check
ידיעון אפריל 2019 | בית הספר למנהל עסקים 

ידיעון אפריל 2019

 
בית הספר למנהל עסקים
     
ארגון הבוגרים   אפריל 2019
האוניברסיטה העברית
הידיעון החודשי של בוגרי מנהל עסקים
הדרך להתעדכן, לעדכן ולחזק את הקשר עם בית הספר וקהילת הבוגרים
דבר הארגון
 

בוגרים ובוגרות יקרים,

אנו נמצאים כעת זמן קצר לאחר פתיחת הסמסטר השני של שנת תשע"ט ועם הפנים קדימה לעבר חג הפסח ועונת האביב. בית הספר למנהל עסקים ממשיך בתנופת העשייה וברוח החג והניקיונות בחרנו לעסוק בידיעון הזה בנושא התחדשות – כיתתנו רגליים, חיפשנו בפינות, ניערנו אבק, והבאנו לכם סיפורים של עשייה, התפתחות והתחדשות. נכיר את אנה פרוביז, בוגרת מרתקת של בית הספר המפיחה רוח חיים במקומות המאובקים אליהם היא מגיעה. נלווה את חברי קורס השקעות בחיפוש האפיקומן במרלו"ג עתיר הטכנולוגיה של חברת שופרסל, ונספק הצצה לתכנית המנטורים שלנו בעקבות סיור קבוצתי שהגיעה לפשפש בבוידעם של בית ההשקעות אקסלנס בפתח תקווה.

 

אנו מזמינים אתכם להמשיך וליצור ביחד אתנו קהילה תוססת. אתם מוזמנים להגיע לאירועים, לכנסים, להרצאות ולקורסים המרתקים המתקיימים בבית הספר. נשמח לראות אתכם פעילים בדף הפייסבוק, באתר, וגם לעקוב אחרינו באינסטגרם.

ההרשמה לתכניות הלימודים השונות בבית הספר לשנה"ל תש"פ נמצאת בעיצומה ואנו מזמינים אתכם להזדרז ולהמליץ על בית הספר לסטודנטים פוטנציאליים.

מאחלים לכם חג אביב שמח שיביא עמו פריחה וצמיחה.

ארגון הבוגרים

bsbogrim@mail.huji.ac.il

אירועים במהלך חודש אפריל
 
Panel

14.4.2019 השקעות סיניות בתעשייה הביורפואית בישראל

הר הצופים, כיתה 2102, בין השעות 18:00–21:00

מפגש בנושא השקעות סיניות בתעשייה הביורפואית בישראל. במפגש ישתתפו נציגים מסין ומישראל העוסקים בתחום.

להרשמה

מהנעשה בבית הספר
 
תכנית המנטורים

תכנית המנטורים יוצאת לשטח

רז רבינוביץ', רכז ארגון הבוגרים, התלווה לנועצים של המנטור יצחק דדון, בוגר מחזור 1988 לסיור בבית ההשקעות אקסלנס, ועל הדרך קיבל הצצה אל מאחורי הקלעים של תכנית המנטורים שלנו.

להמשך קריאת הכתבה

 
 
ביומד

מפגש MeetUP של תוכנית הביומד

בית הספר שלנו ממשיך להתחדש בתכניות ייחודיות שמושכות אליהן את מיטב המרצים. כחלק מפעילות קהילת ה-MeetUp לניהול ביו-רפואי של תוכנית ה-BioMed-MBA בבית הספר קיימנו ב-18 למרץ אירוע ארוחת בוקר מיוחד עם מרצה TED - פרופ’ רוג'ר שטיין, מבית הספר למנהל עסקים של סטרן בניו יורק.

פרופ שטיין פיתח מודל חדשני לניהול סיכונים כדי לשנות את אופן המימון של מחקר ופיתוח של תרופות חדשות.

הרצאת ה-TED שלו בנושא זכתה לכמעט מיליון צפיות.

המפגש התקיים במשרד עורכי הדין Pearl Cohen בתל אביב.

לצפייה בתמונות

 
 
סיור קורס השקעות

סיור קורס השקעות

בית הספר עוסק רבות בקשר בין האקדמיה לפרקטיקה. אחד הקורסים שאנו מציעים קורס ניהול קרן השקעות בהנחיית דיקן בית הספר פרופ' צבי וינר ודוד שלום. הסטודנטים מקבלים את תפקיד חברי קרן השקעות, והם בוחנים כדאיות השקעה בחברות בורסאיות. כחלק מהקורס נערך מפגש עם נציגי חברת שופרסל, במתחם המרלו"ג, המרכז הלוגיסטי, שבשוהם. הכלכלן הראשי של החברה הציג את האסטרטגיה ואת הנתונים הפיננסיים של חברת שופרסל ולאחר מכן יצאו משתתפי הקורס לסיור במתחם.

