check
פרופ' אמריטוס אברהם (רמי) פרידמן ז"ל | בית הספר למנהל עסקים 

כתבה: לי מתן

אברהם (רמי) פרידמן זל

אנו כואבים את לכתו של פרופ' אברהם (רמי) פרידמן ז"ל, חבר סגל מסור, מדור המייסדים של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית.

בין השנים 1977-1980, לצד פועלו באקדמיה ומחקריו בהתנהגות ארגונית, כיהן פרופ' פרידמן כממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר

"הוא נשלף בזמנו מהאוניברסיטה העברית והתמנה לנציב בימים שבהם בכירי שירות המדינה ושומרי הסף נבחרו על פי כישוריהם ויכולותיהם המקצועיות המוכחות", מספרים חבריו.

במסגרת שירותו כנציב שירות המדינה, תרם רבות לעיצוב ולשיפור השירות הציבורי בישראל.

פרופ' פרידמן פעל לעיצוב מערכות השכר ויחסי העבודה בשירות הציבורי וקידם גיבוש מדיניות וקבלת החלטות בתחומים אלו ובמנהל הציבורי כולו.

כמו כן מעורבותו החשובה של פרופ' פרידמן בוועד המנהל של עמותת נ.ט.ל (העמותה לנפגעי טראומה לאומית), מעידה על רגישותו הרבה למורכבות הקיום האנושי ועל נכונותו למצוא פתרונות שיקלו על האדם בהתמודדות עם מורכבויות אלו.

לאורך השנים המשיך פרופ' פרידמן לתרום מניסיונו העשיר בעולם האקדמי ובשלל תפקידיו הציבוריים.

"זכורה לי ההקשבה שלו למחקר שלי, שהייתה פתוחה וסקרנית" סיפר פרופ' אבי קלוגר על המפגש הראשון שלו עם פרופ' פרידמן, כשהוא עצמו עוד היה מועמד למשרת חבר סגל בבית הספר.

פרופ' פרידמן הותיר חותם משמעותי ואף השפיע על מחקריהם של תלמידיו הרבים לאורך השנים, שמוקירים לו תודה וזוכרים אותו בהערכה ובחיבה.

ניכר כי מקצועיות, טוהר מידות, צניעות ונועם הליכות הן תכונות שאפיינו את דרכו של פרופ' אברהם (רמי) פרידמן ז"ל ונחרטו בזיכרונם של שותפיו לדרך, תלמידיו, משפחתו וחבריו.

יהי זכרו ברוך.