בעלי תפקידים
פרופ' חזי אופיר
חזי אופיר הוא פרופסור אמריטוס בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית.
הוא מחזיק בתואר שני ושלישי מבית הספר לעסקים של אוניברסיטת קולומביה לאחר תארים B.Sc. ו-M.Sc בהנדסה.
פרופ' שאול אורג
שאול אורג הוא פרופסור להתנהגות ארגונית בבית הספר למנהל עסקים שבאוניברסיטה העברית. תואר ה-Ph.D של שאול הוא מאוניברסיטת קורנל (Cornell), ובנוסף הוא מחזיק בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית מטעם אוניברסיטת בן גוריון, ובתואר ראשון בפסיכולוגיה ובמדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב.
מחקריו של שאול עוסקים בהשפעתן של תכונות וערכים אישיים על העמדות וההתנהגויות של פרטים. אחד ההקשרים שבו מחקריו מתמקדים הוא שינוי ארגוני. מחקרו של אורג התפרסם בכתבי עת המובילים בתחום המנהל, ביניהם, Academy of Management Annals, Academy of Management Review, Journal of Applied Psychology, Psychological Science, ו-Journal of Personality and Social Psychology. שאול היה עורך משנה בכתבי העת Personnel Psychology, ו-Journal of Organizational Behavior, והוא חבר בוועד המנהל שלהם ושל Journal of Change Management.
הוא מלמד את קורס הליבה של התנהגות ארגונית במסגרת התואר הראשון, את קורס שיטות המחקר הכמותיות של ההתמחות ב-MBA, כמו גם קורסים וסמינרים נוספים העוסקים בשינוי ארגוני, מנהיגות ואישיות.
פרופ' מיקי אייזנמן
מיקי איזנמן היא פרופסור חבר בהתמחות להתנהגות ארגונית ובהתמחות ליזמות אסטרטגית בבית הספר למנהל עסקים. היא משמשת כראשת המחלקה לאסטרטגיה ויזמות אסטרטגית.
לפני שהצטרפה לאוניברסיטה העברית, הייתה חברת סגל ב City University of New York's Baruch College.
מחקריה פורסמו בכתבי עת אקדמיים מובילים, ביניהם: Administrative Science Quarterly, Academy of Management Review, Journal of Management Studies.
פרופ' אייזנמן בעיתונות
TheMarker - מה גורם לחוקרת העיצוב להירתע דווקא מהמוצרים של אפל?
ד"ר שרון אריאלי
ד״ר שרון אריאלי היא מרצה בכירה בחוג לאסטרטגיה בבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית, וחברה במרכז K-Mart לשיווק קמעונאי ובינלאומי, בוועדת ההיגוי של מרכז אספר ליזמות וחדשנות ובוועדת האתיקה של בית הספר לעסקים.
היא חוקרת את ההשפעה האינטראקטיבית של אישיות וגורמים חברתיים על התנהגות ובחירות הרלוונטיות להקשר הארגוני. המחקר שלה מתמקד בהנחיית היצירתיות של עובדים, צוותים וארגונים; השפעת הערכים על התנהגות ארגונית, יחסי הגומלין בין תרבות לחשיבה תרבותית וביצועים בארגונים, ורב-תרבותיות במקום העבודה.
ד"ר אריאלי שימשה כחוקרת סמכה לאחר דקטורט באוניברסיטת מישיגן. המחקר שלה פורסם בכתב העת Journal of Personality and Social Psychology, Journal of Experimental Psychology: Applied,Journal of Experimental Psychology: General, Applied Psychology: An International Review, Journal of Experimental Social Psychology, Cognition, Academy of Management Learning and Education, Journal of Applied Research in Memory and Cognition, Journal of Personality ו-Journal of Organizational Behavior. היא חברה בוועדת המערכת של the Journal of Experimental Psychology: Applied.
היא זכתה בפרס נשיא גריי למצטיינים ובפרס גולדה מאיר. בנוסף, היא זכתה במספר מענקים, כולל קרן המדע הישראלית (ISF), מענק נסיעות רקנאטי, מענק דוקטורט של נאמני קרנות ישראל (I.F.T), הידידים הקנדיים של האוניברסיטה העברית בירושלים, מענק מלגת פיטר לופיד, ואת גל-אד גרנט.
ד"ר אריאלי סיימה את הדוקטורט שלה במנהל עסקים; תואר שני במנהל עסקים, ותואר ראשון במנהל עסקים ותקשורת מהאוניברסיטה העברית.
היא מלמדת את הקורסים ניהול אסטרטגי, יצירתיות בשיווק ועסקים, יצירתיות וחדשנות בארגונים וסדנה מעשית בניהול.
פרופ' ליעד בלומרוזן
פרופ' ליעד בלומרוזן הוא חבר סגל במחלקת מדעי הנתונים בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, וחבר במרכז פדרמן ללימודי רציונליות. לפרופ' בלומרוזן דוקטורט במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית והוא משמש כסגן הדיקן לענייני הוראה.
פרופ' בלומרוזן מלמד קורסים בנושאי מסחר ופרסום אלקטרוני, תורת מכירות פומביות, תחרות ומבנה שוק ונתונים וטכנולוגיה עסקיים.
ד"ר רו"ח קרן בר-חוה
רו"ח ד"ר קרן בר-חוה היא ראש החוג לחשבונאות בבית הספר למנהל עסקים וכיום מכהנת כחברה במועצת רואי החשבון בישראל.
פרופ' ענת ברכה
פרופ' ענת ברכה היא המנהלת האקדמית של התוכנית בכלכלה פיננסית.
