התמחות באנליטיקה ונתוני עתק | Big Data Analytics

בעידן של היום, המידע הוא השולט.

אנליטיקה של נתוני עתק או Big Data Analytics, הוגדר על ידי Harvard Business Review כאחד התחומים החמים ביותר בעשור הקרוב.

כמויות המידע והנתונים האדירות המיוצרות מידי יום ברחבי הרשת ובארגונים שונים מאפשרות לייעל את תהליך קבלת ההחלטות של כל מנהל. כיום ניתן לעבד את המידע באמצעות ציוד מתוחכם ושיטות אופטימיזציה, אשר הפכו להיות זמינות בכל ארגון, וליישם שיטות אנליטיות מתקדמות בפתרון בעיות בעסקים.

מה תקבלו בתכנית?

  • חיזוי וקבלת החלטות בתחומי השיווק, המימון והתפעול
  • שימוש בכלי אופטימיזציה למקסום תוצאות עסקיות
  • יצירת פתרונות אנליטיים עסקיים והטמעתם בארגון
  • גיבוש מסקנות יעילות ומתוחכמות מתוך נתוני הארגון
  • Data Science & Machine Learning
  • Optimization & Operations

למי מיועדת התכנית?

ההתמחות מיועדת לבוגרי מדעים מדויקים, מדעי המחשב, כלכלה, סטטיסטיקה ומנהל עסקים.

בנוסף, ההתמחות ב Big Data Analytics מתאימה למי שנמצאים (או רוצים להיות) במוקד קבלת ההחלטות בארגון או שרוצים להתקדם לתפקידי מפתח מובילים – CTO, COO, Data Scientists, Data Analytics.

מה תלמדו?

התוכנית מורכבת מלפחות 48 נ"זים.

ניתן להחליף שני קורסים (סמינר + קורס בחירה) עם כתיבת תזה.

תכנית הלימודים

התמחות במדע הנתונים לעסקים/Big Data Analytics - מורחבת

לא ניתן לשלב התמחות זו עם ההתמחויות "חקר ביצועים", "מדע המידע בניהול", "פינטק".

ימים ושעות לימוד

לימודי ההתמחות מתקיימים בימי שני וביום נוסף (שישי או רביעי) שבו לומדים קורסי מנהל עסקים כלליים.

ראו מערכת לדוגמא תשפ"ג.

ראו קורסי חובה כלליים עבור מוסמך.

ראש ההתמחות

פרופ' לב מוצ'ניק

David Goldman Chair in Data Entrepreneurship
סגן דיקן לענייני מחקר
ראש ההתמחות במדע המידע בניהול MBA
lev.muchnik@huji.ac.il
חדר 4104

לב מוצ'ניק הוא פרופסור חבר במחלקה למדעי הנתונים בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. מחקריו האחרונים התמקדו בתיאורטית ובעיות אמפיריות הקשורות למבנה ולהתפתחות של רשתות חברתיות, כמו גם השפעות עמיתים, התפשטות נורמות התנהגות, דיפוזיה של מידע ועוד.