מעיין מלטר היא מרצה בכירה לשיווק וחברת עממיתת גולדה מאיר בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. ד"ר מלטר מתמחה בהתנהגות צרכנים וקבלת החלטות. מחקריה מתמקדים באופן שבו הצרכן מקבל החלטות וכיצד הוא מושפע מהצורך לעצמאות וחיבור חברתי. היא חוקרת את השאלה הזו במספר הקשרים חשובים, כולל מוגבלות ועיצוב כוללני, מערכות אוטונומיות ומדיניות ציבורית, קיימות סביבתית, ואינטראקציות של הצרכן עם טכנולוגיה.
עד כה, מחקריה פורסמו בכתבי עת כמו Psychological Science, Journal of the Association for Consumer Research ו-Marketing Letters.
לפני שהצטרפה לבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, ד״ר מעיין מלטר קיבלה תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו, ותואר שני ודוקטורט בשיווק מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה.