ארכון הבוגרים ביה"ס למנהל עסקים

לוח אירועים שנתי

א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
דצמבר 2019
 

בלתי ניתנת לעצירה - ראיון עם סופי מלניק אמיתי

מאת שירה אהרוני

בשבועות האחרונים, הייתה ביצת ענף הפרסום בישראל כמרקחה:  סופי מלניק אמיתי, אחת הנשים הבולטות בענף, וסמנכ"לית אסטרטגיה במשרד הפרסום יהושע TBWA, עברה להיות מנהלת השיווק בינ"ל של חברת Outbrain.

Outbrain היא חברה בינלאומית שהמציאה פלטפורמה להצגת המלצות תוכן. סופי תנהל, כך פורסם, את פעילות השיווק ממשרדי החברה בישראל, ובמקומות רבים בעולם. מבחינתנו באוניברסיטה העברית מדובר בשמחה כפולה, ראשית – אחד ממייסדי החברה, ירון גלאי הוא בנו של פרופ דן גלאי, בוגר בית הספר, חבר סגל ודיקן לשעבר, וסופי עצמה, גם היא בוגרת פעילה ונלהבת. לרגל המעבר, נפגשתי איתה לריאיון על עבודה, החיים, העצמה נשית, וכל מה שביניהם.

מה הדבר העיקרי שמשך אותך ב- Outbrain?

"אאוטבריין היא פלטפורמה לקידום תוכן באינטרנט. החברה פיתחה אלגוריתם שיודע להתאים תוכן לגולש בכמה רבדים- התאמה בהקשר לתוכן שמעניין את הגולש, התאמה אישית בהתאם למאפייני הגולש, והתאמה לפי אזור גיאוגרפי. כך הלקוח מקבל תוכן רלבנטי שמייצר לו ערך אמיתי ולא פרסומת, והמפרסם יכול להגיע לקהל המטרה, לספר את הסיפור שלו ולעורר מודעות, הזדהות ורכישה. מה שמשך אותי הוא השילוב של העולם החדש הדיגיטלי, שאני מאוד אוהבת לגלות את העוצמות הטמונות בו, יחד עם עולם הפרסום הקלאסי. אנחנו חיים בעידן שאנשי השיווק והפרסום רק חלמו עליו בעבר, היום אפשר להכיר את המאפיינים האישיים של כל לקוח פוטנציאלי ולדעת מה מעניין אותו. מאוד קסם לי לעבור לצד הזה מהפרסום הקלאסי, להעצים את הידע שלי ולהבין מה אפשר לעשות עם זה ואיך אפשר לפתח את זה עוד. בגלל שאני מדברת את השפה הפרסומית יהיה לי הרבה יותר קל להנגיש את הטכנולוגיה ולהסביר מה הטכנולוגיה מאפשרת לאנשי השיווק והפרסום וזה היתרון שלי בחברה."

כמנהלת השיווק של החברה הבינלאומית, אחראית מלניק-אמיתי על מספר לא מבוטל של יבשות וארצות ברחבי העולם: ישראל, אוסטרליה, סינגפור ויפן (APAC & EEMEA). הסביבה הבינלאומית לא זרה לה - כילדה בת 7 היא עלתה לארץ מרוסיה עם הוריה והם התיישבו ביבנה. לאחר סיום התואר הראשון (באופן רשמי יחסים בינלאומיים מחזור 1995, אבל בפועל המון קורסים בכלכלה, מנהל עסקים, וגם סינית ויפנית) היא טסה לפריז, שם עשתה תואר MBA בבית הספר היוקרתי HEC לתעשיה וניהול והתחילה את הרומן הארוך שלה עם תחום הפרסום והשיווק. באותה תקופה היא התמחתה באסטרטגיה בסניף הפריזאי של משרד הפרסום העולמי Y&R.  אחרי ארבע שנים היא חזרה לארץ, הכירה את בעלה, התחתנה, ילדה בת ועבדה כפלנרית במקאן אריקסון. בהמשך, בעקבות רילוקיישן מטעם מקום העבודה של בעלה, המשפחה הצעירה עברה לתאילנד לחמש שנים .

איך עבר עלייך המעבר לארץ זרה עם שפה חדשה כשאת עם ילדה קטנה וקריירה שהיא יחסית בתחילת הדרך?

"לתאילנד נסעתי בהריון מתקדם ועם ילדה בת שנתיים ושם גם נולדה בתי השלישית, אבל כל זה לא עצר אותי ואחרי התאקלמות קצרה, מצאתי עצמי בחברת הפרסום JWT בבנקוק. העליה לארץ בגיל צעיר וההתמודדות עם הטלטלה שכרוכה בכך זה משהו שמאוד הקל עליי בהמשך החיים. היה לי מאוד טבעי לעשות את המעברים האלה ומאוד נהניתי מהם. עבורי זו חוויה מעצימה כיוון שאני מאוד אוהבת להכיר אנשים חדשים ולהחשף לתרבויות שונות. כיום זה קצת חסר לי ולכן הצטרפתי לחברה בינלאומית. אני מאוד מתחברת לחלק בעבודה שבו עליי להבין איך אנשים שונים חושבים ומתייחסים למוצר שאני משווקת, איך אישה באינדונזיה מתייחסת לשיער שלה בשונה מאישה בהודו בפרסום שמפו נניח. אני צריכה להבין באופן מעמיק את השונות ואת הדימיון בין התרבויות השונות וזה מרתק בעיניי." 

