ידיעון יוני 2020

 
בית הספר למנהל עסקים
     
ארגון הבוגרים   יוני 2020
האוניברסיטה העברית
הידיעון החודשי של בוגרי מנהל עסקים
הדרך להתעדכן, לעדכן ולחזק את הקשר עם בית הספר וקהילת הבוגרים
דבר הארגון
 

בוגרים ובוגרות יקרים,

חודשים סוערים עוברים עלינו – מערכות בחירות חוזרות ונשנות, שינויים כלכליים וחברתיים בארץ ובעולם, וכמובן – החיים בצל הקורונה. אנו חוזרים לשגרה בהדרגה ורוצים לאחל לכם ולבני משפחותיכם בריאות טובה, פרנסה ושגרה מבורכת.

בתחילת חודש מרץ התייצבו אזרחי ואזרחיות ישראל בקלפיות למערכת בחירות שלישית ברציפות תוך שנה. בחירה היא מושג מפתח גם בחיי היומיום, אבל גם בעבודה הניהולית והעסקית. בגיליון זה נתמקד במושג "בחירה" ובבחירות מהיבטים שונים.

זוכרים את ההתלבטויות שלכם כתלמידים בבחירת מסלול הלימודים? האם ללמוד "משהו לנפש" או אולי מקצוע שישרת אתכם בעתיד? אנחנו רוצים להקל על הבחירה, ובית הספר מציע מספר שילובים מעניינים באמצעות תכניות לימודים ייחודיות לתלמידי התואר הראשון והתמחויות ייחודיות בלימודי התואר השני. במסגרת פינתנו "בוגר/ת שכדאי להכיר" בחרנו להציג בפניכם שני בוגרים מהתוכנית המשולבת למנהל עסקים ולאומנות ולהכיר אותם לעומק. נעניק גם טעימה ממחקר אקטואלי בנושא קבלת החלטות שערכה ד"ר שרון אריאלי מבית הספר שמבקש לחשוף בפנינו כיצד אזרחים מפרשים את קבלת ההחלטות של המנהיגים הפוליטיים שלהם. נשתף אתכם במאמר שהתפרסם לאחרונה מאת פרופ' דודי גרשון ועמיתיו בנושא הלקחים שצריך להפיק ממשבר הקורונה.

כל משבר הוא גם הזדמנות, ולפעמים גם זה עניין של בחירה. אנו ממליצים לכם לבחור להירשם ולהשתתף בהרצא בנושא Entrepreneurship in Times of Crisis את ההרצאה יעביר פרופ' ג'וש לרנר מאוניברסיטת הרווארד, שהוא אחד מחוקרי היזמות המובילים בעולם. ההרצאה תועבר ב-ZOOM ומאות משתתפים כבר נרשמו אליה. מהרו להירשם!

אנו מזמינים אתכם להמשיך וליצור יחד אתנו קהילה תוססת. נשמח אם תפנו אלינו על מנת להציע יוזמות ורעיונות לחיזוק הקשר בין בית הספר לבוגרים. בואו לעקוב אחרינו באינסטגרם ולהיות חברים שלנו בפייסבוק. אנו מזמינים אתכם לשתף אותנו במשרות מעניינות ולהציע יוזמות משלכם כדי לעזור לבוגרים הצעירים להשתלב בשוק העבודה.

בברכה

 

ארגון הבוגרים

bsbogrim@mail.huji.ac.il

דבר הדיקן
 
Prof. Zvi Wiener

כיצד בוחרים להתנהל בזמן משבר? משבר הקורונה לא פסח על האוניברסיטה העברית. ההחלטה שלנו הייתי לעשות כל מאמץ כדי לשמר, למרות המצב, את מערך הלימודים ואת פעילות המחקר, לקיים שיעורים, תרגילים, מבחנים, וסמינרים, ולגייס סטודנטים וחברי סגל חדשים. עברנו בזמן שיא להוראה מקוונת והצלחנו לייצר מעבר חלק ולתמוך, תוך כדי כך בסטודנטים ובסגל שלנו.

