check
אוקטובר 2019 | לאבא שלי יש סולם - ראובן ועדי אולמנסקי | בית הספר למנהל עסקים 

אוקטובר 2019 | לאבא שלי יש סולם - ראובן ועדי אולמנסקי

ראובן אולמנסקי ליווה וניהל את בתו, עדי, לאחר שהתגלתה בתכנית 'כוכב נולד'. בסימן ראש השנה, שוחחנו עם השניים ושמענו כיצד כלים מעולם היזמות וההיי-טק יכולים להוביל לתהליכי צמיחה והתפתחות גם בתחום המוזיקה. ראובן, בוגר הטכניון בהנדסת אווירונאוטיקה ומוסמך העברית במנהל עסקים, משמש מזה כשני עשורים כשותף המנהל של חברת הייעוץ האסטרטגי Leading Edge, המתמקדת בחדשנות, אסטרטגיה ויזמות. במקביל, ראובן מרצה בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון ומשתתף בתכנית המנטורים של בית ספרנו. עדי היא זמרת, מפיקה ומלחינה פופולארית. לצד שיתופי פעולה עם המפיק Borgore, עדי חיממה מגוון אומנים  בולטים בעולם ואף זכתה לסיקור במגזינים מובילים ובין היתר, בבלוג של Jay-Z. כיום, עדי פועלת כיוצרת עצמאית ומופיעה ברחבי העולם. במקביל, היא מרצה במכללת BPM להפקה ותוכנת ה-ABELTON  ותעשיית המוזיקה.

שאלות:

כיצד הגבת לפרסום של עדי/ההחלטה שלה ללכת לכוכב נולד/ללכת למסלול הזה...? (מה היו החששות שלך כאב?)
כמובן שישנן חששות – עולם המוזיקה הוא לא עולם קל – לא ברמה הכלכלית ולא ברמה האישית. יש הרבה עליות וירידות וכמובן שאני ואמא שלה חששנו שינסו לנצל אותה או שהיא תפגע באופן כזה או אחר. מנגד תמיד ידעתי שמוזיקה היא האוויר לנשימה שלה וראיתי כמה היא חדורת מטרה ומלאת מוטיבציה ואין מאמין גדול ממני בללכת אחרי הלב (במקביל לשימוש בשכל כמובן)

איך הגעתם להחלטה שאתה תנהל את עדי?
האמנתי בדרך של עדי די מתחילת הדרך. חשוב להבין שזה לא היה מובן מאליו שעדי הולכת אחרי החלום להיות מוזיקאית – במשפחה שלנו זה לא כל כך מקובל לעסוק באמנות ובמקצועות שאינם מבוססי  לימודים אקדמאיים, אבל ראיתי כמה שזה בוער בה וכמה שהיא מאמינה בזה. הדרך שלנו החלה מזה שהגעתי לכל ההופעות וייעצתי לה בכל מיני החלטות כלכליות. עם הזמן חשבנו שזה הגיוני שאני אהיה זה שמלווה את התהליך ומנהל אותו בעיקר עקב ניסיוני בעולם היזמות (מבחינתי מוזיקה היא יזמות לכל דבר). בשלב כלשהו הרגשנו שזה כבר פחות מתאים ועדי החלה לעבוד גם עם מנהלים מחו"ל וגם עם מנהל ישראלי, אביב לוסקי, שמנהל אותה עד היום.

איך זה לעבוד עם הבת שלך? מה הקשיים שנתקלים בהם, איך מתמודדים עם מחלוקות?
לעבוד עם בן/ת משפחה זה תמיד מורכב. הגבולות מיטשטשים ונכנסים תמיד עניינים שיכולים לייצר מתיחויות. מנגד – יש גם הרבה פלוסים – אתה יודע שזה בנאדם שאתה סומך עליו בעיניים עצומות, שגם אם רבים – תמיד משלימים בסוף ומרגישים מספיק נוח להיות אמיתיים וכנים.
התמודדנו עם כל מיני מחלוקות במהלך הדרך אבל תמיד ידענו לדבר עליהן ולפתור אותן.

צריך להבין שסגנון הניהול שלי שהוא מוטה mentorship עשה כאן את העבודה בדיוק כמו מה שקורה בעולמות ההייטק: אין כאן פקודות והוראות, אלא יש כאן אוטוריטה שנובעת מתוך ניסיון ומתוך עצם קבלת המנטור ע"י ה-mentee.

לאן אתם שואפים שעדי תגיע בעתיד? מהן התכניות העתידיות שלכם?
אני בעיקר שואפת להמשיך ליצור מוזיקה שאני אוהבת ולהוציא אותה לעולם. כל מה שמסביב – הוא אקסטרה. פעם נורא התעסקתי בדברים שעוטפים את המוזיקה – התהילה, ההצלחה ואילו היום אני פשוט רוצה ליצור אמנות שתהיה חדשנית, מעניינת ובעיקר שתיגע באנשים. אני מאמינה שכשיוצרים דברים מהמקום הזה – אז השמיים הם הגבול.

נשמח לשמוע על היכולות המוזיקליות של ראובן...היית מצרפת אותו ללהקה שלך?
אני אגיד את זה כך - אבא שלי מוכשר בהמון דברים ואני הראשונה שתעיד על כך, אבל אין ספק שאת כישורי המוזיקה קיבלתי מהצד של אמא :) מצד שני אבא שלי תמיד היה חובב מושבע של מוזיקה וחשף אותי להמון אמנים בייחוד כאלה שהיו אדג'יים וגרמו לי ליצור מוזיקה מעניינת, חדשנית ושונה, ולא כזאת שמנסה להתחבב על המיינסטרים.

מה תאחלו לעצמכם ולבוגרי בית הספר לקראת השנה החדשה?
נאחל שכולנו נמשיך לרדוף אחרי החלומות שלנו ונעז לצאת מהקופסא, לעשות דברים אחרת, לקחת סיכונים ולהאמין בעצמנו.