![ברכות לד"ר יניב דובר על הצטרפותו לחבר העורכים של אחד העיתונים המדעיים הנחשבים ביותר בשיווק Marketing Science ד"ר יניב דובר](https://bschool.huji.ac.il/sites/default/files/styles/os_news_full/public/business/files/yanivd.jpg?m=1664200131&itok=JZwV9KnJ)
ד״ר יניב דובר, חבר סגל במנהל עסקים וחבר במכון לחקר רציונליות בגבעת רם, חוקר רשתות חברתיות, פלטפורמות דיגיטליות ובכלל את העולם הדיגיטלי, הצטרף לחבר העורכים של אחד העיתונים המדעיים הנחשבים ביותר בשיווק Marketing Science.
״מאוד מעניינות אותי האינטראקציות בין בני האדם ובין קבוצות בתוך העולם הדיגיטלי״.
על התפקיד החדש ד״ר דובר מספר, ״ אני מצטרף בתחילת השנה הבאה ל editorial review board (חבר העורכים) של כתב העת marketing science. לכל כתב עת מדעי יש פאנל של מומחים, שמתפקדים כשופטי בית. זה לפעמים גם אומר להיות חלק מכל מיני החלטות שכתב העת עושה, למשל, לאיזה נושאים כתב העת מכוון. כתבי עת זה המקום שבו כל התגליות המדעיות מתפרסמות. ולכן, עיתונים במדע, ובטח בשיווק, הם חשובים.
ועדיין דובר מצטנע ״כמעט כל חוקר נורמלי שופט מאמרים. פשוט אמרו לי ׳טוב, אם אתה כבר שופט אז יאללה, בוא תכנס׳״.
חוסר היעילות בקהילות אינטרנטיות
בהמשך, דובר מתכנן להמשיך לחקור קהילות אינטרנטיות, ובעיקר את חוסר היעילות שנראה ששוררת בהן.
״אם תפתחי עכשיו את אחת הקבוצות הדיגיטליות שלך, את תראי בד"כ שאחוז קטן מהאנשים מייצרים את רוב ההודעות. לא בטוח שזה הדבר האידאלי.
דרך אגב, גם הפורמט שבו מדברים בקבוצה, כולל האימוג׳יים והבעות הרגש האחרות, לא נחקר לעומק. אין עדיין הבנה של מנגנוני התקשורת בתוך קבוצות כאלה והאם הם יעילים או בעייתיים.״.
דובר מוסר לסטודנטים ״בואו לדבר עם מרצים. אני חושב שתפקיד מאוד חשוב של מרצה הוא גם לתת דוגמא אישית, קצת עצות לחיים. כן, אנחנו אולי קצת חננות וכאלה, אבל אנחנו כן יכולים לתרום לכם ולדרך שבה אתם מעצבים את העתיד שלכם והקריירה״.