גם בזמן המשבר יש לא מעט חדשות טובות:

הבוגרים שלנו ממשיכים להתמנות לתפקידי מפתח במשק: מנכ"לית משרד האוצר, מנכ"ל ארקיע ותפקידים רבים נוספים.

רישום הסטודנטים לשנת הלימודים הבאה מצביע על עלייה גדולה בביקוש ללימודי מנהל עסקים וחשבונאות. במיוחד ישנו ביקוש לתוכניות ייחודיות בתחומים כמו ביג דאטה, אסטרטגיה וביומד. אתם מוזמנים לבוא ולהתעניין בעצמכם ולעודד גם אחרים להתעניין.

אני מסיים שלוש שנות כהונה כדיקן, ולתפקיד והדיקנית הבאה של בית הספר למנהל עסקים נבחרה פרופ' ניקול אדלר, זו הפעם הראשונה בישראל בה נבחרה לתפקיד זה פרופ' אישה. אני מאחל לפרופ' אדלר בהצלחה.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות לאחל לכולם בריאות, המשך לימודים פורה ואיתנות כלכלית ומקווה שהמשבר יסתיים בקרוב.

פרופ צבי וינר

מהנעשה בבית הספר – בארץ ובעולם!
 
Prof. Nicole Adler

הדיקנית הבאה של בית הספר

קבלו בברכה את הדיקנית הבאה של בית הספר למנהל עסקים – פרופ' ניקול אדלר, שתחליף את הדיקן היוצא, פרופ' צבי וינר, לאחר שלוש שנים בתפקיד. פרופ' אדלר עוסקת בחקר ביצועים ובעלת שם עולמי בתחום של חקר תעופה. היא שימשה עד עתה כראש התמחות ה-Big Data Analytics וכמנהלת האקדמית של התכנית הבינלאומית למוסמך בבית הספר.

 
 
Informs

עשינו זאת שוב – זכייה שלישית ברציפות למשלחת בית הספר בתחרות הבינלאומית INFORMS

סיבה למסיבה. משלחת בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, בראשות פרופ' ניקול אדלר ופרופ' לב מוצ'ניק, זכתה במקום הראשון בתחרות INFORMS העולמית או בשמה המלא "Real-World Business Challenge in 2020 INFORMS" ובפרס כספי של $10,000.

נותנת החסות לתחרות השנה הייתה חברת התרופות העולמית "באייר", שביקשה מהמשלחות לייצר שרשרת אספקה לחברת ייצור פיקטיבית. המשלחת הישראלית כללה תשעה סטודנטים ישראלים ובינלאומיים (סין וגרמניה) שלומדים במסגרת תכנית ה-MBA בהתמחות Big Data Analytics בבית הספר. הצוות הישראלי נבחר מבין 274 נבחרות שייצגו 26 מדינות. זוהי הפעם השלישית ברציפות של משלחת בית הספר על הפודיום בתחרות. לפני שנתיים זכינו במקום השני ובשנה שעברה זכינו גם כן במקום הראשון.

לקריאה על הזכייה באתר INFORMS

כתבה ב-YNET

 
 
Innovations That Inspire

Innovations That Inspire

תכנית היזמות בהנדסה ביו-רפואית (BIO-DESIGN) הייחודית של בית הספר למנהל עסקים זכתה לאחרונה להיכלל בין 25 תכניות הלימודים החדשניות ביותר. הזכייה היא במסגרת תחרות Innovations that Inspire 2020 שקיים ארגון ה-AACSB. הארגון מעניק תווי תקן (Accreditation) לבתי ספר במנהל עסקים ברחבי העולם.

תכנית היזמות של האוניברסיטה העברית היא תכנית בין-תחומית המשלבת חוקרים ותלמידים מתחומי הרפואה, ההנדסה ומדעי המחשב, ומנהל עסקים. מטרת התכנית לעודד יזמות בתחום הביו-רפואה, להכשיר את דור העתיד של היזמים המובילים בתחום, ולפתח פתרונות מעשיים, הן מבחינה מדעית והן מבחינת ההיתכנות הכלכלית, לבעיות קליניות דחופות. במהלך שמונה שנות קיומה, הקימו 140 בוגרי התכנית 28 מיזמים וחברות הזנק רפואיות וגייסו למעלה משמונה מיליון דולר במענקי מחקר והשקעות.

