check
ידיעון מאי 2019 | בית הספר למנהל עסקים 

ידיעון מאי 2019

 
בית הספר למנהל עסקים
     
ארגון הבוגרים   מאי 2019
האוניברסיטה העברית
הידיעון החודשי של בוגרי מנהל עסקים
הדרך להתעדכן, לעדכן ולחזק את הקשר עם בית הספר וקהילת הבוגרים
דבר הארגון
 

בוגרים ובוגרות יקרים,

בימים אלה של זיכרון קולקטיבי, במהלכם אנו נעים בין עצב לשמחה ובין זיכרון לתקומה, בית הספר למנהל עסקים מרכין את ראשו לזכר הנופלים ומברך את מדינת ישראל לרגל יום העצמאות ה-71.

ברוח יום העצמאות ידיעון זה עוסק בעצמאות, בגאווה, בעשייה, ובחופש הבחירה. נערוך היכרות עם מחקר העוסק דווקא במצבים בהם אין לנו עצמאות – בזמן העמידה בתור. נספר לכם על ההצלחה החוזרת של משלחת בית הספר זו בתחרות עולמית שנערכה על ידי INFORMS לפתרון בעיות מבוססות BIG DATA ונכיר את מיכל צחורי, בוגרת אנרגטית שתחשוף בפנינו את תשוקתה לתעשיית ההייטק. כמובן שגם לא נשכח לברך את בוגרי בית הספר המתחילים בימים אלו את כהונתם בכנסת ה-21 של מדינת ישראל.

 

בחודשים הקרובים יערוך בית הספר מספר כנסים בינלאומיים מרתקים ואנו מזמינים אתכם להירשם ולהשתתף בפעילויות המוצעות, מתוך תקווה שתעשירו את עולמות התוכן שלכם ותפיקו את המרב מכנסים אלו.

אנו מזמינים אתכם להמשיך וליצור ביחד אתנו קהילה תוססת. אתם מוזמנים לפנות אלינו על מנת להציע יוזמות ורעיונות לחיזוק הקשר בין בית הספר לבוגרים . נשמח לראות אתכם פעילים בדף ובקבוצת הפייסבוק, באתר, וגם לעקוב אחרינו באינסטגרם.

ההרשמה לתכניות הלימודים השונות בבית הספר לשנה"ל תש"פ נמצאת בשלבי הסיום שלה ואנו מזמינים אתכם (אם עדיין לא עשיתם זאת) להזדרז ולהמליץ על בית הספר לסטודנטים פוטנציאליים.

מאחלים לכם חג עצמאות שמח

ארגון הבוגרים

bsbogrim@mail.huji.ac.il

Save the Date
 
Inspire

27.6.2019 JBS INSPIRE EVENT

מפגש נוסף של Inspire - סדרת המפגשים השנתית של ארגון הבוגרים.
המפגש יתקיים בתל אביב.

אורי להב, מנכ"ל אאוטבריין-ישראל וממייסדי אאוטבריין, מחברות קידום התוכן הגדולות בעולם, בשיחה אחד על אחד עם שחר רז בוגר מחזור 2015.

מצפים לראותכם.

להרשמה ולפרטים נוספים, לחצו כאן

 
 
כנסים

כנסים קרובים

בית הספר למנהל עסקים מזמין אתכם להירשם ולהשתתף בכנסים הבינלאומיים הבאים הנערכים בשיתוף מוסדות ומרצים מובילים בתחומם:

30.6.2019 – 3.7.2019

הכנס השנתי ה-26 של ה-Multinational Finance Society

מידע נוסף

להרשמה לחצו כאן

8-9.7.2019

The Technology, Governance and Regulation Conference in Jerusalem

כנס טכנולוגיה, משילות ואסדרה (רגולציה)

מידע נוסף

מוזמנים לבקר באתר הכנס

להרשמה לחצו כאן

15-16.7.2019

The Summer Accounting & Finance Conference in Jerusalem

כנס בחשבונאות ומימון

מידע נוסף

מוזמנים לבקר באתר הכנס

להרשמה לחצו כאן

מהנעשה בבית הספר
 
פרס INFORMS

מקום שני למשלחת בית הספר בתחרות INFORMS העולמית

הישג מרשים לבית הספר זו השנה השנייה ברציפות בתחרות בארה"ב. גל מורה, סטודנט במשלחת שהשתתפה בתחרות, משתף אותנו בחוויה האישית שלו.

לקריאת הכתבה ולצפייה בתמונות

בוגרת שכדאי להכיר
 
מיכל צחורי

מיכל צחורי

הצטרפו אלינו לשיחה עם מיכל צחורי, בוגרת מחזור 2003, רואת חשבון עם תשוקה להיי-טק, שמוצאת את החופש וההגשמה העצמית דרך איזון מדויק בין מסורת משפחתית לדינמיות מקצועית.

