חזי אופיר הוא פרופסור אמריטוס בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית.
הוא מחזיק בתואר שני ושלישי מבית הספר לעסקים של אוניברסיטת קולומביה לאחר תארים B.Sc. ו-M.Sc בהנדסה.
המחקר שלו עוסק בשיפוט וקבלת החלטות, עיבוד מידע, סוגיות מיתוג, תמחור וחדשנות אסטרטגית ופורסם בין היתר בכתבי העת Journal of Marketing Research, Journal of Marketing, Management Science, Journal of Consumer Research, Journal of Personality and Social Psychology, Journal of Consumer Psychology, Psychometrics, British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, Multivariate Behavior Research, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Journal of Retailing, International Journal of Research in Marketing.
פרופסור אופיר הקים ועמד בראש תוכנית Executive MBA בניהול אסטרטגי המותאם למנכ"לים ויזמים. הוא הוזמן כפרופסור אורח ו/או שותף מחקר לאוניברסיטת סטנפורד, אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, אוניברסיטת ניו יורק, אוניברסיטת קולומביה ואוניברסיטת פנסילבניה (בית ספר וורטון).
בשנים האחרונות, הקורסים שלו כוללים אסטרטגיות לצמיחה; אסטרטגיה מנקודת מבט של המנכ"ל והדירקטוריון; תמחור; אסטרטגיית שיווק וסמינרים שונים לדוקטורט.
לפרופסור אופיר ניסיון בייעוץ אסטרטגי וממשל תאגידי, וכן משמש עד מומחה בארה"ב ובישראל.