check
ידיעון יוני 2019 | בית הספר למנהל עסקים 

ידיעון יוני 2019

 
בית הספר למנהל עסקים
     
ארגון הבוגרים   יוני 2019
האוניברסיטה העברית
הידיעון החודשי של בוגרי מנהל עסקים
הדרך להתעדכן, לעדכן ולחזק את הקשר עם בית הספר וקהילת הבוגרים
דבר הארגון
 

בוגרים ובוגרות יקרים,

האם כל מה שאנחנו מלמדים כיום יהיה רלבנטי בעוד עשרים ושלושים שנה? לא בטוח. נראה שהעולם העסקי שאנחנו מכירים, שכולל ישויות כמו חברות, ספקים, לקוחות, ושרשראות אספקה, עומד להשתנות. המונח שמשתמשים בו יותר ויותר הוא (ותסלחו לנו על האנגלית) – אקו סיסטם. כלומר, רשת של ארגונים, שמקיימים ביניהם קשרים מסוגים שונים ומערכת של תלויות, שביחד מייצרים פעילות כלכלית. מה שמעניין הוא, שלפעמים כל חלקי המערכת לא מתאמים ביניהם פעילות ואפילו לא תמיד מודעים זה לקיומו של זה. בידיעון הזה, האחרון לשנת הלימודים תשע"ט, בחרנו לעסוק בצדדים שונים של האקו-סיסטם.

נספר לכם (וכמובן נזמין אתכם להירשם ולהשתתף) על מפגש סיום השנה בסדרת Inspire, שיעסוק בחיים באקו-סיסטם המודרני.

נחשוף טפח מהעשייה של המרכז לחדשנות ויזמות הפועל בבית הספר במהלך אירוח של משלחת אנשי עסקים סינים. נבקר במשרד הפנים שם נפגוש את הבוגרת שלנו אדית בר המקדישה את מיטב יכולותיה ומרצה לשיפור השירות הניתן לאזרחי ישראל ונציג מחקר מרתק שמחבר בין העדפות וטעם אישי לחוכמת ה"המון".

בחודשים הקרובים יערוך בית הספר מספר כנסים בינלאומיים מרתקים ואנו מזמינים אתכם להירשם ולהשתתף בפעילויות המוצעות, מתוך תקווה שתעשירו את עולמות התוכן שלכם ותפיקו את המרב מכנסים אלו.

אנו מזמינים אתכם להמשיך וליצור ביחד אתנו קהילה תוססת. אתם מוזמנים לפנות אלינו על מנת להציע יוזמות ורעיונות לחיזוק הקשר בין בית הספר לבוגרים . בואו לעקוב אחרינו באינסטגרם ולהיות חברים שלנו בפייסבוק.

ההרשמה לתכניות הלימודים השונות בבית הספר לשנה"ל תש"פ נמצאת בשלבי הסיום שלה ואנו מזמינים אתכם (אם עדיין לא עשיתם זאת) להזדרז ולהמליץ על בית הספר לסטודנטים פוטנציאליים.

 

מאחלים לכם השתלבות נכונה באקו סיסטם הארגוני שלכם.

 

ארגון הבוגרים

bsbogrim@mail.huji.ac.il

Save the Date - הנה זה קורה!
 

27.6.2019 JBS INSPIRE EVENT

מפגש נוסף של Inspire - סדרת המפגשים השנתית של ארגון הבוגרים
המפגש יתקיים בתל אביב.

ד"ר מיקי אייזנמן – כיצד ניתן להצליח בעולם ארגוני מורכב.

אורי להב, מנכ"ל אאוטבריין-ישראל וממייסדי אאוטבריין, מחברות קידום התוכן הגדולות בעולם, בשיחה אחד על אחד עם שחר רז בוגר מחזור 2015.

מצפים לראותכם.

להרשמה ולפרטים נוספים, לחצו כאן

 
 

כנסים קרובים

בית הספר למנהל עסקים מזמין אתכם להירשם ולהשתתף בכנסים הבינלאומיים הבאים הנערכים בשיתוף מוסדות ומרצים מובילים בתחומם:

30.6.2019 – 3.7.2019

הכנס השנתי ה-26 של ה-Multinational Finance Society

מידע נוסף

להרשמה לחצו כאן

8-9.7.2019

The Technology, Governance and Regulation Conference in Jerusalem

כנס טכנולוגיה, משילות ואסדרה (רגולציה)

מידע נוסף

מוזמנים לבקר באתר הכנס

להרשמה ללא עלות לחצו כאן

15-16.7.2019

The Summer Accounting & Finance Conference in Jerusalem

כנס בחשבונאות ומימון

מידע נוסף

מוזמנים לבקר באתר הכנס

להרשמה ללא עלות לחצו כאן

מהנעשה בבית הספר
 
innovation

המרכז לחדשנות גלובאלית

המרכז לחדשנות גלובאלית הפועל בבית הספר למנהל עסקים, מארח משלחות בינלאומיות רבות ומעניק להן טעימה מה- Start-up Nation באמצעות הרצאות, סיורים, מפגשי נטוורקינג בקמפוסים השונים של האוניברסיטה העברית וברחבי ישראל. הביקור מתוכנן במיוחד עבור כל משלחת. בואו להכיר מקרוב את הפעילות והחזון של המרכז.

