פרופ' שרון אריאלי היא פרופסור חבר במחלקה לאסטרטגיה בבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית, ומכהנת כראש תוכנית ה- MBA.
מחקריה של פרופ' אריאלי עוסקים באופן שבו ערכים של יחידים, ארגונים ואומות משפיעים על התנהגות בעבודה. היא חוקרת את הגורמים האישיים והמצביים שמניעים אנשים להשיג מטרות משמעותיות, לפתור בעיות באופן יצירתי, ולהפגין התנהגות פרו־חברתית.
מחקריה מתמקדים ביצירתיות ובהתנהגות פרו־חברתית, ובוחנים כיצד ניתן לעודד התנהגויות אלו בטווח הקצר באמצעות שינוי תפיסות חשיבה (mindsets), וכיצד ניתן להטמיען לאורך זמן באמצעות שינוי ערכים. על ידי שילוב תיאוריות מהספרות של פסיכולוגיה חברתית בהקשרים ארגוניים, עבודתה מדגישה כיצד ערכים מניעים חדשנות, שיתוף פעולה וחוסן במקומות העבודה. במחקריה האחרונים, פרופ' אריאלי עושה שימוש בהתפתחויות מתקדמות בתחום הבינה המלאכותית לזיהוי ערכים של עובדים וארגונים מתוך טקסטים, ומפתחת צ'טבוטים המדגישים מוטיבציות שונות, ובכך מציעה כלים חדשניים לחקר ולעיצוב התנהגות בעבודה.
במבט קדימה, פרופ' אריאלי שואפת להעמיק את ההבנה של עתיד העבודה בעידן של התפתחויות טכנולוגיות מואצות, ולבחון כיצד ערכים משפיעים על הסתגלות, יצירתיות ורווחה בעידן של שינוי עמוק.
פרופ' אריאלי היא בעלת דוקטורט במנהל עסקים, MBA ותואר ראשון במנהל עסקים ותקשורת מהאוניברסיטה העברית. היא כיהנה כעמיתת פוסט־דוקטורט אורחת באוניברסיטת מישיגן.
מחקריה התפרסמו בכתבי עת מובילים, בהם Journal of Personality and Social Psychology, Journal of Experimental Psychology: Applied, Journal of Experimental Psychology: General, Applied Psychology: An International Review, Journal of Experimental Social Psychology, Cognition, Academy of Management Learning and Education, Journal of Applied Research in Memory and Cognition, Journal of Personality, ו-Journal of Organizational Behavior. היא חברה במערכת של Journal of Experimental Psychology: Applied.
פרופ' אריאלי זכתה בפרס הנשיא ע"ש אייב גריי על מצוינות ובמלגת גולדה מאיר. בנוסף, קיבלה מספר מענקי מחקר, ביניהם מהקרן הלאומית למדע (ISF).
היא מלמדת את הקורסים: כלים לפיתוח חדשנות ויזמות, מסוגלות גלובלית בזירות רב תרבותיות, אסטרטגיה עסקית, וסדנה יישומית במנהל עסקים.