הסטודנטים התקבלו בלבביות וזכו לחוויה לימודית מרתקת ולהיכרות מעמיקה עם החברה.

 

נשמח לשמוע מכם ומכן על רעיונות ויוזמות נוספים שיחברו בין האקדמיה לפרקטיקה, כתבו אלינו ל-bsbogrim@mail.huji.ac.il

לצפייה בתמונות

בוגרת שכדאי להכיר
 
אנה פרוביז

אנה פרוביז

מנהלת השיווק בארגון "רוח חדשה" אנה היא בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ומדע המדינה ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית. שוחחנו עם אנה על יצירתיות, מדיה חברתית וניעור אבק...

להמשך קריאת הריאיון

חדשות מהעולם האקדמי
 
ד"ר רננה פרס

הרשת גועשת! משתמשי הרשתות החברתיות מכירים היטב את התופעה. מעת לעת מתפתח דיון מסוים שמסעיר את הרשת סביב נושא כלשהו, נדמה שכל המרחב הדיגיטלי עוסק רק בנושא אחד – אך הסערה שוככת וחולפת לאחר זמן קצר כלעומת שבאה.

ד"ר רננה פרס וחוקרים נוספים בדקו מדוע נוצרות "התפרצויות" ברשתות החברתיות, מה מאפיין אותן, ומה גורם להן להתפוגג במהרה. במאמרם Talk Bursts: The Role of Spikes in Prerelease Word-of-Mouth Dynamics שהתפרסם בכתב העת המוביל Journal of Marketing ניתחו החוקרים את כמות ותוכן הפוסטים ברשתות החברתיות שעסקו בהשקות של סרטי קולנוע הוליוודיים שיצאו לאקרנים בשנים 2010-2011. בכל סרט נבדקה התקופה של 60 יום לפני ההשקה – כלומר, לפני שהסרט יצא להקרנת הבכורה.

ניתוח התכנים הוביל את החוקרים לתובנה ששני שליש מההתפרצויות הן בכלל ספונטניות. כלומר, לא נגרמו בגלל אירוע חיצוני כמו קדימון (trailer) שיצא לאקרנים, מסיבת עיתונאים, או אירוע יחסי ציבור אחר. בזמן התפרצות, הפוסטים מכילים יותר גילויים של הבעת דעה, עוסקים יותר בתוכן הסרט ופחות באספקטים כמו רכילות, או זמני הקרנה עתידיים, ונוטים להעביר ביקורת, לחיוב או לשלילה (למרות, שכזכור, הצופים לא ראו את הסרט במלואו). החוקרים גם מצאו קשר בין ריבוי התפרצויות בזמן מסוים להצלחת הסרט בקופות הקולנוע – באותה כמות של אזכורים ברשתות החברתיות, סרטים עם יותר התפרצויות לפני ההשקה, מכניסים יותר כסף אחריה.

 

לקריאת המאמר

בית הספר בעיתונות
 
בית הספר בעיתונות

זייפת הקשבה? פגעת ביצירתיות של העובד

הסופר סטיבן קובי טען ש"רוב האנשים לא מקשיבים מתוך כוונה להבין את זולתם אלא מתוך כוונה לענות". בעידן עמוס כל כך במידע אנו מתקשים להקשיב לאחרים, קל וחומר לאלה הכפופים לנו. כתבה בגלובס על מחקר משותף לאוניברסיטה העברית ולקינגס קולג' לונדון בהובלת ד"ר דותן קסטרו, מגלה כמה טוב תעשה האזנה אמתית וכנה מצד המנהלים לעובדים שלהם ומדוע משתלם במיוחד למנהלים להקשיב לכפופים להם.

להמשך קריאה

באותו הקשר פרופ' אבי קלוגר מבית הספר התראיין בתכנית של אמילי עמרוסי ופרופ' יובל אלבשן "אמילי והפרופסור" בכאן על הקשר שבין הקשבה לביצועים בתחומים שונים.

לפוסט בפייסבוק ולראיון

 

ברכות ואיחולים
 
ברכות ואיחולים

אנו שמחים לברך את ד"ר שרון אריאלי על קבלת פרס נשיא האוניברסיטה העברית עבור הצטיינות על שם אייב גריי.

ברכות לחגי אקלסרד לרגל אישור עבודת הדוקטורט בהנחיית פרופסור דן גלאי.

 
Facebook   LinkedIn   YouTube   Facebook
 
להסרה מרשימת התפוצה | לעדכון פרטים