ארכון הבוגרים ביה"ס למנהל עסקים

לוח אירועים שנתי

א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
דצמבר 2019
 

בוגרת שכדאי להכיר - ראיון עם דנה ליקכמכר

מאת עליזה בוסביב

בידיעון זה בחרנו לראיין את דנה ליקכמכר, בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים ותקשורת בהצטיינות יתרה ובוגרת MBA טרייה בהתמחויות במימון ושיווק. את התואר השני דנה עשתה כחלק מהשתתפות בתכנית אלפא של בית הספר. דנה במקור מזיכרון יעקב, בת 27 ומתגוררת בתל אביב. כיום, כמעט שנה לאחר סיום הלימודים, דנה עובדת בתפקיד "Marketing Acquisition Manager" בחברת 'פלייטיקה' (Playtika).

את הקריירה דנה התחילה במהלך התואר הראשון במשרת סטודנט בבנק ישראל. "היה לי חשוב לעבוד במקום שהוא מקצועי, שאוכל ללמוד בו הרבה ולהבין איך עובדים בארגון גדול", היא מספרת. בתפקידה הראשון עבדה כחלק מצוות בפרויקט שעבד על  הטמעת מערכת מידע חדשה בבנק. במקביל, היה לה חשוב להתנסות בתחום התקשורתי ועל כן עשתה התמחות במשך שנה בדוברות של הכנסת.

בשלב מסוים בעבודה בבנק, בצעד חריג, דנה החליטה לעזוב את הבנק ולהתמקד בפעילות באוניברסיטה. לכן, היא הצטרפה לצוות המחקר של ד"ר רננה פרס, החלה לעבוד כעוזרת הוראה בקורסי הליבה בשיווק וגם השתלבה באגודת הסטודנטים של מנהל עסקים במחלקת התואר שני. "כשעשיתי את המעבר מבנק ישראל למחקר אקדמי זאת לא היה האופציה המובנת מאליה. הרבה אנשים הסתכלו על המעבר שלי לאוניברסיטה כצעד אחורה וכהתרחקות מהפרקטיקה. בכל זאת, זה הרגיש לי כדבר הנכון לעשות כי תוך כדי העבודה בבנק הבנתי שכדאי לי לנסות ולהפיק כמה שיותר מהתואר שלי במנהל עסקים. רציתי לצאת מהלימודים עם ידע יסודי ועמוק. למרות שבסופו של דבר החלטתי לא להמשיך בנתיב האקדמי,  אני לא מצטערת על הבחירה. התקופה של העבודה באוניברסיטה עזרה לי להבין איזה תחום מתאים לי".

ביקשת מדנה לתאר את תהליך חיפוש העבודה עם סיום התואר. "הגעתי למסקנה שאני צריכה לקחת את הזמן בשביל לבצע את חיפוש העבודה בדרך הנכונה. רציתי להתנסות בתהליכי מיון וראיונות כדי להבין מה נכון לי. היה לי חשוב למצוא עבודה שתחשוף אותי לעולם המקצועי שמעניין אותי ושגם תהיה מקום בו אוכל ללמוד כמה שיותר. ידעתי שאני רוצה משהו בכיוון של שיווק." בתהליך חיפוש העבודה דנה התמקדה בעיקר בפנייה יזומה לחברות שעניינו אותה באמצעות האתרים שלהן, שימוש ברשת הלינקדאין וברשת החברתית שלה. כששאלתי אותה מה היא למדה מהתהליך ומה תמליץ לאחרים היא הדגישה את הצורך להירגע, "לא לקחת דברים קשה מידי ואם יש תשובה שלילית צריך ללמוד מזה הלאה ולא לתת לזה להשפיע על איך שאת מרגישה עם עצמך". בנוסף, דנה אמרה כי "חשוב לבוא לראיון ולמכור את עצמך. צריך לראות את עצמך בתור מותג ולנסות להבין איך את מבדלת את עצמך ויותר מזה- איך את מתקשרת ומדגישה את הייחוד שלך הלאה. זה דורש למעשה עבודה עצמית מאוד יסודית לפני תחילת תהליך חיפוש העבודה."

תהליך חיפוש העבודה הגיע לסיומו כאשר דנה החליטה לעבוד בחברת פלייטיקה (Playtika), חברת משחקי הרשת החברתיים השלישית בגודלה בעולם אחרי זינגה (מפתחת (FarmVille וחברת קינג (מפתחת קנדי-קראש), המפתחת משחקי קז'ואל למובייל ולרשתות חברתיות. החברה נוסדה לפני ארבע שנים בישראל ועשתה את האקזיט המהיר בהיסטוריה של המדינה כשנמכרה בתוך שמונה חודשים מיום הקמתה לתאגיד האמריקאי Caesars Entertainment, ומאז נהפכה לזרוע משחקי המובייל והסושיאל של Caesars. כיום החברה בינלאומית ועובדים בה כ-1000 איש בכל העולם. המשחק הפופולרי ביותר של שלה הוא 'סלוטומניה' (Slotomania) השייך לקטגוריית ה-casual games, משחק מאוד פופולרי בכל העולם.

דנה עובדת בחברה בתפקיד Marketing Acquisition Manager והיא אחראית על הפעילות של רכישת משתמשים חדשים במשחק סלוטומניה. "אני מנהלת פרטנרים חיצוניים שלמעשה מפרסמים עבורנו את המשחק במספר פלטפורמות ביניהן חברות מדיה, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, ואפליקציות שונות. התפקיד מאוד אנליטי ודורש ממני לנהל תקציבים גדולים, לעשות כל הזמן אופטימיזציה וביקורת על האופן בו אנחנו עובדים עם החברות החיצוניות ולנתח את ביצועי הקמפיינים השיווקיים. בנוסף, אני כל הזמן צריכה להיות ערנית ולזהות הזדמנויות עסקיות חדשות שיעזרו לנו להגדיל את מספר המשתמשים במשחק."

דנה מספרת כי הניסיון שצברה בבנק ישראל ובאוניברסיטה העניק לה כלים יחודיים שתורמים לה בעבודתה כיום. כלים אלה כוללים את היכולת לעשות ניתוחים סטטיסטיים ברמה גבוהה, שימוש בשיטות המחקר שלמדה, עבודה בצוות ובאופן עצמאי ועוד. תחום עבודתה נקרא Performance Based Marketing- "זה קצת שונה מעולם השיווק שלומדים בתואר אבל אני בהחלט מרגישה שהוא כן משלב את היכולות האנליטיות שפיתחתי בקורסים כמו CRM, שיטות מחקר, ניהול מוצרים חדשים ואפילו תכנות VBA."

מעבר לכך, דנה מספרת כי הקשרים שיצרה במהלך התואר עם חבריה ללימודים מאוד חשובים. כשהשתתפה בקורס יעוץ אסטרטגי משותף עם אוניברסיטת USC בלוס אנג'לס היא הבחינה בכוח הנטוורקינג של אחוותMBA  בארה"ב. "אני חושבת שבראש ובראשונה כיף לשמור על קשר עם כולם. ומעבר לזה, זה מעניק כוח שבא לידי ביטוי אחר כך בקשרי עבודה. בסופו של דבר למדת עם האנשים הכי טובים בארץ אז את תרצי לשמור איתם על קשר אחרי שכל אחד יצבור ניסיון."

הוסף תגובה