ארכון הבוגרים ביה"ס למנהל עסקים

לוח אירועים שנתי

א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
נובמבר 2017
 

ידיעון ינואר 2015

 
בית הספר למנהל עסקים
ארגון הבוגרים   ינואר 2015
האוניברסיטה העברית
הידיעון החודשי של בוגרי מנהל עסקים
הדרך להתעדכן, לעדכן ולחזק את הקשר עם בית הספר וקהילת הבוגרים
דבר הארגון
 

בוגרים יקרים,

כחלק ממאמצינו לחזק את הקשר אתכם, אנו נרגשים להציג את הידיעון החדש שלנו. אנו מקווים שכך נוכל לספר לכם על הנעשה בבית הספר, על חדשות מעולם המחקר האקדמי, לשים זרקור על בוגר שכדאי להכיר ועוד.

לב ליבה של פעילות ארגון הבוגרים של בית הספר מתרכז בהעשרת הידע של חברי הארגון בפן האקדמי ובפן המעשי. כחלק מהניסיון להרחיב את פעילות הארגון, אנו מחפשים בוגרים שמעוניינים להיות מעורבים בפעילות שלנו, במתן הרצאה לסטודנטים ולבוגרים האחרים, בבניית קהילת בוגרים מסביב לעולם ובמעורבות בתכניות נוספות לבוגרים שאנו מקימים. אחת מתכניות אלה היא תכנית המנטורים, המוצגת בהמשך הידיעון.

ליצירת קשר אנא פנו ל- bsbogrim@mail.huji.ac.il.

לעדכון פרטים לחצו כאן.

לשנה אזרחית מלאת פעילויות,

ארגון הבוגרים

משולחן הדיקן
 
פרופ' ישי יפה

לבוגרי בית הספר שלום,

אנחנו שמחים להביא בפניכם את ידיעון בית הספר במתכונתו החדשה. הידיעון נועד לשתף אתכם במגוון אירועים ושינויים משמעותיים המתרחשים בבית הספר בתקופה האחרונה. בין השאר, תמצאו בידיעון הזה (ובאלה שיבואו אחריו) מידע על תכניות לימוד חדשות, ובפרט כאלה המשלבות תחומים דיסציפלינריים שונים, מידע על אירועים בבית הספר, והזמנה להרצאות אורח מיוחדות. כך למשל, בגיליון הנוכחי תמצאו קישור להרצאתו של פול גומפרס מהרווארד, מבכירי חוקרי היזמות וקרנות הון סיכון בעולם. מי שלא יכול היה להשתתף באירוע, יוכל לראות את ההרצאה בווידאו, ואנחנו מקווים שיבחר להצטרף להרצאה הבאה. הידיעון מתאר גם יוזמות חדשות בנושאי קשרי בוגרים ותלמידים, ובפרט תכנית ה"מנטורים" המופעלת זו השנה השנייה ויוצרת קשר בלתי אמצעי בין תלמידים לבוגרים. גם התלמידים וגם הבוגרים דיווחו על חוויה מהנה ומעשירה.

בעיני, הבוגרים לדורותיהם מהווים חלק חשוב מקהילת בית הספר למנהל עסקים והייתי מאד רוצה לשמור על קשר עם כולכם דרך האירועים הנערכים בבית הספר, תכניות והשתלמויות שתוצענה לבוגרים, וגם בקשר בלתי אמצעי במייל או בדרכים אחרות – כולנו נשמח לשמוע מכם הצעות לדברים שחסרו לכם כשהייתם תלמידים, ורעיונות שאתם רוצים להציע לדור התלמידים הנוכחי אחרי שצברתם ניסיון מחוץ לאוניברסיטה.

כתובת המייל שלי מופיעה למטה – אשמח להיות בקשר עם כל אחד ואחת מכם.

בברכה,

פרופ' ישי יפה

דיקן בית הספר למנהל עסקים

bs-dean@savion.huji.ac.il

אירועים קרובים
 
Transdisciplinary Innovation Program - TIP

הזמנה לתכנית לחדשנות רב תחומית

אנחנו שמחים להודיע על פתיחת תכנית קיץ חדשה (Transdisciplinary Innovation Program - TIP) שמטרתה לחנך ולהכשיר מנהיגים ויזמים צעירים דרך התמקדות בשלושה תחומים עיקריים: Big Data, ראייה ממוחשבת וביו- הנדסה.

התכנית כוללת חמישה שבועות אינטנסיביים של הוראה ע"י טובי המרצים והתעשיינים ממגוון תחומים, השתתפות מלאה בכנס WSCI (World Science Conference- Israel) הכולל מפגש עם 20 זוכי פרס נובל, ושלב תחרותי של בניית תכנית יזמות עסקית בצוותים.

מוזמנים להירשם לתכנית בעלי ניסיון מוכח ביזמות, מנהיגות, מדע והנדסה.

עד ה- 15.1.2015 אפשר להירשם בהרשמה מוקדמת.

פרטים נוספים באתר: www.transdisciplinary-innovation.com

מהנעשה בבית הספר
 
תכנית המנטורים

תכנית המנטורים

מי מאתנו לא היה צריך מנטור פעם?

זו השנה השנייה בה אנחנו מחברים בין סטודנטים לתואר שני ובוגרים צעירים, לבוגרים ותיקים של בית הספר שעשו חייל וכיום הם בכירים בתעשייה ובמגזר הציבורי. מטרת התכנית היא לאפשר לבוגרים הוותיקים להעניק מניסיונם האישי, לחלוק תובנות ניהוליות ולעזור לסטודנטים ולבוגרים הצעירים בשלבים הראשונים בדרכם המקצועית.

