכלכלה, ממערכות בריאות או ייצור, מניהול כספים, ממשל או משירות צבאי – תוכל/י להשתלב בתחום חקר הביצועים.

3. הזדמנות לחצות גבולות ולעבור בין תחומי עניין שונים- עם המיומנויות שתרכוש/תרכשי בהתמחות תוכל/י להתמודד על תפקידים מתחומי עניין שונים, ולהביא לתפקיד ראיה כוללת של המערכת/הארגון/הפירמה.

4. הזדמנות להשתחרר מהשקפות עולם מקבעות- המשמעות היא שלעולם לא תשתעמם שכן לכל בעיה נדרש הפתרון האופייני ההולם אותה.

5. הזדמנות לרכוש מיומנויות אסטרטגיות טובות יותר- הדיסציפלינות הנרכשות בהתמחות מאפשרת לך לבחון בעיה, לנתח אותה, לפתור אותה ולהסיק מסקנות אופרטיביות.

6. הזדמנות להיות חוליה חיונית, המקשרת בין היחידות הטכנולוגיות ובין הנהלת הארגון- כבוגר/ת ההתמחות את/ה משמש/ת לעיתים כמגשר/ת בין תחומי העיסוק השונים בארגון שיכולים להיות מהנדסים, מתכנתים, מנהלי תפעול ואנשי הנהלה. לעיתים קרובות את/ה מצביע/ה על צורך, שעולה מלמטה למעלה ולהיפך. בארגונים רבים פרויקטים לא מקודמים כל עוד לא מתקבלים חוות דעתו ואישורו של החוקר התפעולי.

7. הזדמנות להרגיש סיפוק מהעבודה- תפקידים רבים אינם מאפשרים לך ליישם את פירות עבודתך... אם חברות מאמצות את ההמלצות של העוסקים במחקר התפעולי, הן יכולות לחסוך מיליונים, ואפילו מאות מיליונים, והדבר גורם לתחושת גאווה גדולה ולהתרוממות רוח.

8. הזדמנות להתמחות בתחום רלוונטי וחשוב כיום- ארגונים רבים מוצאים עצמם מוצפים במידע, ומתקשים למנף את המידע הזה להישגים טובים יותר. עם הידע הנרכש בהתמחות הזו את/ה מביא/ה כלים וגישות, שהם פרי "מדע של מצוינות, ומחולל שיפורים דרמטיים לרוחב ולאורך הארגון.

9. הזדמנות להרוויח- הדרישה לאנשים בעלי יכולת אנליטית הולך ועולה בעשור האחרון באופן מובהק.

10. הזדמנות להשתלב בתחום נדרש, שאינו מהווה גחמה חולפת- בהתמחות מגוון טכניקות הוראה לנושאים של קבלת החלטות, ואלה נתמכות לא מעט בניתוח קייסים מתאימים.

קורסי ההתמחות

קורסי חובה

אקונומטריקה, ניהול התפעול עם אירועים, מודלים ליניאריים, מודלים סטוכטיים וכמובן סמינר בחקר ביצועים.

קורסי בחירה

ניהול פרויקטים, ניהול תעופה, מערכות שירות, מודלים לא-ליניאריים, ניהול פרודוקטיביות ותחרות עם שימוש של נתוני עתק ואנליטיקה

לחצו למערכת השעות.

לחצו לרשימת הקורסים.

לפרטים נוספים

ראש ההתמחות - פרופ' ניקול אדלר 02-5883449 nicole.adler@mail.huji.ac.il

הדפסה

 

 
operations
 

ניהול רכש

מהי התמחות בניהול רכש?

ניהול נכון של תחום הרכש הינו בעל חשיבות עליונה בארגונים גדולים. מנהלים בתחום זה מקבלים החלטות בשווי רב ובתוך סבך של שיקולים וכמויות גדולות של מידע. ההתמחות אמורה לתת בסיס מתודולוגי לקבלת החלטות של מנהלי הרכש בתחומים שונים. החלק הראשון של ההתמחות יהיה מורכב מקורסים כלליים בניהול (כגון מימון, שיווק, התנהגות ארגונית, מודלים כמותיים ועוד), אשר יינתנו על ידי סגל בית הספר ומהחוג לכלכלת סביבה וניהול מהפקולטה לחקלאות. החלק השני של ההתמחות יהיה מורכב מקורסים יעודיים עבור תחום הרכש, אשר יתנו בסיס תיאורטי-אנליטי לקבלת ההחלטות, וכן קורסים פרקטיים אשר ישלבו ניתוחי מקרה וסימולציות של סיטואציות מורכבות בתחום הרכש וניהול ההספקה.

מהי ייחודיות התכנית?

