החוקרת ד”ר הילל לי ביטון מהחוג לחשבונאות באוניברסיטה העברית הציגה בכנס הבינלאומי לחשבונאות מחקר שהראה לראשונה, בניגוד להנחות הרווחות בעבר, כי מנהלים מתזמנים את מועד ההנפקה לתקופות בהן יש ביקוש ונמנעים מלעשות זאת כאשר ביצועי החברה עומדים לרדת. ממצאים נוספים מצביעים על כך שמנהלים משתמשים יותר בחשבונאות אגרסיבית טרם ההנפקה של החברה.
ממצאים אלו חשובים שכן החוקרים שוללים גורמים שנחשדו בעבר כסיבתיים באמצעות שיטת זיהוי חדשה שמציע מאמר זה.
שיטת זיהוי זו מבוססת על דרישה בחוק לניירות ערך בארה״ב הדורשת גילוי כספי בחברות פרטיות כאשר מספר בעלי המניות שלהן עולה על 500. בנוסף, מחקר זה ממחיש כיצד רגולציה פיננסית יוצרת חיכוך ועלולה להשפיע על החלטה אופטימלית של החברה לצאת להנפקה בזמן לא אופטימלי.
בכתיבת המאמר השתתפו גם פרופ׳ דן עמירם מאוניברסיטת תל אביב ופרופ׳ אדי רידל מאוניברסיטת בוסטון.
לקריאת המאמר לחצו כאן