ההרשמה למחזור זה של התכנית נסגרה.

בוגרי הפקולטה המבקשים לקחת חלק בתכנית בשנה הבאה, כמנטורים או כמשתתפים, מוזמנים ליצור קשר עם bsbogrim@mail.huji.ac.il.

 
 
פרופ' פול גומפרס

מרכז אספר ליזמות אירח את פרופ' פול גומפרס

גורו ההשקעות פרופסור פול גומפרס, מרצה מוביל מבית הספר למנהל עסקים בהרווארד הגיע לאוניברסיטה להרצאה מרתקת בנושא "איך משקיעים (אומרים שהם) משקיעים".

לצפייה בהרצאה לחצו כאן.

הייתם? ספרו לנו על כך בדף הפייסבוק שלנו.

 
 
גדעון בן-צבי

הרצאת פגוש את המנכ"ל עם גדעון בן-צבי

היזם והמשקיע מר גדעון בן-צבי, שותף בקרן אביב, שיתף את הבוגרים והסטודנטים על תחילת הדרך של מיזמים כמו וויזקום ו-BriefCam.

ההרצאה התמקדה בשלבים שכל יזם צריך להכיר: גיוס כספים, בחירת שותפים, תכנון פיננסי ובניית תכנית עבודה, שגיאות נפוצות שיזמים עושים ודרכים למנוע אותן. מר בן צבי גם הדגיש כי גם כאשר מצליחים לבנות חברה יציבה וחדשנית, צריך תמיד לחפש איך אפשר להתקדם ולהוביל את השוק, אחרת העולם ישתנה והחברה תישאר מאחור.

 
 
פרופ' רולנד ראסט

שולחן עגול עם פרופ' רולנד ראסט

אנו שמחים להציג סדרה חדשה - מפגשי "שולחן עגול", במסגרתה נפגשים בוגרים שלנו עם מומחים מובילים בתחומי הניהול השונים מהארץ ומהעולם.

במפגש דנו 25 בוגרי MBA בהתמחות שיווק בנושא "ניהול קשרי לקוחות" עם פרופ' רולנד ראסט (Roland Rust) שנחשב לאבי התחום של ניהול קשרי לקוחות ושיווק שירותים, ומייעץ למנהלים מהחברות המובילות בעולם. הטענה המרכזית שעלתה במפגש היא שכיום אנו עוברים מכלכלה מבוססת מוצרים לכלכלה מבוססת שירותים. הגורמים לכך הם שינויים טכנולוגיים שמצד אחד מטשטשים את ההבדלים הטכניים בין מוצרים, ומצד שני מאפשרים לאסוף מידע על לקוחות ולתת להם שירות מותאם אישית.

ספרו לנו בדף הפייסבוק באיזו התמחות הייתם רוצים שנתמקד במפגש הבא, ואת מי הייתם רוצים לפגוש.

הירשמו כאן לקבלת הזמנה למפגשים הבאים.

בוגר שכדאי להכיר
 
דן קצ'נובסקי

דן קצ'נובסקי

סדרת ראיונות הבוגרים שלנו נפתחת השנה בראיון עם איש העסקים דן קצ'נובסקי, בוגר תואר ראשון במנהל עסקים ותקשורת מהאוניברסיטה העברית. על אף גילו הצעיר, דן הספיק להקים את אגודת הסטודנטים של בית הספר ולכהן כיו"ר שלה במשך שנתיים, להיות מנכ"ל של חברה למשכנתאות, להקים עסק עצמאי ולנהל את מרכז פישמן לנדל"ן. תוך כדי הוא גם הספיק להתחתן והוא אב לשלושה ילדים. בקצב הזה, מי יודע איפה הוא יהיה עוד חמש שנים.

לקריאת הראיון לחצו כאן.

חדשות מהעולם האקדמי
 
על מותגים ופה לאוזן

על מותגים ופה לאוזן

בפינה האקדמית הפותחת את השנה, בחרנו להציג בפניכם מחקר חדשני ומעניין שרלוונטי לכולנו.

האם חשבתם פעם למה אנחנו ממהרים לספר על מוצר מסויים, ומנגד, ממעטים לדבר על מוצר אחר? האם יש תכונה כלשהי למוצר שגורמת לבאז סביבו? מחקרם של ד"ר רננה פרס מהאוניברסיטה העברית, פרופ' מיטש לובט (Mitch Lovett) מאוניברסיטת רוצ'סטר ופרופ' רון שחר מהמרכז הבינתחומי פיענח את הגנום של אחת התופעות המרתקות חוקרים ומנהלים כאחד - פה לאוזן על מותגים. באמצעות מעקב אחרי התנהגות הפה לאוזן של אלפי צרכנים אמריקאיים, גילו החוקרים אילו מותגים ייהנו מפה לאוזן בשיחות בינאישיות לעומת אלו שישגשגו ברשתות החברתיות הדיגיטליות. מחקר זה פורסם בכתב העת היוקרתי Journal of Marketing Research, וזכה לתשומת לב רבה גם בעיתונות העסקית והפופולרית.

פירוט המחקר כאן.

 
LinkedIn   YouTube   Facebook
 
להסרה מרשימת התפוצה | לעדכון פרטים