התמחויות

אסטרטגיה ויזמות

אסטרטגיה ויזמות

יזמים בנשמתכם? לא הגיע הזמן להפוך חלום למציאות ולפתוח עסק או למנף את החברה שלכם לנקודת אקזיט?

גם פרופ אמנון שעשוע, חבר סגל באוניברסיטה העברית ואחד היזמים הבולטים בישראל התחיל עם רעיון. אבל.. אם הוא לא היה בונה תכנית אסטרטגית ומשיג את המשאבים לפיתוח שהוא היה זקוק להם, לא היינו מכירים את המובילאיי. זיהוי הזדמנויות ופיתוח רעיונות חדשניים הם רק הצעד הראשון. בחירה בכלים אסטרטגיים מדויקים תגדיל את הסיכויים להוציא את היוזמה שלכם לפועל ולהפוך אותה לסיפור הצלחה בעולם העסקים.

ההתמחות מיועדת למי שמתעניינים באסטרטגיה, למי שרוצים להתקדם בשדרה הניהולית של ארגון ולהגיע לתפקידי ניהול בכירים ולמי שמוכנים ״לקפוץ למים״ אם הרעיון הגדול הבא. בין אם אתם עצמאיים, מנהלים בהווה וכאלו שיהיו מנהלים ומנהלות בעתיד, ההתמחות תפתח לכם דלתות למנהיגות בעולם העסקים.

לדף ההתמחות

BioMed MBA - ניהול ביו-רפואי

ניהול ביו-רפואי

ממכונות הנשמה לתרופות ללא מרשם, תעשיית מדעי החיים היא אחת התעשיות החשובות והרווחיות ביותר שיש לשוק להציע.

מגפת הקורונה הקפיצה את תחום מדעי החיים למרכז, אך התחום כבר מזמן מגלגל  מיליארדי דולרים ומשמש מנוע צמיחה חשוב. ההצלחה המסחררת של תעשיית הביומד, גם בישראל וגם בעולם, היא הודות לשילוב של אנשי מקצוע בעלי השכלה גבוהה מאקדמיה והתעשייה עם תרבות יזמית, רוח חדשנית וידע טכנולוגי מגוון. ללא אנשי ניהול מצוינים המערכת לעולם לא הייתה מגיעה למה שהיא היום.

התוכנית לתואר שני במנהל עסקים לניהול ביו-רפואי של האוניברסיטה העברית מיועדת להכשיר את אנשי ונשות המקצוע בתעשייה הביו-רפואית להתמודד עם עולם המושגים הייחודי והמאתגר של תעשייה זו.

ההתמחות בניהול ביו-רפואי היא התוכנית האוניברסיטאית היחידה הקיימת בישראל למנהל עסקים לניהול ביו-רפואי, בדומה לתכניות הקיימות באוניברסיטאות המובילות בעולם. התוכנית תפתח בפני בוגריה אפשרויות קידום ותזכה אותם ביתרון יחסי ברור.

לדף ההתמחות

BioMed MBA - ניהול יזמות וחדשנות רפואית לתלמידי רפואה

ניהול יזמות וחדשנות רפואית

התכנית האוניברסיטאית הראשונה בישראל שמשלבת ניהול, יזמות וחדשנות רפואית, מותאמת לסטודנטים וסטודנטיות מצטיינים לרפואה ורפואת השיניים

בעקבות שיתוף פעולה בין בית הספר למנהל עסקים והפקולטה לרפואה, נבנה מסלול חדשני למצטיינים מטעם תכנית BioMed-MBA המותאם במיוחד לסטודנטים למקצועות הרפואה. המסלול נבנה בהשראת תכנית דומות הקיימות באוניברסיטאות מובילות בעולם כגון Harvard, UPenn, Johns Hopkins University, NYU  ואוניברסיטאות נוספות.

ההתמחות נבנתה בכדי להכשיר אנשים ונשים שיחברו את העולם הרפואי עם התעשייה הביו-רפואית מתוך ועבור מערכת הבריאות, וכדי לענות לצורך אקוטי הקיים בתעשייה הביו-רפואית לאנשי מקצוע מתוך העולם הרפואי המבינים את העולם התעשייה, מדברים את השפה, ומסוגלים לקדם יזמות וחדשנות רפואית בתוך המערכת ומחוצה לה.

לדף ההתמחות

התנהגות ארגונית ומנהל משאבי אנוש

התנהלות ארגונית ומנהל משאבי אנוש

ההתמחות בהתנהגות ארגונית וניהול משאבי אנוש מפנה מבט חוקר על מגוון רחב של נושאים הקשורים בעבודה, בארגונים, ובאנשים שבהם, דרך התיאוריה, הפרקטיקה וההתפתחות הפרסונלית של כל סטודנטית וסטודנט.