לפרטים על התכנית והזכייה

לפרטים על התחרות

תכנית היזמות בהנדסה ביו-רפואית

 

אירועים קרובים
 
פרופ גוש לרנר

הרצאת ZOOM
בנושא Entrepreneurship in Times of Crisis
בתאריך 15.6.20 בשעה 18:00

ההרצאה השנתית של מרכז אספר תעסוק השנה ביזמות בתנאי משבר. המרצה, פרופ' ג'וש לרנר מאוניברסיטת הארוורד הוא אחד מבכירי הכלכלנים בעולם ומחקריו עוסקים בין השאר ביזמות והון סיכון. ראו קישור לאתר שלו בהזמנה. אל תחמיצו ומהרו להירשם! מאות משתתפים כבר נרשמו, וחשוב לנו לשריין גם לכם מקום.

להרשמה ללא תשלום ופרטים נוספים נא ללחוץ כאן

חדשות מהעולם האקדמי
 
כיצד אזרחים מפרשים את קבלת ההחלטות של מנהיגים פוליטיים

כיצד אזרחים מפרשים את קבלת ההחלטות של מנהיגים פוליטיים?
מאמר מאת ד"ר שרון אריאלי

אין ספק שמערכת הבחירות הסוערת שנפרשה על פני שנה וחצי והתנהלות המנהיגות הפוליטית במהלך משבר הקורונה מציבים שאלות רבות ומגוונות בנוגע להתנהגות המנהיגים וציפיות המונהגים מהם. ד"ר שרון אריאלי היא חברת סגל בהתמחות לאסטרטגיה בבית הספר למנהל עסקים. היא מלמדת קורסים העוסקים בחשיבה יצירתית, חדשנות בארגונים, וחשיבה אסטרטגית עסקית.

היא חוקרת בין השאר כיצד ערכים אישיים ותרבות משפיעים על התנהגות של אנשים, עובדים וארגונים; וכן כיצד ניתן להגביר חדשנות בארגונים. מחקרה Identity-Motivated Reasoning: Biased Judgments Regarding Political Leaders and Their Actions שהתפרסם בכתב העת Cognition בוחן את האופן בו מפרשים אזרחים את קבלת ההחלטות של המנהיגים הפוליטיים.

לחצו לסיכום המאמר ותקציר באנגלית

 
 
הלקחים שצריך להפיק ממשבר הקורונה

חוקרים מהאוניברסיטה העברית: אלה הלקחים שצריך להפיק ממשבר הקורונה

ממאמר חדש של חוקרים מהאוניברסיטה העברית עולה כי המודלים שבעזרתם העריכו את התפשטות המגפה לא היו מדויקים והולידו תוצאות מוגזמות. לטענת החוקרים, ברוב המקומות בעולם כלל לא היה צורך בסגר כללי. כך עולה ממאמרם של פרופ' דודי גרשון ופרופ' אלכסנדר ליפטון מבית הספר למנהל עסקים אנשי פיננסים ופינטק, ופרופ' חגי לוין מבית הספר לבריאות הציבור, מומחה בהיערכות למגיפות.

לחצו לקריאת מסקנותיהם והמשך המאמר

ברכות ואיחולים
 

ברכות לפרופ' חזי בירנהולץ, ראש תכנית הביומד בבית הספר על זכייתו בפרס א.מ.ת לשנת 2020 – הפרס מוענק על הצטיינות והישגים אקדמיים או מקצועיים בעלי השפעה מרחיקת לכת ותרומה מיוחדת לחברה

ברכות לד"ר מרים שוורץ זיו על זכייה בפרס הנשיא לקידום מצויינות אקדמית ע"ש אייב גריי

