רעות כהן, בת 35, אמא לעופרי (5) ולעמית (2), נשואה כבר 10 שנים לנעם ,אותו הכירה בצבא.
הם למדו יחדיו תואר ראשון בחוג למנהל עסקים.
רעות מכהנת היום כסמנכ"לית לקוחות בUM Digital חברת המדיה הדיגיטלית הגדולה בישראל
והיא נבחרה לאחת מ 40 הצעירים המבטיחים של השנה. על הדרך שעשתה ועל עולם השיווק כיום.
למרות עיסוקיה הרבים היא פינתה עבורנו זמן והשיבה על השאלות ששאלנו:
איך הגעת לתחום השיווק ולעבוד במקאן?
מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי אקשן והיה לי ברור שאני צריכה עבודה בסביבה דינאמית ואנרגטית. לכן גם למדתי תואר עם התמחות בשיווק. בשנה האחרונה לתואר נרשמתי לקורס בחירה של ד"ר מיכל שפירא "ניהול התקשורת והפרסום" ושם נפתחו לי העיניים לכל עולם הפרסום ומקאן בפרט. ומאז ועד היום, כבר 8 שנים, אני עובדת בחברת המדיה של מקאן (UM Digital).
איזה שינוי מבחינת פרסום חולל העולם הדיגיטלי?
עולם הדיגיטל שינה את יכולות הפרסום ללא היכר:
ראשית, יכולות טרגוט של הקהלים השונים התפתחו באופן דרמטי. כיום ניתן לפנות לקהלים מאוד ספציפיים עם מסר ייעודי ולקהלים אחרים להעביר מסר שונה וכך ניתן להניע כל קבוצת צרכנים מובחנת לפעולה באמצעות טריגר אחר. ניקח לדוגמא מותג שבו אני מטפלת, האגיס: באמצעות יכולות פילוח הקהלים באפשרותי לפנותלאלה שחשובה להם האיכות עם מסר המתקשר את התועלות של החיתול, בעוד שלאלה שחשוב להם המחיר אפנה עם מבצע/קופון .
בנוסף, הדיגיטל מאפשר לי לשנות את מסרים ופלטפורמות בזמן אמת בהתאם לתוצאות. הכל מדיד, הכל מנוהל, וכך ניתן לדעת איזה קריאטיב נצפה יותר מאחר, איזה מקליק יותר ואיזה מוביל ליותר מכירות באתר. יתרה מכך, באפשרותי להסיר את הקריאטיב שפחות עובד בלחיצת כפתור ובכך למקסם את תוצאות הקמפיין.
הפרסום בדיגיטל מאפשר לנהל את סדר הופעת המסרים באופן פרסונלי לכל גולש וגולש: ביכולתי לחשוף את הגולשים ראשית לקריאטיב תדמיתי ובכך להביא את המוצר לכדי מודעות, ורק לאחר הצפייה במסר הראשון, אגיש לגולשים את המסר המכירתי , באמצעותו אצפה מהגולשים כבר לבצע פעולה כלשהי (להקליק, לרכוש וכו).
מהו שיווק איכותי מבחינתך?
שיווק איכותי מוביל לסנטימנט חיובי של הצרכן כלפי המותג, ובסופו של דבר מצליח להניב תוצאות עסקיות ולהשפיע על שורת הרווח של הלקוח.
מהו הפרוייקט המשמעותי ביותר מבחינתך שעשית?
השקת אפליקציית Yellow שמתרחשת בימים אלו מאתגרת ומעסיקה אותי מאוד וזה ללא ספק פרויקט מאוד משמעותי ומביא לידי ביטוי את כל יכולות הפרסום בדיגיטל.
מה את מחפשת במועמד שמתראיין אצלך?
הדבר החשוב ביותר זה הניצוץ והרעב בעיניים, אני רוצה לראות אדם עם תשוקה לעשייה, אם אנרגיות טובות ודרייב להצלחה. אדם שלא מפחד מאתגרים ולא נרתע מלחצים. אדם ש"עשה שיעורים" ובדק מראש על החברה ויודע לאן הוא הגיע בהחלט גם זוכה לעוד כמה נקודות בונוס.
כמובן בנוסף ישנם מבחנים שבודקים את היכולות האנליטיות של המועמד, שליטה בשפה האנגלית, היכולות הוורבאליות והכישורים הבינאישיים.
מה המסר שלך למנהלי שיווק חדשים?
תשאלו, תחקרו, לעולם אל תפסיקו ללמוד. העולם שלנו משתנה ומתפתח כל הזמן, בטח ובטח בתחום הדיגיטל.
מה תרמו לך לימודיך במנהל עסקים?
ראשית, רכשתי חברים לחיים. החברים הטובים ביותר שלי הם מתקופת הלימודים.
שנית, קיבלתי כלים לחשיבה עצמאית וביקורתית שמאוד חשובה בעולם שלנו.
דבר אחרון, הלימודים ללא ספק פתחו בפני את הדלת לעולם שבחוץ, קורות חיים מהאוניברסיטה העברית בהחלט שווים יותר.
איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
אני מאוד נהנית מההווה שלי ומאוד מקווה להמשיך ולהעמיק בעבודת השיווק הדיגיטלי גם בעתיד.
מהם התחביבים שלך?
מאוד אוהבת לעשות ספורט, קוראת, צופה בסדרות.
האם את מעדיפה לקרוא ספרים, ממש להחזיק אותם ביד או בדיגיטל?
ספרים- רק בעותק קשיח, אין לזה תחליף אמיתי בעיני.