ארכון הבוגרים ביה"ס למנהל עסקים

לוח אירועים שנתי

א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
ספטמבר 2019
 

How does Media Coverage Affect Corporate Disclosures

כשאנחנו קוראים חדשות, לעיתים נדמה לנו כי הדיווחים היחידים קשורים לאירועים שליליים. מדוע עיתונאים נוטים לשליליות בסיקור וכיצד הדבר משפיע עלינו?

במאמר תיאורטי משותף, "How does Media Coverage Affect Corporate Disclosures?", ד"ר אלישיב וידמן מבית הספר בשיתוף עם פרופ' ביאטריס מיכאלי מ-University of California, בוחנים את אופן ההשפעה של נטיות הסיקור התקשורתי על המידע שחברות בוחרות לחשוף.

מודלים קיימים מראים שכאשר משקיעים לא בטוחים האם חברות קיבלו מידע רלוונטי לתמחור, החברות יסתירו מידע שעלול להוריד את ערכן, ועל כן יחשפו מידע חיובי בלבד. במאמר, החוקרים בוחנים כיצד קבלת החלטות של חברה מסוימת לגבי חשיפת מידע, תושפע מסיקור עיתונאי אשר בהסתברות מסוימת יגלה מידע חסוי של החברה.

כתוצאה מכך, הממצאים של החוקרים מראים כי חברות יחשפו פחות מידע לציבור המשקיעים (crowding out). הסיבה העיקרית לכך היא שחברות יעדיפו שלא לחשוף את המידע השלילי באופן ישיר וישאירו את חשיפת המידע לעיתונאים, זאת משום שמשקיעים בלאו הכי נוטים להיות סקפטיים לגבי הדיוק של המידע שחושף העיתונאי. זאת ועוד, אם עיתונאי חושף מידע שלילי לגבי חברה מסוימת ישנה הסתברות שהוא טועה, לעומת פירמה שמציגה מידע מדויק וחושפת את עצמה לתביעות.

בהמשך, החוקרים מצביעים על כך שעיתונאים יתמקדו במציאת מידע שלילי דווקא, על מנת להוות מקור אינפורמציה בלעדי ולדחוק את הוצאת המידע של הפירמות לאור. בשיווי משקל, המשקיעים סקפטיים לגבי רמת הדיוק שהמידע שהעיתונאי מפיץ, בדיוק לאור מגמה זו, מה שמוביל בסופו של דבר לצמצום חשיפת מידע של חברות ולתמחור גבוה יותר שלהן.

הכותבים מספקים הסבר רציונלי להתמקדות העיתונאים במידע שלילי ובמקביל, לסקפטיות של הציבור בדבר נכונות המידע שעולה מהעיתונאות. מכל אלו, עולה כי החברות מנצלות את חוסר הדיוק וחושפות בעצמן פחות מידע לציבור.

עם פרסום המאמר באופן רשמי יישלח לינק באחד מהידיעונים הבאים.

הוסף תגובה