בית הספר למנהל עסקים הינו היחיד בארץ המציע תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בניהול רכש. תלמידי התכנית יקבלו רקע נרחב בתחומי היסוד של מנהל עסקים על ידי מורים מהשורה הראשונה. בנוסף, יינתנו קורסים ייעודיים ברכש על ידי סגל המורים של בית הספר למנהל עסקים ובשילוב קורסים וסימולציות שיינתנו על ידי מומחים בתחום הרכש מהתעשייה והממשלה. התכנית דומה לתכניות בתחום הרכש וניהול שרשרת האספקה באוניברסיטאות מובילות בעולם (ביניהן MIT, Arizona, Michigan State, Penn State, ועוד), עם דגש מיוחד על גיבוש אסטרטגיית רכש ורכש ממשלתי בישראל.

מהו משך התכנית ושעות הלימוד בה?

התכנית (ללא לימודי ההשלמה) היא תכנית בת שתי שנות לימוד (ללא סמסטר קיץ). הקורסים של התכנית ירוכזו בשני ימי לימוד שבועיים (נכון לעכשיו בימי שלישי אחר הצהריים ובימי שישי בבוקר).

מהם התחומים המרכזיים בהתמחות?

  • בניית תכנית רכש בארגונים.

  • ניהול ובדיקת ספקים.

  • מכרזים – היבטים משפטיים ואסטרטגיים.

  • יסודות ואמנות ניהול המשא ומתן.

  • שרשראות אספקה.

  • ניהול סיכונים.

  • היבטים ייחודיים ברכש ממשלתי וגלובאלי.

למי התכנית מתאימה?

התכנית בניהול רכש נותנת בסיס אקדמי ופרקטי רחב למנהלים בגופים אשר עוסקים ברכש או פועלים במסגרת שרשראות אספקה מורכבות. בוגרי התכנית יוכלו להשתלב במחלקות רכש של גופים גדולים, ולהשתתף בקבלת החלטות אסטרטגיות בתחום הרכש, הקניינות ושרשרת האספקה. התכנית מיועדת למנהלים במגזרים השונים: בתעשייה, בממשלה, במגזר הבטחוני ובתחום הרכש הבינלאומי. משתתפי התכנית יתנסו בניתוחי מקרה ובסימולציות מורכבות מהתחומים השונים.

מיהם המורים בתכנית?

המורים של הקורסים הייעודיים של ההתמחות יהיו מסגל המורים הרגיל של בית הספר למנהל עסקים המומחים בתחומים אלה, ובנוסף, כמה מהקורסים הייעודים יינתנו על ידי מרצים בולטים מהתעשייה ומהמגזר הממשלתי.

התכנית האקדמית של התכנית בניהול רכש גובשה בעזרתם של ד"ר שאול אלמקייס (מחברת Econart), גב' אפרת יהודאי (אינטל), וד"ר צבי לביא (נשיא הכבוד של ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל).

לפרטים נוספים: ד"ר ליעד בלומרוזן (ראש התכנית)

להרשמה ובירורים

רכזת קבלה ללימודי מוסמך ודוקטורט

גב' מאיה דגן-אשכנזי mayaas@savion.huji.ac.il

טלפון: 02-5881698
 
operations
 

ניהול פיננסי לחשבונאים

מסלול לימודים ייחודי לחשבונאים המכין אותם להתמודד עם הצרכים המשתנים בתחום, ועוזר להם להתקדם לתפקידים בכירים בחברות מובילות בשוק ההון.

מסלול ייחודי זה מאפשר לסטודנטים לרכוש תואר מקיף ואיכותי, אשר מקפיץ אותם לשלב הבא בקריירה.

תחומי הידע כוללים קורסים מעמיקים בתחומים פיננסים מגוונים, אשר חיוניים לנושאי תפקידים ניהוליים-פיננסיים במגזר העסקי הישראלי והבינלאומי, ביניהם: שוק ההון, ניהול פיננסי, ניהול סיכונים, הערכות שווי, ממשל תאגידי ועדכוני IFRS.

בנוסף יילמדו קורסים מגוונים כמו שיווק, אסטרטגיה והתנהגות אירגונית שהכרחיים להרחבת הידע הניהולי.

יתרונות התכנית:

- לימודים בימים חמישי וששי

- שכר לימוד אוניברסיטאי רגיל

- אפשרות להרחבת הידע בתחום טכנולוגיות המידע ועבודה בסביבת "BIG DATA"

- אפשרות להצטרף לקורסים בתחום ה Fintech

לפרטים נוספים

ראש ההתמחות – ד"ר קרן בר-חוה 02-5883441 kbarhava@gmail.com