הכר את המרצה רו"ח גיא לקן

pic

גיא לקן הוא לא רק דוקטורנט בבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית, אלא גם מרצה בבית הספר. 

לאחר שנים בהם היה ראש המחלקה הכלכלית ברשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון בחר גיא להצטרף שוב לעולם האקדמי משום שחש כי עבור זהו "צעד טבעי" לחזור אל מחקרו.

● ספר לי קצת על עצמך מבחינה מקצועית ואקדמית

״העניין שלי בעולם הפיננסי התחיל במקביל לכהונתי ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. בהכשרתי אני כלכלן ורו"ח – סיימתי את לימודי באוניברסיטה העברית עם תואר שני בכלכלה ובחשבונאות – החשיפה שלי אל המשקיעים המוסדיים היא זו שהובילה אותי להצטרף לתוכנית הדוקטורט של בית הספר למנהל עסקים, ולהעמיק במחקר אקדמי בתחום. לצד התוכנית אני גם מלמד קורס המיועד לסטודנטים בתוכנית ה MBA של בית הספר, המתמקד במשקיעים מוסדיים, שהם בעצם הגופים המנהלים את החיסכון ארוך הטווח של הציבור. חשבו על פנסיות למשל, שהפכו לחובה על פי חוק בלא מעט מדינות במהלך שני העשורים האחרונים.״

● תוכל לספר יותר על הקורס?

״הקורס נקרא "משקיעים מוסדיים ושוק ההון". למרות שמדובר בקורס חדש ברשימת הקורסים, היו לי קרוב לשמונים סטודנטים השנה, מה שלדעתי מדגיש את הרלוונטיות שיש להבנת נבכי ההשקעות המוסדיות כאן בארץ ובעולם. בקורס אני מלמד את הסטודנטים כיצד לנתח מגמות השקעה במגזרים שונים המתפתחים בקצב מהיר, חלק מרכזי בקורס הוא הרצאת האורח בה אני מביא לשיחה עם הסטודנטים מרצה מאחת מקרנות ההשקעה הפרטיות הגדולות בישראל - השנה הגיע רו"ח שמוליק בראשי, שותף בכיר בקרן פורטיסימו.״

● מהי פילוסופיית ההוראה שלך?

״לקורס שלי יש לי שתי מטרות עיקריות. ראשית, קיים הפן המקצועי. אני שואף להעניק לסטודנטים ידע כך שיוכלו להבין את ההשפעה של המשקיעים המוסדיים על הכלכלה, וגם יוכלו להתמודד עם האתגרים המקצועיים שעשויים ללוות אותם לאורך הקריירה. שנית, קיים רכיב החונכות. אכפת לי מהתלמידים שלי ואני רוצה שהם יצטיינו בקריירה שלהם. אני מסייע להם ביצירת נטוורקינג וחיבורים, חשוב לי שהם ירגישו שאני נגיש ונמצא שם כדי לעזור להם.״

● איזו עצה יש לך עבור הסטודנטים שלך?

״המשאב היקר ביותר שלך הוא עמיתיך. הישארו מחוברים אחד לשני וצרו רשתות מתוך החוויה הזו. הכשרה ומיומנויות מקצועיות הן חשובות וחיוניות, אבל לנטוורקינג יש ערך משמעותי, והלימודים הם הזדמנות מצוינת לבנות קשרים אישיים ומקצועיים בעלי השפעה ארוכת טווח.״