התיאוריה נשענת על תיאוריות במדעי החברה מהפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה, ועוזרת להתבונן בתופעות כגון מנהיגות, מפגש בין תרבויות, סינרגיה וקונפליקט בקבוצה, קבלת החלטות בארגון, יחסי ארגון וסביבה ופוליטיקה בתוך ארגונים וביניהם.

הפרקטיקה באה לידי ביטוי בשאיפה לחבר בין התיאוריות והידע המחקרי לבין המציאות בשטח, על ידי עיסוק באופן ביקורתי בכלי ניהול שונים כגון כלי מיון לעבודה, גיוס עובדים, הדרכה והצבת יעדים.

ההתפתחות הפרופסיונלית עוזרת לנו להתבונן בתופעות השונות בהקשר של החוויות האישיות, והמטרות האישיות של הסטודנטים, על מנת לשכלל את היכולת שלהם להתנהל בעולם מתוך מודעות עצמית, ביקורתיות כלפי המציאות וכלפי עצמם, ומבט רחב ורגיש.

לדף ההתמחות

חקר ביצועים וניהול התפעול

חקר ביצועים וניהול התפעול

יש דבר כזה הנדסה בעולם העסקים? מסתבר שכן.

יועצי חקר ביצועים וניהול התפעול מאפשרים, בצורה אנליטית והסתברותית, להתמודד עם בעיות שונות ולספק נקודת ראייה כוללת, שלעיתים מנהלים עלולים להחמיץ. חברות שמאמצות את ההמלצות של העוסקים בחקר ביצועים ומחקר תפעולי יכולות לחסוך ממיליוני עד מאות מיליוני שקלים בשנה (!).

בהתמחות בחקר ביצועים וניהול התפעול אנו שמים דגש על שיפור תהליכים, ניתוח מערכות ומודלים כמותיים שעוזרים לארגונים לייעל תהליכים ולהרוויח יותר. כך שאם אתם אוהבים מודלים ומספרים – זו ההתמחות בשבילכם.

לדף ההתמחות

מדע המידע בניהול | Data Science for Business

התנהלות ארגונית ומנהל משאבי אנוש

כולם מכירים את התחושה הזו, כשאתם מחפשים משהו במנוע החיפוש ומעל מיליון תוצאות עולות על המסך. מה לכל הרוחות עושים עם כל הנתונים האלה? ואיך אפשר להשתמש בהם בצורה חכמה?

עם הפיכת האינטרנט למקור המידע המרכזי בעולם העסקי ומחוצה לו, רכישת הכלים הנכונים תאפשר למנהלי העתיד לפתח רגישות לקבלת החלטות מבוססות ואחראיות יותר. ניתוח נתונים הוא הא״ב לכל מקבל החלטות במגזר העסקי.

ההתמחות מיועדת למתעניינים במדע הנתונים מכל תחומי הלמידה, מעולם החברה או הטבע, ולמנהלים ומנהלות שרוצים להרחיב את הידע אודות שימוש מושכל בנתונים.

לדף ההתמחות

מדעי הנתונים לעסקים | Big Data Analytics

Big Data Analytics

בעידן של היום, המידע הוא השולט.

ניתוח מידע או Big Data Analytics, הוגדר על ידי Harvard Business Review כאחד התחומים החמים ביותר בעשור הקרוב.

כמויות המידע והנתונים האדירות המיוצרות מידי יום ברחבי הרשת ובארגונים שונים מאפשרות לייעל את תהליך קבלת ההחלטות של כל מנהל. כיום ניתן לעבד את המידע באמצעות ציוד מתוחכם ושיטות אופטימיזציה, אשר הפכו להיות זמינות בכל ארגון, וליישם שיטות אנליטיות מתקדמות בפתרון בעיות בעסקים.

ההתמחות מיועדת לבוגרי מדעים מדויקים, מדעי המחשב, כלכלה, סטטיסטיקה ומנהל עסקים. בנוסף, ההתמחות בBig Data Analytics מתאימה למי שנמצאים (או רוצים להיות) במוקד קבלת ההחלטות בארגון או שרוצים להתקדם לתפקידי מפתח מובילים.

לדף ההתמחות

מימון ובנקאות

מימון ובנקאות

לימודי ההתמחות חשובים עבור כל מי שרוצה להיות מעורב בהיבטים הפיננסיים של עבודת הניהול ועבור כל מי שמתעניינים בשוק ההון ובארגונים פיננסיים. בין שוק ההון לניהול חברות, תחום המימון הוא רחב ודינמי, ומשלב באופן יומיומי בין עולם המספרים לעולם האנושי.

