check
ידיעון אוקטובר 2019 | בית הספר למנהל עסקים 

ידיעון אוקטובר 2019

 
בית הספר למנהל עסקים
     
ארגון הבוגרים   אוקטובר 2019
האוניברסיטה העברית
הידיעון החודשי של בוגרי מנהל עסקים
הדרך להתעדכן, לעדכן ולחזק את הקשר עם בית הספר וקהילת הבוגרים
דבר הארגון
 

בוגרים ובוגרות יקרים,

עם פרוש השנה העברית החדשה ולקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית תש"ף 2020-2019 התחדש לאחרונה בית הספר בתו התקן היוקרתי של ארגון ה-AACSB המציב את בית הספר בשורה אחת עם בתי הספר למנהל עסקים המובילים בעולם.

ברוח זו של תחילת השנה עוסק הידיעון בהתחדשות וצמיחה. נסענו לפגוש את שי גואטה, בוגר שלנו שהתפתח בתוך חברת טלדור וקיבל לאחרונה תפקיד בכיר בחטיבת ה-BPO של החברה. מרים שוורץ זיו היא חברת סגל חדשה בבית הספר ובחרנו הפעם להכיר לכם מחקר מעניין שלה העוסק בקבלת החלטות של בעלי שליטה פיננסיים בנוגע להשקעות פוטנציאליות.

 

כמו-כן נעדכן אתכם על הנעשה בין כתלי בית הספר ובין השאר נציג בפניכם את פרויקט הדגל שלנו "קיר ההשראה הדיגיטלי", מעין קיר תהילה שמטרתו להכיר לסטודנטים הנוכחיים בבית הספר את הבוגרים והבוגרות המצוינים שלנו.

ההרשמה לתכנית הנדל"ן למנהלים נמצאת בעיצומה ונרחיב גם מעט על תו התקן היוקרתי שקיבלנו מארגון ה-AACSB וגורם לנו לגאווה.

אנו עמלים בימים אלה על בניית תכנית הפעילות השנתית של ארגון הבוגרים. יש למה לצפות!

אנו מזמינים אתכם להמשיך וליצור ביחד אתנו קהילה תוססת. אנו שוקדים בימים אלה על בניית התכנית השנתית של ארגון הבוגרים. אתם מוזמנים לפנות אלינו על מנת להציע יוזמות ורעיונות לחיזוק הקשר בין בית הספר לבוגרים. בואו לעקוב אחרינו באינסטגרם ולהיות חברים שלנו בפייסבוק. אנו מזמינים אתכם לשתף אותנו במשרות מעניינות ולהציע יוזמות משלכם כדי לעזור לבוגרים הצעירים להשתלב.

מאחלים לכם שנה ברוכה ומוארת,

ארגון הבוגרים

bsbogrim@mail.huji.ac.il

מהנעשה בבית הספר
 
AACSB

ביה"ס למנהל עסקים מצטרף לרשימה בינלאומית מכובדת

ארגון ה-AACSB הבין לאומי של בתי הספר למנהל עסקים בעולם פרסם לאחרונה כי האוניברסיטה העברית בירושלים היא בין המוסדות הבודדים בעולם הנושאים את תו התקן הבין לאומי של הארגון לאיכות ומצוינות. אוניברסיטאות נוספות שקיבלו את הסמכת הארגון הם הארוורד, סטנפורד, ייל ועוד. תו התקן של AACSB מבטיח שבית הספר עומד בסטנדרטים הקפדניים ביותר של איכות אקדמית ומעניק לבוגריו הכשרה בלימודי מנהל עסקים ברמה הגבוהה ביותר בישראל.

"ארגון AACSB מכיר במוסדות ששמו דגש על מצוינות בכל התחומים, כולל הוראה, מחקר, פיתוח תוכניות לימודים ולמידה של סטודנטים", ציינה בהודעה הרשמית סטפני מ. בראיינט, סמנכ"לית וקצינת ההסמכה הראשית של AACSB אינטרנשיונל.

"אנו מברכים את האוניברסיטה העברית בירושלים ואת הדיקן פרופ צבי וינר על קבלת הסמכה זו, ומברכים את כל צוות בית הספר למנהל עסקים בירושלים – הסגל האקדמי, הסגל המנהלי, והסטודנטים - על זכייתם בכבוד זה." דיקן ביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, פרופ' צבי וינר, מסר כי "אנו שמחים להיות חלק מקהילת AACSB ולתרום מהניסיון שלנו בחינוך לעסקים, בחדשנות וביזמות לאחרים ברשת בתי הספר למנהל עסקים הנהדרת הזאת. זהו צעד חשוב נוסף בתהליך הפיכת בית הספר למנהל עסקים בירושלים למוסד בינלאומי ואנו מצפים לקבל את פני סטודנטים רבים מכל העולם בשנים הבאות."

לחצו לסיקור ב-YNET.

לחצו להכרזה של AACSB.

 
 
 

קיר השראה דיגיטלי – JBS wall of fame

בוגרות ובוגרים יקרים, עם פתיחת שנת הלימודים נחנוך על גבי קיר מרכזי בבית הספר פרויקט מעורר השראה ובמסגרתו יתנוססו על הקיר תמונות של בוגרים ובוגרות בולטים של בית הספר. למעלה מ-40 בוגרות ובוגרים מובילים מהתעשייה, המגזר העסקי, המגזר הציבורי, המגזר השלישי ומהאקדמיה שיתפו עמנו פעולה. הסטודנטים החדשים והממשיכים, דור העתיד של המנהלים אשר לומדים וילמדו בבית הספר בשנה"ל תש"ף צפויים להכיר אותם מקרוב. אנו מזמינים את הבוגרים והבוגרות להצטרף אלינו לפרויקט וכן מזמינים אתכם לבקר בין כתלי בית הספר כדי לבקר אותנו ולהתרשם מהמיזם.