היא בעלת Ph.D בכלכלה מאוניברסיטת ייל (Yale) משנת 2005, והיא חוקרת את השפעתן של תובנות מתחום הפסיכולוגיה על הכלכלה.
מחקריה פורסמו בכתבי עת מובילים, ביניהם: The American Economic Review, Management Science, ו- The Journal of Labor Economics, וכן הופיעו ב:
The Wall Street Journal, The New York Times, The Economist, ועוד. היא גם זכתה בפרסים בארץ ובחו"ל מטעם קרן המדע הישראלית, מרכז פנחס ספיר, Cowles Foundation Prize, ורבים נוספים.
פרופ' ברכה שימשה בעבר ככלכלנית בכירה בבנק הפדרלי של בוסטון (Federal Reserve Bank of Boston), כחברת סגל באוניברסיטת תל אביב, וכחוקרת אורחת באוניברסיטאות הרווארד, פיטסבורג, וייל.
פרופ' ברכה בעיתונות
The New York Times: What Is Bitcoin Really Worth? Don’t Even Ask.
The Wall Street Journal: The Gig Economy and Debt
The Wall Street Journal: Boston Fed Looks at Informal Work Participation Patterns
The Wall Street Journal: Subsidize Water Heaters, Not Hybrids
The Economist: Looking good by doing good
Bloomberg Brief: The Sharing Economy
פרופ' יניב דובר
פרופ' יניב דובר הוא מרצה בכיר בשיווק בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, וחבר במרכז פדרמן לחקר הרציונליות.
תחום המחקר שלו מתמקד בקשרים ודינמיקות חברתיות, קהילות אינטרנטיות, ניהול ושיווק רשתות חברתיות, תוכן גולשים, שיווק דיגיטלי ופיזור מידע וחידושים.
במהלך הדוקטורט, זכה במגוון מלגות, ביניהן מלגה לשלוש שנים מטעם המרכז למרוכבות עבור דוקטורנטים מצטיינים, מלגה לסטודנטים בין תחומיים מטעם GIACS, ומלגה מטעם האוניברסיטה העברית. בנוסף, זכה במגוון מענקים ופרסים, ביניהם מענק ISF, פרס Abe Gray עבור הצטיינות במחקר ומענק מקרן המדע הישראלית. עבודותיו התפרסמו במגוון ערומי תקשורת, בניהם המגזין Forbes, NPR, כאן חדשות, גלובס ועוד.
הוא מלמד את הקורסים יסודות השיווק, כיצד מנהלים את הקשר עם הלקוח (CRM) ושיטות במחקר שווקים.
ד"ר נעמי האוזמן
ד״ר נעמי האוזמן היא מרצה בכירה בחוג לאסטרטגיה בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. האוזמן קיבלה את תאריה בכלכלה, ביניהם גם את הדוקטורט, מאוניברסיטת הרווארד.
ד״ר האוזמן קיבלה מספר מענקים אקדמיים, ביניהם מענק המחקר של מכון אלרוב, מענק קרן המדע בישראל, מענק הקרן הדו-לאומית למדע ארה״ב-ישראל (BSF), מענק הקרן הגרמנית-ישראלית (GIF), מענק מקרן אשכול ועוד. בנוסף, קיבלה מספר פרסי עבודות גמר ומלגות, הכוללים מלגה מהאגודה האמריקאית לכלכלת נדל״ן וכלכלה עירונית ומהקרן Ewing Marion Kauffman.
ובנוסף לניסיוניה האקדמי עבדה בחברות ייעוץ, כולל בCharles River Associates (CRA, Inc) וCornerstone Research.
היא מלמדת את הקורסים כלכלה עירונית, כלכלת עבודה, ואקונומטריה.
ד״ר האוזמן בעיתונות
ד"ר שרון הורסקי
ד״ר שרון הורסקי היא מרצה בכירה במחלקה לשיווק. היא מכהנת כמנהלת אקדמית בתכנית חילופי הסטודנטים בבית הספר למנהל עסקים ונציגה בוועדת ההיגוי של ״שיווק בישראל״.
ד״ר הורסקי הייתה מועמדת בשלב הגמר לקבלת הפרס היוקרתי INFORMS Bass וזכתה בפרס CBRE עבור מחקריה. מחקריה פורסמו בכתבי עת מובילים בשיווק ביניהם
Marketing Science , Journal of Marketing Research. מחקריה קיבלו תהודה בעיתונות העסקית הבינלאומית בעיתונים ״Science Daily״, ״Psychology Today״ , Market Watch, ובעיתונות הישראלית – Ynet, עיתון הארץ, גלובוס, מעריב וג'רוזלם פוסט. בנוסף, היא אורחת תדירה בתכניות רדיו העוסקות בטרנדים שיווקיים.
ד"ר הורסקי זוכה במגוון פרסים על הוראה והיא מלמדת קורסים בתואר השני באסטרטגיית שיווק מתקדמת, באסטרטגיית פרסום וסמינר בשיווק, פרסום ודיגיטל. בנוסף מעבירה את הקורס יסודות השיווק ומובילה סטודנטים בתחרות הבינלאומית ״L'Oréal Brandstorm״.
ד"ר אלישיב-דוד וידמן
ד״ר אלישיב וידמן הוא חבר סגל במחלקה לחשבונאות בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. ד״ר וידמן הוא בעל דוקטורט בחשבונאות מאוניברסיטת UCLA (אוניברסיטת קליפורניה), ודוקטורט בכלכלה מהאוניברסיטה העברית.
תחומי המחקר שלו הם כלכלת אינפורמציה וחשבונאות תיאורטית ובפרט גילוי מידע באופן וולונטרי ע"י חברות, ותחזיות של אנליסטים.