ארכון הבוגרים ביה"ס למנהל עסקים

לוח אירועים שנתי

א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
אפריל 2017
 

חדשות מהעולם האקדמי

נשים, כח וכסף

מחקרים רבים מתחומים שונים – כלכלה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, מנהל עסקים, לימודי מגדר ופמיניזם – מנסים להסביר את אי השוויון בין גברים לנשים וכיצד ניתן לצמצמו. ניסינו ללמוד מה חושבת פרופ' זילבר על נשיות, גבריות ועולם העבודה.

כדאי להיות אופטימיים

האם אופטימיות של מנכ"ל עשויה להשפיע על ביצועי החברה? קבוצת חוקרים בינלאומית ובהם ד"ר בנימין סגל מביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בדקו את הקשר בין חשיבה אופטימית מצד ההנהלה לבין ביצועי החברה. הממצאים מראים כי אופטימיות-יתר, למרות היותה טעות הערכה בעליל מצד המנכ"ל, בכל זאת מובילה לשיפור רווחיות וערך למשקיעים.

תמריצים ותחרות בקרנות פנסיה: ממצאים מניסוי רגולטורי

לקרנות פנסיה פרטיות תפקיד הולך וגדל ברחבי העולם. בסוף 2013 קרנות פנסיה במדינות ה-OECD ניהלו נכסים בשווי כולל של כ-25 טריליון דולר, כשחלק גדול מהקרנות בידי גופים פרטיים ובמסלולים של פנסיה צוברת, שבהם החוסכים הם שנושאים בסיכוני ההשקעות. ביטחונם של פנסיונרים עתידיים ברחבי העולם, אם כך, תלוי באיכות ההשקעות שנקבעות על ידי מנהלי הקרנות, ובמידת ההתאמה בין התמריצים של מנהלים אלה לבין האינטרסים לטווח הארוך של המשקיעים-חוסכים. במחקר זה אנו בודקים שני כלי מדיניות שבאמצעותם רגולטורים יכולים לוודא שיש התאמה בין האינטרסים של החוסכים ושל מנהלי קרנות הפנסיה: א) הגבלות על מבנה דמי הניהול; ב) הסביבה התחרותית שבה פועלות קרנות הפנסיה. אנו מנצלים ניסוי רגולטורי יחיד במינו שהתקיים בישראל ומאפשר לנו לבחון את השפעתם של דמי ניהול מבוססי ביצועים ושל תחרות על התשואות, הסיכונים והעלויות של אפיקי חסכון פנסיוני שונים.

מתי ניתן את חתיכת העוגה הגדולה יותר למישהו אחר? התפתחות ההתייחסות האנושית לאי שוויון

הוגנות היא מושג מרכזי בעולמם של המבוגרים. אך כיצד לומדים ילדים מהו הוגן? מתי הם לומדים כיצד לחלק משאבים בצורה שוויוניות (באופן בו כל אחד מקבל תגמול בהתאם למה שתרם)? ומה הם עושים כאשר לא קיימת אפשרות לחלק את העוגה בצורה שוויוניות, למשל כאשר ישנן שתי חתיכות של עוגה, האחת קטנה והשנייה גדולה, ושני ילדים שמגיעה להם העוגה במידה שווה?

50000 איש כבר קנו! ואתם? איך דירוג מכירות בעבר משפיע על מכירות בעתיד

כשאנו רוצים לקנות מוצר, לפעמים אנחנו בודקים "מה פופולארי" או "מה קונים בדרך כלל", נעזרים בפרסומות או סומכים על חוכמת ההמונים. אך האם פרסום דירוג המכירות של מוצר טוב גם לבעל העסק? מחקר חדש של ד"ר יניב דובר, מבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית וביה"ס לעסקים בדארטמות' קולג' בשיתוף עם פרופסור סקוט א. נסלין מביה"ס לעסקים בדארטמות' קולג' - בוחן את ההשפעה של הצגת דירוג המכירות על האפקטיביות של פרסום דיגיטלי.

תפוס אותי אם תוכל: התמודדת הארגון עם פשיעה פיננסית

אילו כלים יש לגופים פיננסים להתמודד עם פשיעה פיננסית? מאמר חדש של ד"ר יבגני מוגרמן מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ומר יואל הכט מאוניברסיטת בן גוריון ומכון SAS ישראל, סוקר את תחום הפשיעה הפיננסית: מוקדי המאבק, אתגרי האיתור ומענה לאתגרים.

סידור מצוין: חשיבות לסדר הצגת פריטים למכירה פומבית ומכרז

האם יש משמעות לסדר בהצגה של פריטים במכירה פומבית ובמכרז? לשאלה זו השלכות מעשיות על כל שיטת מכירה הדומה למכירה פומבית. מחקר חדש של פרופ' אילן קרמר ועמיתים, בוחן את ההשפעה של סדר הצגת המוצרים במכירה פומבית על רווחים- באיזה סדר להוציא את הפריטים למכירה כדי למקסם את הרווח?

פרסום - לא רק לצרכן, אלא גם למשקיע

קמפיין פרסומי חייב לפנות בצורה ברורה וישירה לקהל היעד. אך מה קורה כאשר אסור לפנות ישירות לקהל יעד? במחקר חדשני מסוגו בדקה פרופ' מיכל הרצנשטין, מאוניברסיטת דלוואר שהגיעה אלינו לאחרונה, יחד עם פרופ' צחי זך מאוניברסיטת אוהיו ופרופ' דן הורסקי מאוניברסיטת רוצ'סטר, האם משקיעים בארה"ב מושפעים מפרסום לצרכנים לפני ההנפקה הראשונה בבורסה האמריקאית ובאופן כללי יותר, האם פרסום לצרכנים משפיע על משקיעים?

על תבונה ועיצוב

מאמר חדש של ד"ר מיקי אייזנמן מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, חוקר את היחסים שבין טכנולוגיה לבין עיצוב- המאמר מסביר את השימוש האסטרטגי בעיצוב מוצרים טכנולוגיים ומציב את העיצוב כאתגר אסטרטגי לפירמה.

דבר במספרים: השקעות בשוק ההון לפי ניתוח טכני או בסיסי?

באילו ניירות-ערך להשקיע בשוק ההון? עצות מקבלים מהר ויועצים לא חסר... אך למי להקשיב? מחקר חדש ופורץ דרך של פרופ' דורון אברמוב ופרופ' חיים לוי (אמריטוס) מבית-הספר למנהל עסקים, האוניברסיטה העברית בשיתוף עם ד"ר גיא קפלנסקי מאוניברסיטת בר-אילן, בוחן את כושר החיזוי של שתי שיטות: הניתוח הטכני והניתוח הפונדמנטלי.

עמודים