ברכות לפרופ' אבי קלוגר פרופסור להתנהגות ארגונית בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה על עלייתו לדרגת פרופ' מן המניין

ברכות לפרופ' שאול אורג פרופסור להתנהגות ארגונית בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה על עלייתו לדרגת פרופ' מן המניין

אנו שמחים וגאים לברך את צוות המחשוב של בית הספר – עמיהוד פרידמן, נאור מוקרי ומניה סויבלמן שזכו לאחרונה בפרס הצטיינות צוותי אוניברסיטאי. הצוות עשה ימים כלילות על מנת להבטיח קיום סדיר ותקין של הלימודים והבחינות בתקופה מורכבת זו.

מינויים חדשים של בוגרים
 
מינויים חדשים של בוגרים

ברכות לקרן טרנר-אייל, בוגרת BA ו-MBA בבית הספר, למינוייה לתפקיד מנכ"לית האוצר תחת השר ישראל כ"ץ ששימש כזכור כשר התחבורה ועבד אתה בעבר. טרנר-אייל ביצעה בעבר תפקידים בכירים במשרד התחבורה, אך עוד קודם הייתה במשרד האוצר.

ברכות לקרן גלייכר בעלת תואר EMBAIM אשר מונתה לסמנכ״לית התוכן של yes עד לאחרונה מנהלת אגף רכש תוכן בחטיבת התוכן.

ברכות לרו"ח ירון אמזלג אשר מונה למנכ"ל ארקיע. בשלוש השנים האחרונות היה סמנכ"ל הכספים של החברה ולפני כשנה קודם לתפקיד המשנה למנכ"ל.

בית הספר בעיתונות
 

כתבה בבלומברג על ועם פרופ' דן גלאי
Risk is misunderstood by many investors, says VIX Pioneer

לקריאת הכתבה

לבטל דו"חות רבעוניים בגלל הקורונה? חברות שידווחו ייהנו מאמון השוק מחקר שערכה ראש החוג לחשבונאות באוניברסיטה העברית ד"ר קרן בר חוה מעלה כי חברות שעברו לדיווח חציוני רשמו תשואה שלילית של 2%, לעומת שינוי חיובי של 2.5% במניית החברות שדיווחו כל רבעון באחרונות נמצא גם ייצוג גבוה יותר לנשים בקרב הדירקטורים החיצוניים

להמשך קריאת המאמר

צייד מכונות ההנשמה: ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון מתגייס למלחמה בקורנה .אבי דדון, ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, על הפעלת משלחות רכש בעולם, על הגדלת מספר מכונות ההנשמה ועל ההסתייעות בכיל כדי להזמין ציוד. אבי דדון מלמד אצלנו בתוכנית הרכש.

לקריאת המאמר

ד"ר יבגני מוגרמן מייצג אותנו אצל המלכה - הפאבים בבריטניה צפויים להיפתח רק בשלבים המאוחרים של החזרה לשגרה של המשק הבריטי אך בממשלה כבר נערכים ללחץ כבד מצד האוכלוסייה להקדים את פתיחתם. שאלת ההיערכות לפתיחת הפאבים היא אחד הנושאים המרכזיים בהתייעצויות שעורך משרד ראש הממשלה הבריטי עם קבוצת מומחים ישראלים לתורת המשחקים ולכלכלה התנהגותית בהם חתן פרס נובל לכלכלה פרופ' דניאל כהנמן מאוניברסיטת פרינסטון בארה"ב, ועם פרופ' אייל וינטר, פרופ' מאיה בר-הלל, פרופ' רן חסין, וד"ר יבגני מוגרמן, כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים

לקריאת המאמר

מאמר מאת פרופ' לב מוצניק הפעלות טכניקות של למידת מכונה לסיווג מוקדם של הנבדקים לקורונה יגדיל בצורה משמעותית את יעילות הבדיקות ובכך יאפשר הקדמת צעדי היציאה מן ההסגר.

 
Facebook   LinkedIn   YouTube   Facebook
 
להסרה מרשימת התפוצה | לעדכון פרטים