 
 
ראובן ועדי אולמנסקי

לאבא שלי יש סולם

לפעמים הסנדלר הולך יחף, אבל במקרה של משפחת אולמנסקי זה בהחלט לא כך. ראובן אולמנסקי, בוגר מחזור 1988 ומנטור בתכנית המנטורים שלנו, משמש כמנטור של בתו, המוזיקאית המוכשרת עדי אולמנסקי. ריאיון זוגי משמח במיוחד לכבוד השנה החדשה.

ראובן אולמנסקי ליווה וניהל את בתו, עדי, לאחר שהתגלתה בתכנית 'כוכב נולד'. בסימן ראש השנה, שוחחנו עם השניים ושמענו כיצד כלים מעולם היזמות וההיי-טק יכולים להוביל לתהליכי צמיחה והתפתחות גם בתחום המוזיקה. ראובן, בוגר הטכניון בהנדסת אווירונאוטיקה ומוסמך העברית במנהל עסקים, משמש מזה כשני עשורים כשותף המנהל של חברת הייעוץ האסטרטגי Leading Edge, המתמקדת בחדשנות, אסטרטגיה ויזמות. במקביל, ראובן מרצה בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון ומשתתף בתכנית המנטורים של בית ספרנו. עדי היא זמרת, מפיקה ומלחינה פופולארית. לצד שיתופי פעולה עם המפיק Borgore, עדי חיממה מגוון אומנים בולטים בעולם ואף זכתה לסיקור במגזינים מובילים ובין היתר, בבלוג של Jay-Z. כיום, עדי פועלת כיוצרת עצמאית ומופיעה ברחבי העולם. במקביל, היא מרצה במכללת BPM להפקה ותוכנת ה-ABELTON ותעשיית המוזיקה.

לקריאת הראיון.

 
 
 

תכנית המנטורים

ההרשמה לתכנית המנטורים צפויה להיפתח במהלך חודש נובמבר 2019. מוזמנים לעקוב אחרי הפרסומים במדיה.

 

 
 
 

EMBA עם התמחות במימון נדל"ן

האוניברסיטה העברית מזמינה אתכם ללמוד תואר שני למנהלים עם התמחות במימון נדל"ן, Executive MBA.

✔ המסלול כולל הכשרה כשמאי/ת מקרקעין.

✔ מתאים לאנשים עובדים.

✔ פטור מ-11 בחינות הסמכה לשמאות מקרקעין.

✔ אפשרות קבלה ללא GMAT.

למידע ולהרשמה.

 

בוגר שכדאי להכיר
 
שי גואטה

שי גואטה

איך צומחים ומגיעים לתפקידי ניהול מתקדמים? לעתים קרובות מנהלים נאלצים לעבור בין ארגונים כדי להתקדם, אבל לפעמים, הצמיחה מתחילה מלמטה. הצטרפו אלינו להיכרות עם שי גואטה, מנהל חטיבה בחברת טלדור שטיפס לצמרת כל הדרך מהשורשים.

לקריאת הריאיון.

חדשות מהעולם האקדמי
 
ד"ר מרים שוורץ-זיו

מי שעומד מאחוריי ומלפניי ומצדדיי הוא השולט?

האם ההחלטה של משקיע להחזיק בנתח משמעותי בחברה ולהיות בעל שליטה (המחזיק בלפחות 5% ממניות החברה) תלויה בקיומם של בעלי שליטה אחרים בחברה? במילים אחרות, אם קיים בחברה בעל שליטה, או בעל שליטה מסוג מסוים, האם הוא עלול להבריח בעלי שליטה אחרים שיעדיפו לא להשקיע בחברה בה כבר קיים בעל שליטה (מסוג מסוים)?

במאמר שהתקבל לאחרונה לפרסום בכתב-העת המוביל The Review of Financial Studies בחנו ד"ר מרים שוורץ-זיו מהאוניברסיטה העברית ופרופ' צ'רלי הדלוק (Hadlock) מאוניברסיטת מישיגן סטייט את הדינמיקה בין בעלי שליטה בחברות ציבוריות בארה"ב. המחקר בוחן באופן ייחודי כיצד תלויה ההחלטה של בעלי שליטה (פוטנציאלים), להשקיע בחברה או לא להשקיע בה, בנוכחותם של בעלי שליטה אחרים.

לקריאת המאמר.

ברכות ואיחולים
 

ברכות לערן סער בוגר MBA בבית הספר משנת 2005 על מינויו לתפקיד מנכ"ל IDB ודיסקונט השקעות בנק לאומי.

ברכות לד"ר שמואל אברמזון על המינוי המכובד לתפקיד סגן הכלכלן הראשי במשרד האוצר. ד"ר שמואל אברמזון סיים תואר MBA בשנת 2009.

ברכות לאיתי ינאי על מינויו לתפקיד סמנכ"ל ניהול סיכונים של ביטוח ישיר.

 
Facebook   LinkedIn   YouTube   Facebook
 
להסרה מרשימת התפוצה | לעדכון פרטים