כעבור חמש שנים המשפחה חזרה לארץ, ואחרי שנים של עבודה כיועצת שיווק ופרסום היא חזרה לעולם הפרסום והחלה לעבוד כסמנכ"לית אסטרטגיה באחד ממשרדי הפרסום הגדולים בארץ, יהושע TBWA, שם עבדה במשך שנתיים מלאות בליווי קמפיינים של לקוחות גדולים ונוצצים. היא עזבה את החברה כשהיא בשיאה, בעקבות הצעת העבודה מחברת Outbrain.

מנסיונך האישי, מה היית ממליצה למי שמחפש עבודה ראשונה או רוצה לעבור לתחום?

"ההמלצה העיקרית שלי זה נטוורקינג, נטוורקינג, נטוורקינג. כל הזמן להפגש עם אנשים, לשמור על קשרים, להתפתח, ולהכיר. הלינקדאין לא עובד בארץ ביחס לחו"ל וזה חבל בעיני כיוון שהוא יושב על התובנה הזו. העבודות הכי טובות לא מתפרסמות אף פעם אלא תמיד זה חבר מביא חבר שזו דרך טובה להביא אנשים איכותיים עם התאמה גבוהה יותר לדנ"א של הארגון. בארץ הנטוורקינג הוא יחסית יותר קל, כולם מכירים את כולם. אם בארה"ב מדברים על 6 אנשים שמפרידים בין אדם אחד לאחר (six degrees of separation), בארץ מדובר על אדם וחצי לפי החישוב הזה."

עולם הפרסום הוא עולם קשה יותר לנשים מהבחינה של שעות עבודה ארוכות וחופשות לידה?

"עולם הפרסום הוא מאוד דינאמי ומשתנה לטובה מאוד מכיוון שיש יותר מנהלות נשים שמבינות לנפשן של העובדות שלהן. ביהושע יש מנכ"לית מדהימה (עינת יוזנט רביד, גם בוגרת העברית) וכשהיא נכנסה לתפקיד היא יצרה סטנדרט בחברה שנקרא "יום אמא / אבא" שבו כל עובד בחברה בוחר יום שבו הוא יוצא בשעה 4 אחר הצהריים. עם זאת, אחרי שחזרתי מתאילנד, בחרתי לחזור לשוק העבודה ביעוץ שיווקי, מתוך מודעות שאם אני אחזור לעולם הפרסום והשיווק אצטרך לעבוד שעות ארוכות ואני לא אוכל להקדיש לבנות שלי את הזמן שהיו רצוי בעיניי. כיום, בתור אמא לבנות גדולות, אני מרגישה שאני יכולה לטוס לחוץ לארץ ולחזור בשעות מאוחרות הביתה וזה בסדר. העבודה שלי לא נגמרת בתום יום העבודה, אלא אני באה הביתה, מקדישה זמן לבנות ואז מתחברת .

המוטו שלי הוא שהכל אפשרי. אין שום דבר שצריך לעצור אותנו בשום שלב בחיים.  גם אם לוקחים פאוזה מהחיים כדי ללדת ילדים תמיד אפשר לחזור, תמיד אפשר לנסוע למדינה אחרת ולעבוד שם. אין מגבלה לגיל, והעיקרון הזה הוא משהו שאני חיה אותו ומנסה להנחיל לבנות שלי שכל דבר שהן רוצות וירצו להיות זה בסדר גמור, אני למשל בת 40 פלוס ומצאתי עבודה מרתקת. יש אפשרות לעשות את הכל במידה ומכוונים למטרה ובמידה ויש את הכשרונות המתאימים."

כשסופי מדברת על "הבנות שלה" היא לא מדברת רק על הבנות הפרטיות שלה בבית. היא מדברת גם על הבנות שמשתתפות בחונכות שלה בתכנית המנטורים של בית הספר בשנה האחרונה. המעצמה הנשית הזו נפגשת פעם בחודש בניצוחה של סופי, שם הן מקבלות ליווי והדרכה אישית של המנטורית, בחייהן האישיים והמקצועיים כאחד. כששאלתי אותה מהי הסיבה שהיא מקדישה מזמנה היקר והאישי לטובת תכנית והבנות היא ענתה שהיא הייתה רוצה שיהיה לה משהו כזה כשהיא הייתה סטודנטית, ולא היה. בעיניה, התכנית והליווי האישי חשובים ביותר לדור הצעיר ואם הם היו לה, היא הייתה מאושרת.

העזרה לנשים אחרות להתקדם ולהצליח אופיינית מאוד לבחירות המקצועיות של סופי. אחד המיזמים אליהם היא התחברה לאחרונה, הוא סופרסונה בהנהגתה של חנה רדו – מיזם שבא לענות על בעיה המטרידה ייצוג חסר של נשים בכנסים, בדירקטוריונים של חברות, ובגופים ממלכתיים וציבוריים. היא מתכננת להשתמש בניסיון ובידע שלה, וגם כמובן בפלטפורמה החדשה שעל שיווקה היא אמונה, כדי לקדם את הרעיון והמותג.

ובשורה התחתונה, זה מה שאני אהבתי ולקחתי מהריאיון. מדובר באישה מצליחה, שמבחינתה החיים הם רצף של תחנות, ואחרי נסיעה בתחנה אחת, הגיע הזמן לעבור לכיבוש התחנה הבאה.  אבל תוך כדי המסע היא לא שוכחת לשלוח עידוד, תמיכה ועזרה לנוסעים בתחנה הקודמת.

רוצים לקרוא עוד המלצות למציאת מקום עבודה? קראו את הכתבה שבקישור: http://www.inc.com/jake-newfield/how-i-got-interviews-at-facebook-google...

הוסף תגובה