check
יולי 2021 | חסן איסמעיל, בוגר EMBF מחזור 2019 | בית הספר למנהל עסקים 

יולי 2021 | חסן איסמעיל, בוגר EMBF מחזור 2019

כתבה: נסיה מוראי

חסן איסמעיל

יש אנשים שבשנה האחרונה היו בחל"ת, למדו להכין לחם מחמצת ולתרגל יוגה בזריחה, ויש כאלו שעבדו יום ולילה, לקחו חלק בדיונים אסטרטגיים עם הדרגים הכי בכירים בארץ ובעולם, וניהלו את כל מערך הכספים של משרד הבריאות בזמן משבר לאומי ענק ומתמשך. 

היה לי הכבוד לשבת לשיחה עם חסן איסמעיל, חשב השכר של משרד הבריאות, מי שחתום על כל הסכמי המשרד, מי שאחראי על פיתוח תקציבי של כל בתי החולים בארץ- 24 בתי חולים (כלליים, פסיכיאטרים וגריאטריים) ועל 7 לשכות בריאות, על ניהול תקציב שהגיע בתקופת הקורונה לכ-60 מיליארד שקלים ובראש ובראשונה- בוגר שלנו משנת 2019!

חסן מספר על התקופה המטורפת, המאתגרת והמעניינת שחווה בשנה האחרונה.

"החיים התהפכו ונכנסתי לתקופה מאוד מאוד קשה, ועם זאת, מבחינה מקצועית זה סיפוק בלתי נתפס".

"הייתי חלק מהצוות המצומצם שעסק בכל עולם החיסונים, השתתפתי בדיונים עם יצרני החיסונים עצמם, אלו ששמעתם עליהם בטלוויזיה. זה עולם של משא ומתן בהסכמים של מיליארדי שקלים. יצא שנכנסתי למשרד הבריאות בתקופה שהוא הפך למשרד הרלוונטי ביותר, מבחינת טיפול ולוגיסטיקה, ברזולוציה הכי גבוהה שיכולה להיות ומבחינת תקציביםזו זכות גדולה להיות חלק מהצוות המצומצם שהנטל היה מונח על כתפיו ".

הסכם היסטורי

רגע שזכור לחסן היטב במסע החיסונים, הוא ערב יום העצמאות. כאשר כל המדינה חגגה עם אוכל טוב, מוסיקה וריקודים, חסן והצוות שלו עמלו על חתימת הסכם היסטורי עם יצרן החיסונים שנחתם בחצות ערב יום העצמאות. חסן מספר שהדבר הזה היה כה סימבולי,  מכיוון שביום שבו חוגגים את עצמאות מדינת ישראל, נחתם על ידיו הסכם שייתן הגנה לכל אזרחי ישראל. 

אז מי אתה החסן?

חסן איסמעיל, נשוי+4, מתגורר ברמלה, האח הקטן במשפחה בת שמונה נפשות. חסן הוא רואה חשבון בהשכלתו, בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל ותואר שני בניהול פיננסי מהאוניברסיטה העברית. חסן מספר שבמהלך הקריירה התנסה במגזר הפרטי ובשנת 2007, עבר למגזר הציבורי בשלל תפקידים שביצע כמו חשב משרד האוצר, חשב בית הנשיא, חשב משרד התקשורת ועוד. בין כל אלו, חסן מצא גם זמן להרצות בקריה האקדמית אונו, באוניברסיטת בר אילן ובמכללה למנהל. חסן חולם גם יום אחד, כשיוכל להתפנות לכך, לעשות קורס צלילה. 

איסמעיל סיים את התואר הראשון שלו בשנת 2001, והתלבט אם בכלל להמשיך לתואר שני ואיפה. בשנת 2016 נכנס למסדרונות בית הספר למנהל עסקים בספקנות שמהר מאוד נעלמה לה. הוא מספר:

"התכנים היו מאוד פרקטיים, המרצים שהביאו היו מהשטח ולא מעולם האקדמיה בלבד. עד היום אני משתמש במושגים ששמעתי בהרצאות ואין לי ספק שהכלים שקיבלתי בלימודיי התואר השני שלי תרמו לי מאוד. חשוב לי גם לציין את הצוות המדהים של בית הספר שתמיד היה שם למען הסטודנטים. זה מאוד חשוב במוסד לימודים, בטח ובטח כשמדובר בתואר שני ואתה כבר לא בתחילת הקריירה, כמו במקרה שלי, אלא בתפקידים מאוד תובעניים שדורשים ממך לא מעט, חוץ מהפן האקדמי".

קיבלתי מחסן אף התחייבות כי אם ימשיך לתואר שלישי זה בוודאות יהיה אצלנו (לא לציטוט).

כששאלתי את חסן, מה הוא יכול להמליץ לבוגרים שלנו, או לסטודנטים שהם לקראת סיום התואר, הוא ענה כי באקדמיה מקבלים המון כלים שבסוף צריך לתרגם אותם לכדי פרקטיקה.

"אני חושב שהכניסה למגזר הציבורי היא מרתקת ונותנת  תחושה של שליחות. חשוב להגיע עם אומץ, יצירתיות ואמונה עצמית".


חסן מבקש לפנות בצורה אישית לסטודנטים מהמגזר הערבי: "אני רוצה להראות להם שאפשר, אין חסם. הכל תלוי בהם". 

חסן ישמח לעזור, לייעץ ולכוון סטודנטים ובוגרים של בית הספר, ניתן ליצור איתו קשר דרך המייל ismaeln1976@gmail.com