לקריאת הכתבה

בוגרת שכדאי להכיר
 
אדית בר

אדית בר

היכן משתלבים הבוגרים שלנו לאחר סיום הלימודים? אחד הדברים שמייחדים את בית הספר שלנו, הוא שרבים מהבוגרים שלנו משתלבים המגזר הציבורי. החודש נכיר את אדית בר, בוגרת שלנו שגדלה וצמחה בשירות המדינה.

לקריאת הריאיון

חדשות מהעולם האקדמי
 
ד"ר שהם חשן-הלל

על טעם וריח

המונח "חכמת ההמון" כפי שטבע אותו העיתונאי האמריקאי ג'ימס סורוויקי ברב המכר תחת אותו השם, מתייחס לתופעה לפיה ממוצע התשובות של קבוצת משיבים ביחס לשאלה שהם אינם יודעים עליה את התשובה, יספק תשובה מדויקת למדי לשאלה. מחקרים רבים הראו את חשיבותה של חכמת ההמון בנושאים עובדתיים כמו שאלות של ידע כללי או תחזיות כלכליות.

מספר חוקרים באוניברסיטה וביניהם ד"ר שהם חשן-הלל מבית הספר למנהל עסקים ומהמרכז לחקר הרציונליות באוניברסיטה העברית, ופרופ' אילן יניב מהמחלקה לפסיכולוגיה בשיתוף אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, שואלים במאמר שפורסם בכתב העת היוקרתי Management Science האם תשובות ההמון עשויות להועיל גם בניבוי של נושאים סובייקטיביים הנוגעים לטעם והעדפות אישיות?

החוקרים פיתחו מודל תיאורטי שצפה שההמון יהיה חכם גם בנושאי טעם, כלומר בשאלות שאין עליהן תשובה אחת, שכן התשובה היא תלוית טעמו האישי של כל אדם (מהי הגלידה הטעימה ביותר?). כדי לבחון את המודל, ערכו החוקרים סדרה של ניסויים אמפיריים בהם ביקשו ממשתתפים שונים להאזין למגוון גדול של שירים, לצפות בסרטונים קצרים ולדרג עד כמה נהנו מהם. על סמך הנתונים הללו, בדקו החוקרים, האם מתוך ממוצעי העדפות של אנשים אחרים, יוכל אדם לנבא, למשל, מאיזה סרט ייהנה יותר.

ואומנם, בהתאם להשערת החוקרים, הטעם הממוצע של ההמון תרם לניבוי ההעדפות האינדיבידואליות של המשתתפים. למשל, עבור משתתפים שצפו בטריילרים (קדימונים) של כמה סרטים, אפשר היה לנבא בצורה מדויקת יותר מאיזה סרט (באורך מלא) ייהנו יותר, על סמך הדעות של אנשים רבים אחרים שצפו בטריילרים, מאשר על סמך הדעה שלהם עצמם על סמך הצפייה בטריילר.

ההבנה של הגורמים הללו הנה קריטית לפיתוח אלגוריתמים כדוגמת אלו שחברת "אמאזון" ו"נטפליקס" משתמשות בהם, המנבאים את ההעדפות של גולשים מתוך העדפות של גולשים אחרים. כך למשל, המודל המוצע יכול לסייע ל"נטפליקס" לבחור סרטים מומלצים ללקוחותיה, על סמך הדמיון שלהם ללקוחות אחרים. המחקר מוכיח גם כי אנשים אינם מודעים מספיק לתועלת הטמונה בהסתמכות על טעמם של אנשים אחרים. "אם נצליח", אומרים החוקרים, "לגרום לאנשים להקשיב לחוכמת ההמון, נוכל לעזור להם להגיע להחלטות טובות יותר בנושאי טעם החל מבחירת מנה מוצלחת במסעדה וכלה בעיצוב תעשייתי של בגדים שייחטפו מהמדפים".

 

לקריאת המאמר

ברכות ואיחולים
 

ברכות לאורית הרלב, בוגרת מחזור 2000 על מינויה לסמנכ"לית מכירות בחברת טרה סקיי.

ברכות לשי גואטה, בוגר מחזור 2016 על מינויו לסמנכ"ל ומנהל חטיבת BPO וחבר הנהלה בקבוצת טלדור.

ברכות לאורי גרוסמן על אישור עבודת הדוקטורט בהנחייתו של פרופ' חזי אופיר.

 
Facebook   LinkedIn   YouTube   Facebook
 
להסרה מרשימת התפוצה | לעדכון פרטים