לקריאת הריאיון

חדשות מהעולם האקדמי
 
ד"ר בני עוז

נא להמתין בתור! בקופת חולים, בדואר, בסופר או לקראת השקה של חפיץ (Gadget)  או רשת בינלאומית חדשה, התורים פוגשים אותנו בכל מקום אליו נלך. 

ד"ר בנימין עוז מבית הספר ביחד עם פרופ' משה חביב מנסים לעשות לנו סדר בתור במאמרם Self-Regulation of an Unobservable Queue שהתפרסם במגזין Management Science. החוקרים מבקשים לענות על השאלה כיצד ניתן לשכנע את הלקוחות להתנהג בצורה האופטימלית עבור החברה בזמן שהם עדיין דואגים לתועלת האישית שלהם, מבלי לעצור את הלקוחות בכוח, דבר שנתפס כלא הוגן.

ידוע כי אנשים רבים מצטרפים לתורים של שירות, מערכות או מוצרים בקצב גבוה מהרצוי, דבר אשר מתבטא בתורים ארוכים ובעליית זמני ההמתנה לכלל קהל הלקוחות. הסיבה העיקרית לכך היא שללקוחות ולמשתמשים אכפת לרוב רק מן הצרכים האישיים שלהם, התועלת מקבלת השירות וזמן ההמתנה בתור, תוך התעלמות מההשפעות החיצוניות של בחירותיהם על החברה. כלומר, לקוחות המצטרפים לתור לא לוקחים בחשבון את העובדה שעצם הנוכחות שלהם גורמת לאחרים להמתין זמן ממושך יותר.

החוקרים משתמשים במודל התורים (M/M/1) הלקוח מתורת ההסתברות אשר מייצג את תהליך התור במערכת, ובניגוד למחקרים הקיימים בספרות המציעים אסדרה (רגולציה) של התור באמצעים המצריכים העברות כספים אשר עשויות להיות יקרות וקשות ליישום (כמו למשל מערכות גבייה בכבישי אגרה), כותבי המאמר בחרו בשיטות שאינן מצריכות העברות כספים ולא נושאות בעלויות גבוהות.

כותבי המאמר מציעים מודל חדש שבו במקום לשרת את הלקוחות לפי סדר הגעתם, השרת משרת לפי עדיפויות המוקצות באופן מקרי ללקוחות טרם החלטתם האם להצטרף לתור או לא. כך, רק אלו שהוגרלה להם עדיפות גבוהה מספיק יבחרו להצטרף לתור, ובאורח פלא, אחוז המצטרפים יהיה בדיוק האחוז היעיל חברתית, והרי לכם חומר למחשבה בפעם הבאה שאתם שוקלים להצטרף לתור שנקרה בדרככם...

 

לקריאת המאמר

בית הספר בעיתונות
 
בית הספר בעיתונות

מי מפחד מרגולציה פיננסית?

במאמרן האחרון, "Does Financial Regulation Unintentionally Ignore Less Privileged Populations? The Investigation of a Regulatory Fintech Advancement, Objective and Subjective Financial Literacy", פרופסור אורלי שדה והדוקטורנטית מאיה הרן רוזן מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, מנסות לענות על השאלה האם לאחר הצגת הרגולציה הפיננסית יחידים מקבלים את המידע הדרוש להם, והאם הם פועלים על פיו בהתבסס על הרגולציה הישראלית.

בכתבה ב- Retirement Income Journal נבחנת הצלחתה של הרפורמה הישראלית בתחום קרנות הפנסיה, בכדי לבחון את האפשרות שתוכל להתמודד עם בעיות זהות ולהיות מיושמת בעתיד גם בארה"ב.

 

לקריאת הכתבה

לקריאת המאמר

ברכות ואיחולים
 
ברכות ואיחולים

ברכות לבוגרות בית הספר ולבוגר בית הספר, הח"כים הטריים שהחלו בימים האחרונים את כהונתם בכנסת ה-21:

קרן ברק, בת 47, סיימה את לימודיה בשנת 2002, חברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד.

מירב כהן, בת 36, סיימה את לימודיה בשנת בשנת 2012. חברת כנסת מטעם מפלגת כחול לבן.

אבי גבאי, בן 52, סיים את לימודיו בבית הספר בשנת 1999, ח"כ ויו"ר מפלגת העבודה.

אנו מאחלים לכולם הצלחה ועשייה ציבורית ענפה.

 

בדרך למינוי קבע למנכ"ל בדירקטוריון החברה - ברכות לבוגר בית הספר אייל בן סימון על מינויו הזמני לממלא מקום מנכ"ל הפניקס ביטוח.

 

 
Facebook   LinkedIn   YouTube   Facebook
 
להסרה מרשימת התפוצה | לעדכון פרטים