בבחירת התמחות זו אתם משאירים את הדלתות לעולם העסקים פתוחות, מתוך המרכזיות והגמישות שתחום המימון מביא אתו. ההתמחות במימון ובנקאות מהווה קרש קפיצה לתפקידים בכירים (ביניהם תפקידי סמנכ"לות ומנכ"לות), ויכולת להשתלב בעולם העסקים המודרני החל מניהול תיקי השקעות, בנקאות, ביטוח, ניהול חברות, גיוסי הון, השקעות בהיי טק והמגזר הממשלתי.

לדף ההתמחות

מימון נדל״ן

Real Estate Finance

ניסיתם פעם לגנוב בניין? כנראה שלא...

הבטון והאבנים הם הסיבה לכך שהנדל״ן הפך לתחום היציב ביותר בעולם הכלכלה (הרי לא בכל יום שומעים על בית מגורים שנעלם...). בזכות היציבות הזו הנדל״ן הפך לאחת ההשקעות האטרקטיביות ביותר שהשוק יכול להציע. בין אם זו מתנת חתונה מההורים, או השקעה לשם הכנסה פאסיבית, החזקה של נכסים מביאה לנו משהו שתחומי השקעות אחרים מתקשים לספק – ביטחון.

ההתמחות במימון נדל״ן הינה המסלול היחיד בישראל המעניק MBA במימון נדל"ן והכשרה כשמאי מקרקעין, ופטור מ- 11 מתוך 14 בחינות ההסמכה של מועצת שמאי המקרקעין.

לדף ההתמחות

ניהול פיננסי לחשבונאים

ניהול פיננסי לחשבונאים

מסלול לימודים ייחודי לחשבונאים המכין אותם להתמודד עם הצרכים המשתנים בתחום, ועוזר להם להתקדם לתפקידים בכירים בחברות מובילות בשוק ההון.

לדף ההתמחות

פינטק

Fintech

מתי בפעם האחרונה עמדתם בתור בסניף הבנק כדי לשלם חשבון או שלחתם פקס לחברת הביטוח?

המאה ה-21 הגיעה גם לתעשיית הבנקאות והפיננסים. הפינטק נוצר במקום שבו התפתחויות טכנולוגיות פוגשות את המימון הקלאסי (שוק ההון ושוק הבנקאות). מבחינת תעשיית הפינטק, העתיד כבר כאן, מערכת התשלומים הגלובלית מעולם לא הייתה נגישה, יעילה וחדשנית כמו שהיא היום. ועדיין, השמיים הם הגבול.

תחום הפינטק נמצא כעת בחזית הטכנולוגיה וזוכה לתשומת לב מצד משקיעים ויזמים כאחד.

בית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית הינו הראשון בארץ

שמאפשר ללמוד את תחום הפינטק בצורה מקיפה ומעמיקה, כהתמחות מלאה ולא כקורסים בודדים, ולזכות בתואר ספציפי ורלוונטי בתחום המתפתח.

תכנית הפינטק של העברית תכין אתכם להשתלב כיזמים ויזמיות בחברות צעירות או כעובדים בחברות קיימות בתחום הפינטק, בעיקר בתחום זה, שקיים בו צורך ממשי באנשי מקצוע מיומנים המבינים את עולם הפינטק, דוברים את שפתו, ומסוגלים לקדם בו יזמות וחדשנות.

לדף ההתמחות

שיווק

שיווק

האתגר הגדול ביותר של מנהלים ומנהלות הוא לנהל את הלקוחות שלהם. האם יש משמעות לבנק ללא לקוחות, לחברה סלולרית שאין לה מנויים, או להוצאת ספרים שאיש אינו קונה את הספרים שהיא מפרסמת?

שיווק הוא התחום במדעי הניהול העוסק בלקוחות. מי יכולים להיות הלקוחות שלנו? מה הם רוצים? למה הם עוזבים? איך בונים עבורם מוצרים ומותגים? איך נותנים להם שירות? בקיצור, כל מה שקשור בלקוחות, כלול בהגדרת שיווק.

תחום השיווק הדיגיטלי מתפתח ומשתנה בתדירות גבוהה. כדי להיות רלוונטיים ולהוביל את החברה להשגת יעדיה בהצלחה מרובה, בעלי התפקידים בעולמות הפרסום והשיווק נדרשים לרכוש כלים ומיומנויות חדשות.

ההתמחות בשיווק תספק לכם את כלל המיומנויות והכלים הנדרשים לניהול מוצלח של סביבת לקוחות, ומיועדת למעוניינים להתקדם לעמדות ניהול בכירות בעולמות השיווק, ולבעלי ובעלות ניסיון ניהולי המעוניינים להוסיף ראייה שייווקית לארגז הכלים שלהם.

לדף ההתמחות

9c31c556f2eed17e4b3436a6286a5d3a